womensworld_cup

Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών: Η FIFA απέρριψε προσφορές για την τηλεοπτική του κάλυψη γιατί ήταν πολύ χαμηλές

Η Παγκόσμια Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία απέρριψε τις προτάσεις για την τηλεοπτική κάλυψη του Παγκόσμιου Κυπέλλου Γυναικών του επόμενους έτους, γιατί έκρινε πως ήταν πολύ χαμηλές.

Το παγκόσμιο κυβερνητικό όργανο του ποδοσφαίρου, απέρριψε προσφορές που έγιναν για τα δικαιώματα μετάδοσης του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών της Αυστραλίας/ Νέας Ζηλανδίας κρίνοντάς τες «απαράδεκτες». «Δεν πρόκειται για περίπτωση τιμής, αλλά μάλλον απόδειξη της έλλειψης προθυμίας των ραδιοτηλεοπτικών φορέων να πληρώσουν αυτό που αξίζει το γυναικείο παιχνίδι», δήλωσε o Ρόμι Γκάι διεθυντής επιχειρήσεων της FIFA σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Bloomberg.Συγκεκριμένα από την Ομοσπονδία απορρίφθηκαν προσφορές από τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, ενώ παρόμοια τύχη αναμένεται να έχει και η πρόταση της Ισπανίας.

Για πρώτη φορά, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς πρέπει να αγοράσουν ξεχωριστά δικαιώματα για το Παγκόσμιο Κύπελλο γυναικών και ανδρών σε μια προσπάθεια να δώσουν εμπορική αξία στο γυναικείο τουρνουά. Έως τώρα, το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών συμπεριλαμβανόταν ως πρόσθετο στο πακέτο των ραδιοτηλεοπτικών φορέων όταν αγόραζαν τα δικαιώματα του Παγκοσμίου Κυπέλλου των ανδρών. Ο επικεφαλής της FIFA Τζιάνι Ινφαντίνο, μιλώντας μετά τη συνεδρίαση του συμβουλίου στο Όκλαντ, επισήμανε τις μη ικανοποιητικές προσφορές, αποκαλύπτοντας ότι ήταν τουλάχιστον 100 φορές λιγότερες από το Παγκόσμιο Κύπελλο ανδρών!

«Όταν αυτοί οι ίδιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς, συχνά δημόσιοι αλλά και ιδιωτικοί, μας προσφέρουν 100 φορές λιγότερα για το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών από ό,τι προσφέρουν για το Παγκόσμιο Κύπελλο ανδρών, ακόμη και περισσότερες από 100 φορές σε ορισμένες περιπτώσεις, τότε αυτό δεν είναι αποδεκτό», είπε ο Πρόεδρος της FIFA.

«Δεν πρόκειται να το αποδεχτούμε γιατί γνωρίζουμε ότι τα νούμερα τηλεθέασης για αυτούς τους τηλεοπτικούς σταθμούς σε ορισμένες μεγάλες ποδοσφαιρικές χώρες για το Παγκόσμιο Κύπελλο ανδρών ή για το Παγκόσμιο Κύπελλο γυναικών είναι στην πραγματικότητα πολύ παρόμοια. Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε νούμερα τηλεθέασης στο τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών 1,2 δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Παίρνοντας μόνο τον τελικό, 263 εκατομμύρια, που είναι περισσότερο από το διπλάσιο του Super Bowl. Και έχοντας αυτούς τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, που μας ωθούν να κάνουμε περισσότερα για την ισότητα, την ίδια στιγμή, ωστόσο, μας προσφέρουν εκατό φορές λιγότερα για τους άνδρες (σε σύγκριση) με τις γυναίκες με βάση τα νούμερα τηλεθέασης, που σημαίνει ότι το εμπορικό τους εισόδημα είναι πολύ παρόμοιο για άνδρες και για γυναίκες».

