Test drive Omoda 5: Η πιο φρέσκια παρουσία στα C-SUV

Test drive Omoda 5: Η πιο φρέσκια παρουσία στα C-SUV
Το Omoda 5 κερδίζει τις εντυπώσεις με την εξωτερική σχεδίαση και την αίσθηση ποιότητας στην καμπίνα του. Μπορεί όμως να κερδίσει την ουσία για τον σύγχρονο οικογενειάρχη;

Μέσα στον καταιγισμό από κινεζικές εταιρείες που λανσάρουν νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, η Omoda διεκδικεί τις δικές της πιθανότητες επιτυχίας. Ανήκει στον κατασκευαστή Chery και στη χώρα μας κάνει τα πρώτα της βήματα ως O&J Automotive Hellas, με την υποστήριξη του Ομίλου Emil Frey. Ήδη έχουν ανοίξει 8 εκθέσεις σε Αττική, Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία, Ήπειρο, Πελοπόννησο και Κρήτη.

Αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το πρώτο μοντέλο της Omoda που ήρθε στην Ελλάδα. Το Omoda 5 είναι ένα compact SUV, μήκους 4,37 μέτρων. Κυκλοφορεί και σε αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή, όμως εμείς θα εστιάσουμε στη βενζινοκίνητη έκδοση.

Το άγνωστο πάντα κεντρίζει το ενδιαφέρον

Το Omoda 5 ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, με σιλουέτα και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που απευθύνονται σε νεανικό κοινό. Η εντυπωσιακή εμπρός μάσκα με μοτίβο διαμαντιού αλλά και το «Omoda» πάνω από αυτήν – ένα όνομα που παραμένει άγνωστο στους περισσότερους – μαγνητίζουν τα βλέμματα. Άρα ο πρώτος στόχος έχει επιτευχθεί, αφού από όπου περνάει αποτελεί το αντικείμενο συζήτησης. Το compact SUV ενσωματώνει τη φιλοσοφία σχεδιασμού «Art in Motion», με την coupe σιλουέτα να προσδίδει ένα δυναμικό χαρακτήρα στο αμάξωμα. Όμορφα τα φωτιστικά σώματα, σε σχήμα «Τ» μπροστά και σε σχήμα «matrix» τα πίσω.

Omoda 5

 

Άκρως θετικές εντυπώσεις αφήνουν η εικόνα του εσωτερικού, οι επιφάνειες στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα, η καλή συναρμογή, οι επενδύσεις στα καθίσματα, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός. Οι δύο οθόνες 12,3 ιντσών ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό και προσφέρουν πλήθος πληροφοριών. Πολύ καλές είναι και οι λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto), όμως η απεικόνιση των κοντινών οχημάτων στον πίνακα οργάνων μέσω της κάμερας, επιδέχεται βελτίωσης. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες επιβάτες, όμως το πορτμπαγκάζ όγκου 442 λίτρων είναι ρηχό.

Revoil

Πλούσιος είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Comfort, με τον οργανισμό Euro NCAP να απονέμει την κορυφαία διάκριση 5 αστέρων στο Omoda 5, χάρη στο πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η κορυφαία έκδοση Premium προσθέτει στοιχεία όπως η ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή, το θερμαινόμενο τιμόνι, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και το ηχοσύστημα της Sony με 8 ηχεία.

Omoda 5

Η απουσία υβριδικής τεχνολογίας έχει το κόστος της

Το συμβατικό Omoda 5 εφοδιάζεται με ένα turbo τετρακύλινδρο βενζικοκινητήρα. Ο 1.6 TGDI αποδίδει ισχύ 147 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 275 Nm (από τις 1.750 έως τις 2.750 σ.α.λ.). Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς.

Ο κινητήρας αποδεικνύεται επαρκής για τον οικογενειακό χαρακτήρα του Omoda 5, όμως το κιβώτιο δείχνει... ράθυμο όταν ο οδηγός ζητά έντονη επιτάχυνση «εδώ και τώρα». Με το πρόγραμμα Sport η κατάσταση βελτιώνεται κάπως, όχι όμως δραστικά.

Omoda 5

Η απουσία υβριδικής υποβοήθησης μεταφράζεται σε υψηλές εκπομπές ρύπων (159 γρ. CO2 ανά χλμ.) και αυξημένη κατανάλωση. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 7 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μεικτό κύκλο, όμως με πολλή προσπάθεια μόλις που καταφέραμε να ρίξουμε τη σχετική ένδειξη κάτω από τα 9 λίτρα ανά 100 χλμ. Κάτι που κάνει το Omoda 5 να υστερεί έναντι των Ευρωπαίων και Ασιατών ανταγωνιστών του.

Το Omoda 5 προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα) να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο οι έντονες εγκάρσιες θα περάσουν στην καμπίνα.

Η ώρα του... ταμείου

Το Omoda 5 έχει σπορ εμφάνιση, όχι όμως και ανάλογη συμπεριφορά στο δρόμο. Αυτό δεν είναι αρνητικό, καθώς η πλειονότητα όσων επιλέγουν ένα SUV επιθυμούν άνεση και χώρους, όχι επιδόσεις. Αν ξεπεράσουμε την υψηλή κατανάλωση, το compact SUV παίρνει καλό βαθμό. Είναι όμορφο, δείχνει ποιοτικό, είναι καλά εξοπλισμένο και με εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χλμ).

Ο τιμοκατάλογος αρχίζει από τα 27.500 ευρώ για την έκδοση Comfort και τα 29.500 ευρώ για την Premium. Σε αυτές τις τιμές υπάρχει πλήθος οικογενειακών SUV, ίσως όχι τόσο καλά εξοπλισμένων από τη βασική έκδοση αλλά με σημαντικά χαμηλότερο κόστος καθημερινής χρήσης. Οπότε το έργο του Omoda 5 είναι εξ ορισμού δύσκολο.

Omoda 5

Photo Credits: Gazzetta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!