MotoGP, M. Βρετανία: Η τύχη χάρισε τη νίκη στον Μπετζέκι στο Σίλβερστον (vid)
- Επεισοδιακό ξεκίνημα
- Η δεύτερη ευκαιρία
- Το εμπρός ελαστικό έκανε τη διαφορά
- Το δράμα των Ducati
- Η σκληρή μοίρα ενός «εξωγήινου»
- Οι καλύτερες μέρες του Ζαρκό
Το GP M. Βρετανίας ήταν ο 7ος φετινός αγώνας του MotoGP και σίγουρα ο πιο δραματικός μέχρι στιγμής. Νικητής αναδείχτηκε ο Μάρκο Μπετζέκι με την Aprilia, για πρώτη φορά φέτος. Ο Ζοάν Ζαρκό με την LCR Honda τερμάτισε δεύτερος και ο Μαρκ Μάρκεθ με την Ducati πήρε την 3η θέση και συμπλήρωσε το βάθρο. Πρωταγωνιστής του αγώνα ήταν ο τρομερός Φάμπιο Κουαρταραρό με τη Yamaha, ο οποίος πήγαινε για μια μεγαλειώδη νίκη, προτού εγκαταλείψει λόγω μηχανικής βλάβης.
GOD SAVE THE BEZ 🫡
Bezzecchi becomes the 11th different winner in a row at Silverstone! 🏆#BritishGP🇬🇧 pic.twitter.com/7JaZawb0CI— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 25, 2025
Επεισοδιακό ξεκίνημα
Η εκκίνηση του αγώνα στο Σίλβερστον δεν ήταν καθόλου αυτό που περιμέναμε. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Άλεξ Μάρκεθ «εκτοξεύτηκε» μπροστά, αλλά δεν κατάφερε καν να φτάσει στην πρώτη στροφή, καθώς έπεσε με το που ακούμπησε το φρένο.
Αυτό άφησε στην πρώτη θέση τον Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος πέρασε τον Φαμπιο Κουαραραρό. Ωστόσο, και ο Μαρκ έπεσε στον επόμενο γύρο, προς απογοήτευση των ανθρώπων της Ducati. Αμέσως μετά την πτώση του Μάρκεθ, όμως, εμφανίστηκαν οι κόκκινες σημαίες και ο αγώνας διακόπηκε, γιατί σε άλλο σημείο της πίστας οι Μορμπιντέλι και Εσπαργκαρό είχαν εμπλακεί σε ατύχημα και είχαν πέσει λάδια στην πίστα.
Η δεύτερη ευκαιρία
Η διακοπή αυτή ήταν «μάννα εξ ουρανού» για τα αδέλφια Μάρκεθ, που είχαν έτσι την ευκαιρία να επιστρέψουν στα γκαράζ τους και να ξεκινήσουν ξανά τον αγώνα με τις δεύτερες μοτοσικλέτες τους. Τεράστια εύνοια της τύχης και για τους δύο.
Όπως ορίζουν οι κανονισμοί, η επανεκκίνηση έγινε με τους αναβάτες στις αρχικές τους θέσεις στην εκκίνηση, αφού δεν είχαν συμπληρωθεί 3 γύροι όταν έγινε η διακοπή. Όλοι οι συμμετέχοντες βρίσκονταν κανονικά στη δεύτερη εκκίνηση, ενός αγώνα διάρκειας 19 γύρων, πλέον, από τους 22 αρχικούς.
Η δεύτερη εκκίνηση δεν είχε καμία σχέση με την πρώτη. Παρότι και οι δύο Μάρκεθ ξεκίνησαν καλά, μέσα στις πρώτες στροφές είδαν τον Κουαρταραρό να τους περνάει εύκολα και να εξαφανίζεται στον ορίζοντα, με τον Μπανάια να τον ακολουθεί.
Το εμπρός ελαστικό έκανε τη διαφορά
Μέσα στους πρώτους γύρους, ο Φάμπιο Κουαρταρό έμοιαζε να τρέχει σε άλλη κατηγορία και έφτιαξε διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον δεύτερο, που ήταν ο Τζακ Μίλερ με τη Yamaha της Pramac. Ακολουθούσαν ο Ζοάν Ζαρκό με τη Honda και ο Μάρκο Μπετζέκι με την Aprilia.
Το κοινό που είχαν αυτοί οι αναβάτες ήταν ότι έτρεχαν με το μαλακό εμπρός ελαστικό της Michelin, ενώ οι υπόλοιποι είχαν το μεσαίο. Αυτό τους έδωσε μεγάλο πλεονέκτημα στους πρώτους γύρους και φρόντισαν να το εκμεταλλευτούν, φεύγοντας μπροστά.