Η FIFA, σύμφωνα με τον Ινφαντίνο, επενδύει 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε αυτόν τον τετραετή κύκλο για την ανάπτυξη του γυναικείου ποδοσφαίρου σε ολόκληρο τον κόσμο. «Πρέπει να εξεταστεί σοβαρά και δεν πρόκειται να δεχθούμε αυτές τις προσφορές, αυτό πρέπει να είναι πολύ σαφές», είπε. «Ας ελπίσουμε ότι θα βρούμε τρόπους να συμβιβαζόμαστε με αυτό, αλλά είναι σημαντικό όλοι να βάζουν πράξεις πίσω από τα λόγια και να αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε το γυναικείο ποδόσφαιρο με τον ίδιο τρόπο».

«Τα στοιχεία του κοινού δείχνουν ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών 2019 στη Γαλλία ήταν καταλύτης για την αλλαγή όσον αφορά το τηλεοπτικό κοινό», είπε ο Γκάι. «Συνολικά 1,12 δισεκατομμύρια τηλεθεατές συντονίστηκαν στην επίσημη κάλυψη σε όλες τις πλατφόρμες του τελικού μεταξύ Αμερικής και Ολλανδίας, ο οποίος έγινε ο αγώνας Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών της FIFA με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση ποτέ», συνέχισε. «Γνωρίζουμε ότι υπάρχει η ευκαιρία για το γυναικείο ποδόσφαιρο. Τώρα, μαζί, πρέπει να το συλλάβουμε».

Η FIFA θέλει να επωφεληθεί από την επιτυχία του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών 2019 στη Γαλλία, το οποίο παίχτηκε μπροστά σε μεγάλα πλήθη και προσέλκυσε μεγάλο τηλεοπτικό ενδιαφέρον. H παγκόσμια ποδοσφαιρική ομοσπονδία επέκτεινε τη μορφή των τελικών σε 32 ομάδες και απένειμε τα δικαιώματα φιλοξενίας του 2023 στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία μετά από έναν αγώνα υποβολής προσφορών που περιελάμβανε την Ιαπωνία.

Οι όμιλοι του τουρνουά

Τριάντα δύο έθνη διαγωνίζονται στη διοργάνωση και έχουν χωριστεί σε οκτώ ομίλους των τεσσάρων.

Οι δύο πρώτοι από κάθε όμιλο θα προκριθούν στα νοκ άουτ για να έχουν την ευκαιρία να σηκώσουν το τρόπαιο.

Όμιλος Α: Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Φιλιππίνες, Ελβετία

Όμιλος Β: Αυστραλία, Ιρλανδία, Νιγηρία, Καναδάς

Όμιλος C: Ισπανία, Κόστα Ρίκα, Ζάμπια, Ιαπωνία

Όμιλος D: Αγγλία, Νικητής των πλέι οφ Β' ομίλου, Δανία, Κίνα

Όμιλος Ε: ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ολλανδία, Νικητής των πλέι οφ Α ομίλου

Όμιλος F: Γαλλία, Ιαμαϊκή, Βραζιλία, Νικητής των πλέι οφ Γ ομίλου

Όμιλος G: Σουηδία, Νότια Αφρική, Ιταλία, Αργεντίνη

Όμιλος Η: Γερμανία, Μαρόκο, Κολομβία, Δημοκρατία της Κορέας

Περισσότερα για το #thema_isotitas

Οι απόψεις που εκφράζονται στο παρόν αποτελούν προσωπικές απόψεις του συντάκτη / της συντάκτριας και δεν απηχούν απαραίτητα τις απόψεις του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ ή του Διαχειριστή Επιχορήγησης του Προγράμματος Active citizens fund στην Ελλάδα (Ίδρυμα Μποδοσάκη σε συνεργασία με το SolidarityNow).

Το Έργο «Η Ισότητα των Φύλων στην Πρώτη Σελίδα» υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης την Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και εταίρο τη Liquid Media.

Το πρόγραμμα Active citizens fund, ύψους €13,5 εκ., χρηματοδοτείται από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία και είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, στην ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και στην προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.

banner

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]