Ράλλυ Ντακάρ 10η ΕΔ – Θρίλερ κι ακόμα πιο κοντά στον Σάινθ ο Λεμπ (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ράλλυ Ντακάρ 10η ΕΔ – Θρίλερ κι ακόμα πιο κοντά στον Σάινθ ο Λεμπ (vid)
Η δέκατη ειδική διαδρομή του δυσκολότερου αγώνα του πλανήτη, έκρυβε ατυχίες και για τους δύο πρώην παγκόσμιους πρωταθλητές ράλλυ.

Ο Σεμπαστιέν Λεμπ ήταν ο μεγάλος κερδισμένος από την δέκατη δοκιμασία του 46ου Ράλλυ Ντακάρ, που αφορούσε 371 χρονομετρημένα χιλιόμετρα σε ένα απαιτητικό loop με εκκίνηση και τερματισμό στην Αλ Ούλα.

Όμως παρότι οι μάχες για τη νίκη σε κάποιες κατηγορίες εντείνονται, σε καμία δεν είχαμε αλλαγή στα ηνία της γενικής κατάταξης.

Αυτοκίνητα

Ο έμπειρος Γκερλέν Σισερί έσπασε το ρόδι για φέτος, κατακτώντας την ειδική με το Toyota Hilux της Overdrive Racing. Πίσω του πλασαρίστηκαν κι άλλα ονόματα που δεν είχαμε συνήθως ψηλά στους χρόνους: ο Νοτιοαφρικανός Μπράιαν Μπαραγκουάναθ της Century με το CR7-T, ο Λιθουανός Μπενεντίκτας Βανάγκας με το Hilux της Gazoo Βαλτικής, ο Ιταλός Ευγένιο Άμος της Overdrive, o Γάλλος Ρομέν Ντουμά, επίσης με Hilux αλλά της Rebellion Racing.

Και που ήταν οι πρωταγωνιστές θα αναρωτηθείτε και δικαίως. Ο Κάρλος Σάινθ είχε δύο κλαταρισμένα ελαστικά και έχοντας μία ρεζέρβα στο Audi RS Q e-tron, χρειάστηκε να περιμένει τη βοήθεια του teammate του, Ματίας Έκστρομ.

Όμως αυτό δεν αποδείχθηκε καταστροφικό, διότι η ατυχία χτύπησε την πόρτα και του διώκτη του, Σεμπαστιέν Λεμπ. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC είχε κι αυτός δυο κλαταρίσματα αλλά προδόθηκε κι από τον υδραυλικό γρύλο που χρησιμοποιούσε.

Έτσι, ο 16ος Αλσατός έκοψε μόνο επτά από λεπτά που τον χώριζαν από τον 25ο σήμερα Ισπανό. Πλέον η διαφορά τους ορίζεται στα 13 λεπτά και έχουμε δύο ειδικές διαδρομές ακόμα μπροστά μας.

Challenger

Στα χαμηλού βάρους buggies και την κατηγορία που μέχρι πέρυσι ξέραμε ως T3, είχαμε κι εδώ νέα πρόσωπα στις πρώτες θέσεις, με το Top-3 να αποτελείται αποκλειστικά από Νοτιαμερικανούς. Ταχύτερος ήταν ο Βραζιλιάνος Μαρσέλο Τίλια Γκαστάλντι κι ακολούθησαν δύο Αργεντίνοι, ο Νίκολας Καβιλιάσο και ο Νταβίντ Ζίλε.

Όμως στη γενική κατάταξη δεν είχαμε κάποια διαφοροποίηση. Ο Αμερικανός Ριτς Γκάθρι εξακολουθεί να έχει προβάδισμα 28 λεπτών, με την Ισπανία Κριστίνα Γκουτιέρεζ Ερέρο και τον Χιλιανό Τσαλέκο Λόπεζ να έπονται.

SSV

Στα T4 η Σάρα Πράις πανηγύρισε την πρώτη της ειδική διαδρομή, με τον Σουηδό Ζερόμ ντε Σαντελέερ και τον Βραζιλιάνο Ροντρίγκο Βαρέλα να τον πλαισιώνουν.

Με τον Γάλλος Χαβιέ ντε Σουλτρέ έκτο, η Αμερικανίδα έμεινε «ζωντανή» στη μάχη για τη νίκη, με 20 λεπτά να τους χωρίζουν πλέον.

Φορτηγά

Στην κατηγορία βαρέων βαρών, ο Ολλανδός Γκερτ Χούζινκ έκανε το δύο στα δύο, μπροστά από τον συνήθη ύποπτο, τον Τσέχο Μάρτιν Μάτσικ και τον Ολλανδό Μίχελ Μπεξ.

Στη γενική ο Μάτσικ είναι αγκαλιά με τη νίκη, είναι πλέον 126 λεπτά μπροστά από τον συμπατριώτη του Αλές Λοπρές και 211 από τον Ολλανδό Μίτσελ Φαν Ντεν Μπρίνκ.

Μοτοσικλέτες

Στους δύο τροχούς, η δέκατη ειδική είχε τέσσερις αναβάτες εντός 47 δευτερολέπτων και οι τρεις πρώτοι ήταν της Monster Energy Honda! Η πρωτιά ανήκε στον Ρίκι Μπράμπεκ, με τον Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο και τον Αντριέν Φαν Μπεβερέν να έπονται.

Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Αμερικανός διεύρυνε σημαντικά το προβάδισμά του έναντι του Ρος Μπραντς της Hero, που σήμερα αρκέστηκε στην έβδομη θέση. Πλέον η απόστασή τους ορίζεται στα 10 λεπτά και 54 δευτερόλεπτα, ενώ ο φαν Μπεβερέν είναι πλέον μόλις 52 δευτερόλεπτα πίσω από τον αναβάτη από τη Μποτσουάνα.

Όσο για τον μοναδικό Έλληνα που συμμετέχει στη φετινή δοκιμασία στην έρημο, τον Βασίλη Μπούδρο, είναι στην 82η θέση της συνολικής κατάταξης. Ο αναβάτης της DNA Air Filters-Enduro Greece είναι 17ος στην Κλάση Original by Motul.

Quad

Στις γουρούνες που έχουν μείνει μόνο 7 αγωνιζόμενοι στο παιχνίδι, η κατάταξη της σημερινής ειδικής διαδρομής ήταν η ίδια με τη συνολική κατάταξη. Μπροστά ο Αργεντίνος Μανουέλ Αντουγιάρ, πίσω του ο Γάλλος Αλεξάντρ Ζιρού και τρίτος ο Σλοβάκος Γιουράι Βάργκα.

Με αυτό το πλασάρισμα, ο Αντουγιάρ πήρε ανάσα και άνοιξε τη διαφορά του στα 8 λεπτά και 51 δευτερόλεπτα.

Η επόμενη ημέρα

Ακολουθεί η ενδέκατη από τις συνολικά δώδεκα ειδικές διαδρομές του φετινού Ράλλυ Ντακάρ. Πληρώματα και αναβάτες θα εκκινήσουν από την Αλ Ούλα και θα τερματίσουν στη Γιανμπού.

Σε αυτή τη διαδρομή θα καλύψουν συνολικά 420 χιλιόμετρα, όλα χρονομετρημένα!


Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!