EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Ένας αγώνας, όλο το WRC

Νίκος Γιαννούλας Νίκος Γιαννούλας
EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Ένας αγώνας, όλο το WRC
Ό,τι περιμέναμε από ένα συναρπαστικό ράλλυ του WRC το είχε -και μάλιστα με πολύ δράμα- το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 που μόλις ολοκληρώθηκε.

Κατ' αρχάς συγχαρητήρια στο μεγάλο νικητή του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2022, τη Hyundai, και τα πλρώματά της που μονοπώλησαν τις θέσεις στο βάθρο: Τιερί Νεβίλ / Μάρτιν Βιντάγκε, Οτ Τάνακ / Μάρτιν Γιαρβέογια και Ντάνι Σόρντο / Καντίτο Καρέρα.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022

Συγχαρητήρια επίσης στο πρώτο ελληνικό πλήρωμα, Λάμπρο Αθανασούλα / Νίκο Ζακχααίο, επίσης με Hyundai i20 N R2.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022


Όσοι αγαπούν τους αγώνες ράλλυ έχουν πολλούς λόγους γι' αυτό. Για εμένα, ο κυρίαρχος είναι ένας: Οι απρόβλεπτες συνθήκες δεν ευνοούν τα προγνωστικά. Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν, τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ο καιρός, η συμπεριφορά των θεατών, η μεταβαλλόμενη επιφάνεια των Ειδικών Διαδρομών, η αξιοπιστία των αυτοκινήτων, η ταχύτητα αλλά και η στρατηγική των πληρωμάτων, όλα έχουν το δικό τους, πολύ σημαντικό βαθμό επηρρεασμού της έκβασης του αγώνα.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022


Για μια ακόμα χρονιά, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στάθηκε στο ύψος της φήμης του. Αφενός ως ένας πολύ σκληρός αγώνας, αφετέρου ως ένας από τους πλέον ενδιαφέροντες. Από την πρώτη ημέρα και το δύσκολο Shakedown έως την διθυραμβική υποδοχή των οδηγών στην ΕΚΟ Super Special Stage Olympic Stadium στο ΟΑΚΑ με τους 65.000 θεατές, φάνηκε ότι θα είχαμε μια συναρπαστική συνέχεια.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022
Αυτή όμως, ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ο περσινός νικητής του αγώνα Κάλε Ροβάνπερα, αδιαμφισβήτητα ο πιο ταλαντούχος οδηγός της γενιάς του, χάθηκε ανάμεσα στα προβλήματα του πρώτου εκκινήσαντα στις Ε.Δ. της Παρασκευής -που είχαν πολύ χώμα- και στην προσπάθειά του να πάει γρήγορα στη συνέχεια, που του στοίχισε μια έξοδο. Αντίθετα, ο 9 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Σεμπαστιάν Λεμπ, ο οποίος διάγει το 49ο έτος της ζωής του, τέθηκε σύντομα επικεφαλής του αγώνα με το Ford Puma, ενώ ο Λουμπέ, που ελάχιστοι θεωρούσαν υπολογίσιμη δύναμη έως εκείνο το σημείο, βρέθηκε με το ίδιο αυτοκίνητο δεύτερος, κατά την ολοκλήρωση του δεύτερου σκέλους του αγώνα.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022


Το όνειρο της Ford M-Sport για μια νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αρχίζει να παίρνει σάρκα, ωστόσο το απρόβλεπτο παραμονεύει. Το Σάββατο μένει ο Λεμπ από ιμάντα δυναμό, ενώ ο Λουμπέ έχει σκασμένο ελαστικό και αργότερα μια μικρή έξοδο. Στο σημείο αυτό -και με τους οδηγούς της Toyota να ταλαιπωρούνται είτε από έλλειψη σωστού στησίματος είτε από λάθη στην οδήγηση και την Ford εκτός διεκδίκησης της πρωτιάς- αρχίζει και χτίζεται το έπος της Hyundai.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022


Έως και την 7η Ε.Δ., η Hyundai είχε κερδίσει μόνο την υπερειδική του ΟΑΚΑ με τον Νεβίλ. Νίκη όμως που αγωνιστικά δεν σήμαινε τίποτα, καθώς οι διαφορές ήταν εκατοστά του δευτερολέπτου λόγω του ελάχιστου μήκους της. Από την 8η όμως Ε.Δ. και μετά, οι Νεβίλ κι Τάνακ, με μόλις μια επικράτηση σε Ε.Δ. του Σόρντο, σάρωσαν με τα Hyundai. Το Σάββατο το βράδυ ήταν πλέον ξεκάθαρο ότι για πρώτη φορά στην αγωνιστική της ιστορία στο WRC, η Hyundai έχει τη μοναδική ευκαιρία να φέρει τρία πληρώματά της στο βάθρο. Το πέτυχε δε, με μια ακόμα ατυχία να χτυπά την Toyota και συγκεκριμένα τον Έβανς, που ακολουθούσε τον τρίτο Σόρντο σε απόσταση αναπνοής.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022


Τέσσερις ημέρες αγώνα και αν σταματούσες 2-3 ώρες να παρακολουθείς, είχες χάσει όλη την εξέλιξη. Τόσο καταιγιστικός ήταν ο ρυθμός, τόσο απρόβλεπτα ήταν όλα. Ένα πραγματικό ράλλυ Ακρόπολις από τα παλιά το οποίο, όπως τόσο εύστοχα δήλωσε ο Κώστας Στεφανής σε συνέντευξή του στο gMotion by gazzetta, είναι ένας αγώνας που προσδίδει αξία στο WRC.


Στο τέλος, οι δηλώσεις τόσο των οδηγών όσο και των υπεύθυνων των ομάδων έδειξαν ότι το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την αίγλη του παρελθόντος. Το αντίθετο μάλιστα. Ο εμβληματικός Λεμπ, όσο επίσης οι Τάνακ και Νεβίλ ήταν ξεκάθαροι: Αυτός ο αγώνας δεν πρέπει να λείπει από το WRC. Στο χέρι μας ήταν, στο χέρι μας είναι.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Νίκος Γιαννούλας
Νίκος Γιαννούλας

Ο Νίκος Γιαννούλας είναι ειδικός δημοσιογράφος αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας από το 1992. Έχει εργαστεί στα περιοδικά Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, Moto Τρίτη, 4 Τροχοί και Quattroruote. Από το 1999 έως και το 2011 ήταν διευθυντής επικοινωνίας στον όμιλο επιχειρήσεων Σφακιανάκη. Το 2015 ξεκίνησε η συνεργασία του με την ενότητα αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας gMotion by gazzetta, στην οποία το 2021 ανέλαβε επικεφαλής.