F1, Ισπανία: Ο Νόρις «έκλεψε» την pole από τον Φερστάπεν

Οι κατατακτήριες δοκιμές του GP Ισπανίας στη Βαρκελώνη επιβεβαίωσε τις προσδοκίες και ήταν μία από τις πιο συναρπαστικές περιόδους της χρονιάς, με τους οδηγούς να τα δίνουν όλα μέχρι την τελευταία στιγμή για να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης στον αγώνα της Κυριακής. Νικητής σε αυτήν τη διαδικασία ήταν ο Λάντο Νόρις με τη McLaren, ο οποίος για δεύτερη φορά στην καριέρα του θα εκκινήσει από την pole position. Για να βρεθεί σε αυτήν τη θέση, ο Νόρις χρειάστηκε να κινηθρεί οριακά πιο γρήγορα από τον Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing, αφού ο Βρετανός ήταν μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος. Ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes πήρε την τρίτη θέση ενώ ο Τζορτζ Ράσελ ήταν τέταρτος.
IT'S NORRIS ON POLE IN BARCELONA!! 🇪🇸
— Formula 1 (@F1) June 22, 2024
A STUNNING final lap from the McLaren driver and he takes top spot in a thrilling qualifying session!!! #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/xQnL29L07K
Q1
Οι κατατακτήριες δοκιμές στο Circuit de Catalunya ξεκίνησαν με ένα και μοναδικό δεδομένο: ότι δεν υπήρχε φαβορί για την pole position, με τουλάχιστον 6 οδηγούς να δείχνουν ότι παλεύουν επί ίσοις όροις και με πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους. Καθώς οι συνθήκες και η κατάσταση της πίστας ήταν λίγο-πολύ σταθερές, οι κορυφαίοι συνδυασμοί δεν βιάστηκαν να βγουν στην πίστα και άφησαν να περάσουν τα πρώτα λεπτά προτού κάνουν την εμφάνισή τους.
Ο Λούις Χάμιλτον ήταν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στο πρώτο σκέλος, μπροστά από τους Λεκλέρ, Φερστάπεν, Νόρις και Σάινθ. Το πραγματικό ενδιαφέρον όμως βρισκόταν στις τελευταίες πέντε θέσεις και στους οδηγούς που θα τις καταλάμβαναν και θα αποκλείονταν από τη συνέχεια. Στο τέλος του Q1 οι πέντε αυτοί οδηγοί ήταν οι Μάγκνουσεν, Τσουνόντα, Ρικάρντο, Άλμπον και Σάρτζεντ.
Q2
Το ξεκίνημα του δεύτερου σκέλους των κατατακτήριων είχε αρκετές ομοιότητες με του πρώτου, καθώς το ρολόι άρχισε να μετράει ανάποδα τα 15 λεπτά αλλά μόνο ένα μονοθέσιο, η AMR24 του Λανς Στρολ, βγήκε στην πίστα. Χρειάστηκε να περάσουν αρκετά λεπτά για να εμφανιστούν και οι υπόλοιποι και να γεμίσουν την άδεια πίστα.
Αυτήν τη φορά ήταν ο Μαξ Φερστάπεν εκείνος που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Χάμμιλτον (ο οποίος έκανε δύο γρήγορους γύρους), Ράσελ, Νόρις, Σάινθ, Πιάστρι και Λεκλέρ. Και πάλι όμως η διαφορά στράφηκε στις πέντε τελευταίες θέσεις. Στο τέλος του Q2, οι πέντε οδηγοί που έμειναν εκτός της τελικής 10άδας ήταν οι Αλόνσο, Μπότας, Χούλκενμπεργκ, Στρολ και Ζου.
Q3
Με τις διαφορές να είναι πολύ μικρές όλο το 3ήμερο, το τρίτο και τελευταί σκέλος των κατατακτήριων αναμενόταν με μεγάλη ανυπομονησία. Οι οδηγοί βγήκαν για την πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια, που θα έδινε και τα πρώτα δείγματα των πραγματικών τους δυνατοτήτων. Σε αυτήν τη διαδικασία ο Μαξ Φερστάπεν έστειλε το μήνυμα στους αντιπάλους του, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Νόρις, Χάμιλτον, Ράσελ, Σάινθ και Λεκλέρ. Οι διαφορές ήταν πολύ μικρές – ο πρώτος Φερστάπεν από τον έκτο Λεκλέρ απείχαν λιγότερο από 3 δέκατα του δευτερολέπτου.
Όλα θα κρίνονταν στη δεύτερη και αποφασιστικής σημασίας προσπάθεια των οδηγών. Οι «μονομάχοι» βγήκαν στην πίστα για να τα δώσουν όλα για όλα σε έναν και μοναδικό γύρο με φρέσκα μαλακά ελαστικά. Οι χρόνοι βελτιώθηκαν και η πρωτιά άλλαξε χέρια. Παρότι ο Φερστάπεν βρήκε άλλα δύο δέκατα, ο Λάντο Νόρις με τη McLaren στο τέλος κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα, έστω και για 20 χιλιοστά, και πήρε την pole. Ο Φερστάπεν αρκέστηκε στη 2η θέση, που τον φέρνει στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Οι δύο Mercedes ήταν επίσης πολύ γρήγορες και εξασφάλισαν τις θέσεις 3 και 4, με τον Χάμιλτον μπροστά από τον Ράσελ. Ακολούθησαν οι δύο Ferrari με τον Λεκλέρ στην 5η θέση και τον Σάινθ στην 6η και στις επόμενες θέσεις κατατάχθηκαν οι Γκασλί, Πέρεζ, Οκόν και Πιάστρι.
