Το μέλλον του Μαρκ Μάρκεθ στην Ducati μπορεί να εξαρτάται από τη... Yamaha

Το μέλλον του Μαρκ Μάρκεθ στην Ducati μπορεί να εξαρτάται από τη... Yamaha
Ένα παράδοξο σενάριο στο MotoGP που φέρνει στο προσκήνιο τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των κορυφαίων ομάδων και αναβατών.

Οι αγωνιστικές σχέσεις στον κόσμο του MotoGP συχνά καθορίζονται από περίπλοκες και αλληλένδετες αποφάσεις, και η περίπτωση του Μαρκ Μάρκεθ δεν αποτελεί εξαίρεση. Το μέλλον του σπουδαίου αυτού αναβάτη στην Ducati μπορεί να εξαρτάται από τις αποφάσεις της Yamaha, κάτι που μοιάζει παράδοξο, αλλά είναι απόλυτα αληθινό.

Το κρίσιμο σημείο αυτής της περίεργης «αλληλεξάρτησης» είναι η ομάδα Pramac Ducati. Αυτή τη στιγμή, δύο σημαντικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη: η απόφαση της Ducati για τη σύνθεση της εργοστασιακής ομάδας τους (Lenovo Ducati) το 2025 και η απόφαση της Pramac για το αν θα παραμείνει με την Ducati ή αν θα γίνει δορυφορική ομάδα της Yamaha την επόμενη χρονιά. Ο Μαρκ Μάρκεθ επιθυμεί να αγωνίζεται με μια μοτοσικλέτα προδιαγραφών 2025 της Ducati το επόμενο έτος και έχει κάνει αυτή την επιθυμία σαφή προς όλες τις κατευθύνσεις.

Μαρκ Μάρκεθ
Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Παράλληλα, η Ducati πρέπει να αποφασίσει αν θα αντικαταστήσει τον Ενέα Μπστιανίνι, που τρέχει αυτήν τη στιγμή για την εργοστασιακή ομάδα δίπλα στον Πέκο Μπανάια, με τον Μάρκεθ της Gresini ή με τον Χόρχε Μαρτίν της Pramac. Ο Μάρκεθ έχει δείξει λίγο μεγαλύτερη ευελιξία σχετικά με το ποια ομάδα θα τον φιλοξενήσει, αρκεί να έχει μια μοτοσικλέτα τελευταίας τεχνολογίας, σε αντίθεση με τον Μαρτίν, ο οποίος δηλώνει σε όλους του τόνους ότι θέλει πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη (ομάδα και μοτοσικλέτα). Αυτό ανοίγει το δρόμο για την Pramac να προσφέρει στον Μάρκεθ αυτήν τη μοτοσικλέτα, εφόσον φυσικά παραμείνει με την Ducati.

Η Pramac, ωστόσο, αντιμετωπίζει το δίλημμα να ενεργοποιήσει μια ρήτρα στο συμβόλαιό της που θα την δεσμεύσει με την Ducati για τα επόμενα δύο χρόνια ή να δεχτεί την προσφορά της Yamaha, η οποία φαίνεται να είναι οικονομικά ιδιαίτερα ελκυστική. Η Yamaha, από την πλευρά της, επιθυμεί διακαώς να αποκτήσει μια δορυφορική ομάδα για να διπλασιάσει την παρουσία της στο grid του 2025. Η Pramac είναι η τελευταία της ελπίδα, καθώς οι άλλες ομάδες, όπως η VR46 και η Gresini, έχουν ήδη απορρίψει την πρότασή της.

Χόρχε Μαρτίν
Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Το ερώτημα είναι αν η Pramac θα επιλέξει να μείνει με την Ducati, προσφέροντας στον Μάρκεθ την ευκαιρία να αγωνίζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ή αν θα μεταπηδήσει στη Yamaha, αφήνοντας τον Μάρκεθ και τον Μπαστιανίνι να αναζητούν νέες ευκαιρίες. Είναι πιθανό ότι αν η Pramac επιλέξει να πάει στη Yamaha, η Ducati θα προωθήσει τον Μαρτίν στην εργοστασιακή ομάδα, αφήνοντας τον Μάρκεθ να εξετάζει άλλες επιλογές, όπως την KTM και την Aprilia, η οποία έχει σίγουρα μία ανοιχτή θέση, μετά την ανακοίνωση του Αλέιξ Εσπαργκαρό ότι θα αποσυρθεί από το MotoGP στο τέλος της χρονιάς.

Η απόφαση της Ducati αναμένεται μέχρι το τέλος Μαΐου, ενώ η Pramac έχει προθεσμία μέχρι το τέλος Ιουλίου για να αποφασίσει αν θα μείνει ή θα μεταπηδήσει στη Yamaha. Το Grand Prix της Βαρκελώνης αυτό το Σαββατοκύριακο αναμένεται να προσθέσει μια ακόμη διάσταση σε αυτή την πολύπλοκη κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον του Μ. Μάρκεθ στην Ducati μπορεί να εξαρτάται από τις επιλογές της Yamaha, δημιουργώντας ένα παράδοξο σενάριο που μόνο ο κόσμος του MotoGP θα μπορούσε να προσφέρει.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.