Ήταν 18 Νοεμβρίου του 2018, όταν η ταλαντούχα Σοφία Φλερς που είχε λίγους μήνες νωρίτερα κάνει ντεμπούτο στο αγωνιστικό πρωτάθλημα της Formula 3 (το προτελευταίο σκαλοπάτι πριν τα «μεγάλα σαλόνια» της F1) έπαιρνε εκκίνηση στο θρυλικό Macau Grand Prix. Την ετήσια δοκιμασία στους δρόμους της ασιατικής πόλης, που βοηθά τα ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού να «φτιάξουν» όνομα.

Για τη Γερμανίδα οδηγό, εκείνη η ημέρα παραλίγο να την αναγκάσει να σηκώσει χειρόφρενο στην καριέρα της. Ένα τρομακτικό ατύχημα όταν είχε επαφή με τον Γεχάν Νταρούβαλα που οδήγησε στην κατάρρευση της ανάρτησης του μονοθεσίου της, παραλίγο να δώσει πρόωρο τέλος στην καριέρα της.

Έφυγε με το πλάι προς τη στροφή Lisboa, χτύπησε στο μονοθέσιο του Σο Τσουμπόι και το δικό της απογειώθηκε, καταλήγοντας με πολλά χιλιόμετρα σε έναν προστατευτικό φράκτη. Σε ένα δραματικό, τρομακτικό ατύχημα. Υπέστη κάταγμα στη σπονδυλική της στήλη, χρειάστηκε μία λεπτή χειρουργική επέμβαση που διήρκεσε 10 ώρες αλλά η επιτυχής της έκβαση οδήγησε στην πρώτη νίκη. Δεν υπήρχε φόβος παράλυσης.

Βέβαια σε ένα μυαλό καταδικασμένο να σκέφτεται το πότε θα πατήσει ξανά φρένο, αυτό δεν έλεγε πολλά. Εκεί όπου οι περισσότεροι θα τα είχαν παρατήσει, η Φλερς πάλεψε σκληρά στην αποθεραπεία της και ένα χρόνο μετά, βρέθηκε στο ίδιο grid, έτοιμη να νικήσει τους δαίμονές της. Η εγκατάλειψη από μηχανική αιτία δεν την άφησε να πετύχει το αποτέλεσμα που ονειρευόταν, αν και η συμμετοχή της και μόνο εκεί, ήταν μία νίκη.

Το 2020 έγινε η πρώτη γυναίκα οδηγός στη Formula 3 (με την παρούσα μορφή του πρωταθλήματος) αλλά ήταν μία δύσκολη σεζόν, με την Campos να αντιμετωπίζει προβλήματα και την αξιοπιστία να την οδηγεί σε αρκετές εγκαταλείψεις.

Παράλληλα με τους αγώνες μονοθεσίων, στράφηκε και στους αγώνες αντοχής, συμμετέχοντας στο European Le Mans Series και κυρίως, στον θρυλικό 24ωρο αγώνα Le Mans! Μάλιστα εκεί, τερμάτισε ένατη μοιραζόμενη το αγωνιστικό της Richard Mille με άλλες δύο γυναίκες οδηγούς: τη Μπέιτσκε Βίσε και την Τατιάνα Καλντερόν.

Το 2021 έτρεξε τόσο στο ELMS όσο και στην κορυφαία κατηγορία του WEC ενώ παράλληλα, μαχόταν και στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM). Η επόμενη σεζόν ήταν πάλι στους αγώνες αντοχής αλλά το μυαλό της ήταν πάντα στα μονοθέσια. Έτσι φέτος, έκανε τη μεγάλη επιστροφή στη Formula 1, με την PHM Racing.

Μετά το αναγνωριστικό ξεκίνημα, σταδιακά κέρδιζε έδαφος, με αποκορύφωμα τον αγώνα στο Red Bull Racing όπου είχε τερματίσει ένατη. Πανηγύρισε αλλά τίποτα από αυτά δεν γράφτηκε στα βιβλία της ιστορίας, καθώς λίγο μετά τον τερματισμό, ήρθε αποκλεισμός λόγω τεχνικής παρατυπίας.

Σιγά μην άφηνε μία τέτοια αναποδιά να την πτοήσει. Στην Ουγγαρία έκανε 23 (!) προσπεράσεις που δεν αποτυπώθηκαν σε ένα ανάλογο τελικό αποτέλεσμα αλλά η ώρα της ήρθε στο θρυλικό Σπα! Στο Βέλγιο, σε συνθήκες δύσκολες με τη βροχή να «χτυπάει» τα δάση των Αρδεννών, η Φλερς έκανε συνολικά 29 προσπεράσεις και στον Feature αγώνα που είχε εκκινήσει μόλις από την 24η θέση, ο τερματισμός τη βρήκε στην έβδομη!

Είχε μόλις πετύχει κάτι μοναδικό. Οι έξι βαθμοί που πήρε, ήταν οι πρώτοι για εκπρόσωπο του όμορφου φύλου στην παρούσα μορφή του θεσμού.

«Από την αρχή της σεζόν έλεγα πως θα κατακτήσω βαθμούς φλετις και τα κατάφερα. Είναι πάντα απολαυστικό να αγωνίζομαι σε μια θρυλική πίστα όπως το Σπα και φέτος ήταν ακόμη πιο ιδιαίτερο», είπε η 22χρονη.

Μία προσωπική νίκη, μία κατάκτηση που είναι η σπουδαιότερη, μέχρι την επόμενη. Πριν από πέντε χρόνια φοβούνταν πως θα μείνει παράλυτη. Τώρα, έχει εξασφαλίσει πως θα μείνει στην ιστορία για τα επιτεύγματά της!

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]