Ο αγώνας της Κυριακής θα εκκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.
Αποτελέσματα
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
Jvmb
Επιτέλους έχουμε ξανά συναρπαστικούς αγώνες και κατατακτήριες δοκιμές. Ας το απολαύσουμε. Πάμε λαντο γερά αύριο με την νίκη!!!
Lorem Ipsum
Απίθανα αυτά που κάνει ο Χάμιλτον με το 4ο καλύτερο μονοθέσιο. Εξωπραγματικά, δεν έχουν ξαναγίνει στο σπορ..
number 10
Ακριβώς, ειδικά την τετραετία 2010- 2014 που ο Αλόνσο πάλευε τα πρωταθλήματα με δευτερότριτο μονοθέσιο απέναντι στους πυραύλους του Φέτελ και του Γουέμπερ μάλλον ήταν για κάποιο άλλο σπορ. Για να πάμε πιο πίσω στις αρχές του Σουμάχερ ή στην εποχή του Μοντόγια στη Williams με κάποιους αγώνες που ξεζουμιζε το μονοθέσιο .
Βαγγέλης Αποστόλου
Στο δεν έχουν ξανά γίνει στο σπορ,μου έφυγε το παγωτού από την μύτη...
zackspeed
@Lorem Ipsum Ο Ράσελ με το ίδιο μονοθέσιο πήρε πολ και βάθρο στον Καναδά. Οπότε, όχι και τόσο εξωπραγματικά αυτά που έκανε.
C.N.P.
Τρομερός Λαντο Νόρρις διαψεύδει τους εξυπνακηδες για το αν είναι στο επίπεδο του Μαξ καθώς σήμερα κέρδισε χωρίς να θέλει βοήθειες από Χουλκενμπεργκ η Πέρεζ κάνοντας τον τέλειο γύρο. Μαξ πήρε το μέγιστο από το μονοθέσιο όπως και ο Νόρρις. Τρίτη θέση πήγε στον οδηγό που την άξιζε και τι περίεργο που το μονοθέσιο δεν έχασε απόδοση αυτή την φορά από την στιγμή που εμφανίστηκαν email για σαμποτάζ δουλεύοντας όπως έπρεπε. Πολύ λίγος ο Ράσελ που δεν ήταν ικανός να χρησιμοποιήσει το tow που του προσέφερε ο Χάμιλτον για να κάνει κάτι καλύτερο και φυσικά γκρινιάζει δείχνοντας πάλι έναν selfish τύπο που το μόνο που τον νοιάζει είναι η πάρτη του και πως να κερδίσει τον Χάμιλτον. Οι Φερράρι παρόλη την αναβάθμιση μείναν πίσω. Οι Ρενω έκαναν πολύ καλή δουλειά σήμερα. Κρίμα για τον Πιαστρι. Το έλουσε δυστυχώς.
zackspeed
@C.N.P. Από που και ως που προκύπτει ότι την άξιζε; Του την χρωστούσανε; Δύο χιλιοστά ήταν η διαφορά. Και η διαφορά του <<λίγου>> Ράσελ στις κατατακτήριες και στην βαθμολογία παραμένει υπερ του συν την πολ και το βάθρο στο προηγούμενο αγώνα. Όσο για τα μέιλ, όπως είπε και το Sky sports, θεωρίες συνομωσίας. Τα tow είναι μέρος του παιχνιδιού. Σε περίπτωση που το πράγμα ζορίσει με Φερστάπεν και Νόρις, περιμένω από τον δεύτερο να παλέψει με νύχια και με δόντια και να μην χαρίσει ούτε πιθαμή.
C.N.P.
Ολα ειναι μερος του παιχνιδιου και περιμενω απο τον Νορις επισης να μην χαρισει ουτε σπιθαμη στον Μαξ και να τον κρατησει με νυχια και με δοντια πισω του. Παντως τα στατιστικα που αναφερεις καθε λιγο και λιγακι δεν εχουν καμια απολυτως σημασια αν στο τελος του πρωταθληματος ο Ρασελ τερματισει πισω απο τον Χαμιλτον.
Ocelotos
Συγνώμη που στο χαλάω, αλλά βάση λογικής και μόνο χωρίς πολλά πολλά, υπάρχει περίπτωση αν ο Hamilton τερματίζει πάντα πίσω απο τον Russel, στο τέλος του πρωταθλήματος να βρεθεί μπροστά του? Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να ξέρουμε τι βλέπουμε δλδ.
C.N.P.
Αν δεν ξέρεις για τι μιλάω τότε πως σχολιάζεις. Μιλάω για τις κατατακτήριες όπου είναι 7-2 υπέρ του Ράσελ και που δεν θα έχουν καμία σημασία αν στο τέλος ο Ράσελ τερματίσει πίσω στη βαθμολογία ακόμα και αν κάνει το 25-2 στις κατατακτήριες.