Τελικός MotoGP: Ένα «slam dunk» και μια «mission impossible»

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Τελικός MotoGP: Ένα «slam dunk» και μια «mission impossible»
Οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου στο MotoGP έχουν διαφορετικές αποστολές στη Βαλένθια.

Το GP Βαλένθιας σε λίγες ώρες (3:00 μ.μ. ώρα Ελλάδας) θα είναι ο τελευταίος αγώνας της φετινής σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP. Έπειτα από μια χρονιά με πολλές ανατροπές και με τέσσερις διεκδικητές του τίτλου μέχρι τον προτελευταίο αγώνα, φτάσαμε στο φινάλε με μόνο δύο αναβάτες να μπορούν να τον κατακτήσουν: τον Πέκο Μπανάια της Ducati και τον Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha.

Βέβαια, δεν είναι το ίδιο εύκολο για τους δύο διεκδικητές. Ο Μπανάια, με τη διαφορά των 23 βαθμών στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Αναβατών, έχει το ένα χέρι (και τα τέσσερα δάχτυλα του άλλου χεριού) πάνω στο βαρύτιμο τρόπαιο, ενώ ο Κουαρταραρό δεν κρατάει καν την τύχη του στα χέρια του και ελπίζει σε ένα μικρό θαύμα.

Όλα υπέρ του Μπανάια

Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά. Για να κατακτήσει ο Μπανάια το πρωτάθλημα, αρκεί απλώς να πάρει 2 βαθμούς. Είναι τόσο απλό: ο Ιταλός της Ducati το μόνο που έχει να κάνει στον αγώνα των 27 γύρων το απόγευμα είναι να μείνει πάνω στη μοτοσικλέτα του και να τερματίσει από τη 14η θέση και ψηλότερα. Με δεδομένο ότι φέτος έχει 7 νίκες, το ενδεχόμενο -υπό φυσιολογικές συνθήκες- να βρεθεί τόσο χαμηλά στην κατάταξη είναι πολύ μικρό.

bagnaia

Ωστόσο, ακόμα και στην περίπτωση που ο Μπανάια για κάποιο λόγο βρεθεί σε κάποιο σημείο εκτός 14άδας, υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Στον αγώνα παίρνουν μέρος άλλες επτά μοτοσικλέτες της Ducati, που είναι εύκολο να δεχτούν εντολή να επιβραδύνουν -μέχρι και να σταματήσουν- για να περάσει ο Ιταλός και να κερδίσει θέσεις. Επομένως, το μοναδικό πράγμα που δεν πρέπει να κάνει ο Μπανάια είναι να εγκαταλείψει τον αγώνα.

Όλα για όλα ο Κουαρταραρό

Από την άλλη, ο Φάμπιο Κουαρταραρό δεν έχει τις πιθανότητες με το μέρος του. Αρχικά, για να διατηρήσει τις μικρές ελπίδες του για τον τίτλο, πρέπει απαραιτήτως να κερδίσει τον αγώνα. Αν ο Γάλλος της Yamaha δεν ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στη Βαλένθια, ο Μπανάια θα στεφθεί αυτόματα παγκόσμιος πρωταθλητής, ανεξάρτητα από το αν θα τερματίσει τον αγώνα ή όχι.

Η αποστολή του Κουαρταραρό γίνεται ιδιαίτερα δύσκολη για δύο λόγους. Πρώτον, όλοι οι αναβάτες με Ducati έχουν εντολή να προσπαθήσουν να τερματίσουν μπροστά τους. Ακόμα και ένας να το καταφέρει, είναι game over - και μέσα στην «αρμάδα» του ιταλικού εργοστασίου υπάρχουν αρκετοί εκείνοι που μπορούν.

