Formula 1: Έρχεται -ή έχει έρθει ήδη- η «τέλεια καταιγίδα» στη Scuderia Ferrari

Formula 1: Έρχεται -ή έχει έρθει ήδη- η «τέλεια καταιγίδα» στη Scuderia Ferrari
Τα προβλήματα στο Μαρανέλο δεν έχουν τελειωμό, με σημαντικά στελέχη να δείχνουν τάσεις φυγής και μια μεγάλη κόντρα στην ηγεσία της ομάδας.

Η επόμενη μέρα στη Scuderia Ferrari, μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν, βρίσκει μια ομάδα βαθιά προβληματισμένη αλλά και διχασμένη. Η αποτυχία των περσινών δευτεραθλητών να εμφανιστούν ανταγωνιστικοί στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος έχει αφήσει σημαντικό αντίκτυπο στο Μαρανέλο, τονίζοντας τα διαχρονικά θέματα που αντιμετωπίζει η Ferrari ως οργανισμός και υπονομεύοντας την προσπάθεια αγωνιστικής ανάκαμψης.

Τα πιο πρόσφατα δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου περιγράφουν μια διόλου ευχάριστη κατάσταση στο «κόκκινο στρατόπεδο». Διαφωνίες, κόντρες και πολιτικά παιχνίδια έχουν διαμορφώσει ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, το οποίο πολλά βασικά στελέχη της ομάδας δείχνουν να έχουν «διαβάσει» και δεν κρύβουν την ανησυχία τους.

Τι συμβαίνει στο τεχνικό τμήμα

Η Ferrari διαθέτει πολύ σύγχρονες και πρόσφατα αναβαθμισμένες τεχνικές εγκαταστάσεις, οπότε σίγουρα η πηγή του προβλήματος δεν βρίσκεται εκεί. Αυτό που έχει δημιουργηθεί όμως είναι ένα «κενό» στη μετάβαση της διοίκησης της ομάδας από τον Ματία Μπινότο στον Φρεντ Βασέρ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Βασέρ ανέλαβε καθήκοντα μόλις στις αρχές Ιανουαρίου και ουσιαστικά ακολούθησε τη μοναδική εφικτή και βιώσιμη λύση: άφησε τους τεχνικούς προϊστάμενους των τμημάτων να ακολουθήσουν το πρόγραμμα εξέλιξης που είχε ήδη ξεκινήσει από το προηγούμενο καλοκαίρι.

Δεν ήταν όμως όλα καλά στο τεχνικό τμήμα. Η αποχώρηση του Μπινότο, ο οποίος προερχόταν από αυτό και το υπηρέτησε για πάνω από 20 χρόνια προτού προαχθεί σε επικεφαλής της Scuderia, κλόνισε πολλά από τα στελέχη του. Όπως γράφει η Corriere della Sera, η παραίτηση του Νταβίντ Σαντσεζ ήταν μόνο η αρχή μιας σειράς αποχωρήσεων που θα δούμε το επόμενο διάστημα.

Σαρλ Λεκλέρ Μπαχρέιν

Η «βόμβα» που ρίχνει η ιταλική εφημερίδα είναι ότι πολύ κοντά στην πόρτα της εξόδου βρίσκεται ο Λοράν Μεκίς, ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, ο οποίος είναι κάτι σαν το Νούμερο 2 στην ιεραρχία της ομάδας. Ο Γάλλος έχει φέτος μειωμένες αρμοδιότητες σε σχέση με πέρυσι και καλοβλέπει μια θέση στον οργανισμό της Formula 1 δίπλα στον Στέφανο Ντομενικάλι, μια θέση για την οποία λέγεται ότι προοριζόταν από φέτος αλλά ο Βασέρ ήθελε να τον κρατήσει στην ομάδα.

Ο Μεκίς δεν είναι ο μοναδικός που αντιλαμβάνεται την προαναφερθείσα αβεβαιότητα και διάφορα υψηλόβαθμα στελέχη, όπως ο τεχνικός διευθυντής Ενρίκο Καρντίλε, των οποίων το συμβόλαιο λήγει στο τέλος του 2024, εξετάζουν τις επιλογές τους για το μέλλον τους εκτός Ferrari.

Η μεγάλη κόντρα στην κορυφή

Ένα άλλο θέμα που φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά το κλίμα στην ομάδα είναι η φημολογούμενη κόντρα ανάμεσα στον Φρεντ Βασέρ και στον νέο CEO της Ferrari, τον Μπενεντέτο Βίνια. Ο Βίνια ανέλαβε σχετικά πρόσφατα τη διοίκηση της εταιρείας και καθώς προέρχεται από το χώρο της τεχνολογίας δεν έχει μεγάλη εμπειρία στα θέματα τοσο της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο -πολύ περισσότερο- σε αυτά της αγωνιστικής ομάδας και της Formula 1.

Μπενεντέτο Βίνια

Οι πληροφορίες από την Ιταλία αναφέρουν ότι ανάμεσα σε Βίνια και Βασέρ έχουν προκύψει σημαντικές διαφωνίες σε πολλά ζητήματα – όχι αγωνιστικά αλλά σχετικά με τη λειτουργία της ομάδας. Τελευταίο επεισόδιο σε αυτήν την κόντρα ήταν όταν ο Βασέρ πρότεινε κάποιους νέους χορηγούς στην ομάδα αλλά αυτοί απορρίφθηκαν από τον Βίνια, χωρίς μάλιστα επαρκή δικαιολόγηση της απόφασης. Από την άλλη, ο Βίνια φαίνεται να μην βλέπει με καθόλου καλό μάτι τη φιλική σχέση ανάμεσα στον Βασέρ και στον Τότο Βολφ, τον επικεφαλής της Mercedes-AMG.

Το γεγονός είναι πάντως ότι ο Βασέρ, ως επικεφαλής μιας από τις σπουδαιότερες ομάδες της Formula 1, έχει ίσως τις λιγότερες αρμοδιότητες και τη μικρότερη «πολιτική» δύναμη μέσα στην ίδια του την ομάδα από τους άλλους 9 ομόβαθμούς του. Κι όταν ο επικεφαλής μιας ομάδας δεν νιώθει ότι έχει τη στήριξη της εταιρείας είναι δύσκολο να μεταδώσει σιγουριά και στα υπόλοιπα μέλη της, που αναπόφευκτα προσβλέπουν σε αυτόν για καθοδήγηση.

Ανησυχούν και οι οδηγοί

Οι οδηγοί δεν μένουν ανεπηρέαστοι από αυτό το κλίμα. Ο Σαλρ Λεκλέρ φάνηκε ιδιαίτερα προβληματισμένος από την εικόνα της Ferrari στο Μπαχρέιν. Ο Μονεγάσκος πίστευε -ή ήθελε να πιστεύει- ότι φέτος θα μπορούσε να διεκδικήσει με αξιώσεις το πρωτάθλημα αλλά στον πρώτο αγώνα της χρονιάς όχι απλώς δεν ήταν πιο κοντά στις Red Bull και στον Μαξ Φερστάπεν αλλά η διαφορά φάνηκε να έχει ανοίξει ακόμα περισσότερο.

Ο Λεκλέρ λοιπόν, όπως έχουμε γράψει ήδη, συναντήθηκε με τον Τζον Έλκαν, τον Πρόεδρο της Ferrari, για να του εκφράσει τις ανησυχίες του. Το συμβόλαιο του Λεκλέρ λήγει στο τέλος του 2024 και ο Μονεγάσκος θέλει να έχει μια σαφέστερη εικόνα για το πού πάει -και κυρίως πού μπορεί να πάει- η Ferrari προτού αποφασίσει για το μέλλον του.

Σαρλ Λεκλέρ Μπαχρέιν

Για όσους παρακολουθούν αυτά που γίνονται στη Ferrari τα τελευταία χρόνια η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί μεγάλη έκπληξη. Η ιταλική ομάδα έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες όσον αφορά τη δομή και τη λειτουργία της και μετά την παραίτηση (;) Μπινότο είναι γνωστό ότι πολλές από τις προσπάθειες που έγιναν για να βρεθεί αντικαταστάτης του έπεσαν στο κενό, αφού σχεδόν κανείς δεν ήθελε να αναλάβει αυτήν την «τοξική» δουλειά.

Ο Φρεντ Βασέρ όμως έχει κάτι υπέρ του. Ακόμα κι αν η κόντρα του με τον Βίνια φτάσει στο απροχώρητο, θα είναι αδιανόητο για τη Ferrari να τον απολύσει έπειτα από λίγους μόνο μήνες σε αυτήν την ιδιαίτερα προβεβλημένη θέση του επικεφαλής της ομάδας. Αυτό του δίνει μεγαλύτερη δύναμη, η οποία θα μπορούσε να φέρει, έως ένα βαθμό, την απαραίτητη σταθερότητα που απαιτείται για να μπορέσει η Scuderia να ανακάμψει αγωνιστικά. Κι αυτό ίσως είναι η μοναδική ελπίδα της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.