Εκτός από τον Κουαρταραρό, που ήταν σε άλλο πλανήτη, εντυπωσιακός ήταν ο Μάρκο Μπετζέκι. Ο Ιταλός πέρασε διαδοχικά τους Ζαρκό και Μίλερ και ανέβηκε στη 2η θέση, αν και όταν έφτασε εκεί ο Γάλλος της Yamaha βρισκόταν ήδη 5 δευτερόλεπτα μπροστά του. Ο Μίλερ έχασε πολλές θέσεις και έπεσε στην 5η, αφού τον πέρασαν οι Ζαρκό και Μορμπιντέλι.
Το δράμα των Ducati
Οι παντοδύναμες Ducati, που κυριαρχούν απόλυτα στο MotoGP τα τελευταία χρόνια, έδειχναν χαμένες. Όχι μόνο δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό του Κουαρταραρό, αλλά δυσκολεύονταν να κρατηθούν στην πίστα. Ο Πέκο Μπανάια, μάλιστα, δεν τα κατάφερε και με άλλη μία πτώση, εγκατέλειψε, την ώρα που ο Άλεξ Μάρκεθ ήταν 6ος και ο Μαρκ μόλις 8ος.
Με το πέρασμα των γύρων ο Μαρκ Μάρκεθ κατάφερε να ανεβάσει λίγο το ρυθμό του και άρχισε να κερδίζει θέσεις. Ο Ισπανός έκανε αρκετές προσπεράσεις, συμπεριλαμβανομένης και αυτής πάνω στον αδελφό του, Άλεξ, για να φτάσει στην 5η θέση. Απέμεναν 10 γύροι και ο Μάρκεθ είχε αρχίσει να ελπίζει ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει το βάθρο.
Η σκληρή μοίρα ενός «εξωγήινου»
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα, ο Φάμπιο Κουαρταραρό έδειχνε ανίκητος. Κάποιες προσπάθειες του Μπετζέκι να τον πλησιάσει έπεσαν στο κοινό και ο Γάλλος αναβάτης έκανε έναν αγώνα από αυτούς που τον έκαναν διάσημο. Αλλά, όταν οι άνθρωποι κάνουν σχέδια, οι θεοί του Motorsport γελούν…
Απέμεναν λίγοι γύροι, 7, για το τέλος του αγώνα και ξαφνικά ο Κουαρταρρό σήκωσε το χέρι του, έκοψε ταχύτητα και σταμάτησε στην άκρη της πίστας. Η αγαπημένη του Μ1 τον είχε προδώσει, και μια μηχανική βλάβη τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Κρίμα και άδικο. Πολύ άδικο.
Έτσι, η νίκη πέρασε στα χέρια του Μάρκο Μπετζέκι, ο οποίος επίσης έκανε τρομερά καλό αγώνα με την Aprilia, που θα είχε επισκιαστεί μόνο από την εξωπραγματική επίδοση του Κουαρταραρό. Το χαμόγελο επέστρεψε στο Νοάλε και αυτή η νίκη μπορεί να έχει σημαντικές -θετικές- επιπτώσεις στο μέλλον της ομάδας και στις συζητήσεις που κάνει με τον Χόρχε Μαρτίν.
Οι καλύτερες μέρες του Ζαρκό
Μια άλλη εκπληκτική επίδοση είναι αυτή του Ζοάν Ζαρκό, ο οποίος στη σέλα της LCR Honda πήρε τη δεύτερη θέση και ανέβηκε για δεύτερο αγώνα στη σειρά στο βάθρο, μετά την ιστορική νίκη του στο ΛεΜαν.
Ο πραγματικα κερδισμένος του αγώνα στο Σίλβερστον ήταν σαφώς ο Μαρκ Μάρκεθ, ο οποίος τελικά κατάφερε να πάρει την 3η θέση και να ανέβει στο βάθρο, που σε συνδυασμό με την 5η θέση του Άλεξ Μάρκεθ, τον βοηθάει να αυξήσει λίγο τη διαφορά στη βαθμολογία.
Για να πάρει την 3η θέση, όμως, ο Μαρκ Μάρκεθ έδωσε μια επική μάχη με τον Φράνκο Μορμπιντέλι, που κρίθηκε στο νήμα και με διαφορά μόλις 17 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Ο Ιταλός της VR46 πήρε την 4η θέση και ακολούθησαν οι Α. Μάρκεθ, Ακόστα, Μίλερ, Μαρίνι, Αλντεγκέρ και Ντι Τζιαναντόνιο.
Ο επόμενος αγώνας του MotoGP έρχεται σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 6-8 Ιουνίου, και είναι το GP Αραγονίας στην όμορφη και απαιτητική πίστα του Άραγκον.
» Οι βαθμολογίες του MotoGP μετά το GP Μ. Βρετανίας
Αποτελέσματα

Φωτογραφίες: Aprilia
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!