quartararo - bagnaia

Δεύτερον, η πίστα της Βαλένθιας έχει ένα χαρακτηριστικό που ευνοεί τις ιταλικές μοτοσικλέτες και κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή του Γάλλου. Η αργή τελευταία στροφή της πίστας, από την οποία οι μοτοσικλέτες βγαίνουν με περίπου 60 χλμ/ώρα, ακολουθείται από μια ευθεία στην οποία επιταχύνουν μέχρι πάνω από 320 χλμ/ώρα. Με δεδομένο το πλεονέκτημα στην ιπποδύναμη που έχει η Ducati έναντι της Yamaha, ο Κουαρταραρό θα πρέπει να έχει περάσει τις Ducati πριν από την τελευταία στροφή και να έχει φτιάξει αρκετά μεγάλη διαφορά για να μην τον «καταπιούν» στο τέλος της ευθείας.

Οι κατατακτήριες δεν βοήθησαν

Μετά τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου στο σιρκουί Ρικάρντο Τόρμο κανείς από τους δύο δεν θα ξεκινήσει από ιδανική θέση για να πετύχει το στόχο του. Ο Φάμπιο Κουαρταραρό θα βρίσκεται στην 4η θέση, στην άκρη της δεύτερης σειράς της εκκίνησης. Η καλύτερη πιθανότητα του Γάλλου, που όντως έχει πολύ καλό αγωνιστικό ρυθμό, είναι να ανέβει από νωρίς στην πρώτη θέση και να φτιάξει μεγάλη διαφορά για να μην απειληθεί από τις ταχύτατες Ducati, αλλά και από τον Μαρκ Μάρκεθ, που ξεκινάει 2ος. Η 4η θέση δεν τον βοηθάει και θα πρέπει να κάνει την εκκίνηση της ζωής του για να βρεθεί μπροστά.

Ο Πέκο Μπανάια κατάφερε να καταταχθεί μόλις στην 8η θέση της εκκίνησης, που βρίσκεται στην 3η σειρά. Με δεδομένο ότι χρειάζεται απλώς μια 14η θέση στον αγώνα αυτό δεν είναι τόσο άσχημο αποτέλεσμα. Το πρόβλημα για τον Ιταλό είναι ότι όσο πιο πίσω ξεκινάς στο grid τόσο πιο «άγρια» γίνονται τα πράγματα στην εκκίνηση του αγώνα, με τους αναβάτες να στριμώχνονται, διεκδικώντας την καλύτερη δυνατή θέση. Εκεί χρειάζονται πολύ λεπτοί χειρισμοί. Αν ο Μπανάια είναι πολύ επιθετικός, κινδυνεύει μια επαφή που θα μπορούσε να τον βγάλει εκτός αγώνα. Αν είναι υπερβολικά προσκτικός, κινδυνεύει να χάσει πολλές θέσεις και να πέσει πολύ πίσω, σε μια πίστα που οι προσπεράσεις δεν είναι εύκολες. Αν γίνει αυτό θα χρειαστεί να ρισκάρει για να ξανακερδίσει τις θέσεις, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται.

Κι ενώ είμαστε επικεντρωμένοι στη μονομαχία των διεκδικητών, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην πίστα θα βρίσκονται συνολικά 24 μοτοσικλέτες. Μπορεί να μην παλεύουν για το πρωτάθλημα, αλλά αναβάτες όμως ο Μαρκ Μάρκεθ -ή ακόμα ο Άλεξ Ρινς- δεν θα αρκεστούν στο ρόλο του κομπάρσου στον αγώνα. Θα τα δώσουν όλα μέσα στην πίστα και δεν θα κάνουν στην άκρη για να μην εμπλακούν στη μάχη του τίτλου. Θυμηθείτε, ας πούμε, τι έγινε το 2015 στη Μαλαισία.

Το σίγουρο είναι ότι ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς έχει όλα τα συστατικά ενός θρίλερ και όλοι θα τον παρακολουθήσουμε με κομμένη την ανάσα. Η εκκίνηση θα δοθεί στις 3 μ.μ. ώρα Ελλάδας και φυσικά θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την εξέλιξή του μέσα από το LIVE του Gazzetta.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας