F1 - Η παράδοξη τακτική της Red Bull για να γλιτώσει ποινή ο Πέρεζ στο Κατάρ

F1 - Η παράδοξη τακτική της Red Bull για να γλιτώσει ποινή ο Πέρεζ στο Κατάρ
Στον αγώνα της Formula 1 στη Σουζούκα, είδαμε μία πολύ παράξενη τακτική από την αυστριακή ομάδα ώστε να γλιτώσει ο Μεξικανός ενδεχόμενο ποινής στον επόμενο αγώνα.

Ακόμη ένα καταστροφικό αγωνιστικό τριήμερο είχε ο Σέρχιο Πέρεζ στο 2023. Ο Μεξικανός οδηγός της Red Bull Racing εγκατέλειψε τον αγώνα και δεν βαθμολογήθηκε στο Grand Prix Ιαπωνίας.

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, ο Πέρεζ εμβόλισε άλλο οδηγό (σ.σ.στην προκειμένη περίπτωση τον Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas) με μία απερίσκεπτη κίνηση. Αυτό ήταν το τρίτο συμβάν σε δύο Grand Prix στο οποίο ο Μεξικανός κατέστρεψε την προσπάθεια άλλου οδηγού. Όπως στη Σιγκαπούρη, η ποινή του ήταν μόλις 5 δευτερόλεπτα.

Ο Πέρεζ επέστρεψε με ζημιά στα pits και εγκατέλειψε τον αγώνα, πριν εκτίσει την ποινή 5 δευτερολέπτων. Ενώ περνούσαν οι γύροι, η κινητικότητα στο γκαράζ της Red Bull Racing ήταν έντονη, καθώς ετοίμαζαν και πάλι το μονοθέσιο με το #11. Στην κατάταξη είχε δηλωθεί ως ένας εκ των οδηγών που είχαν εγκαταλείψει.

Ωστόσο η αυστριακή ομάδα φοβήθηκε πως τα 5 δευτ. ποινής θα μετατραπούν σε ποινή θέσεων στην εκκίνηση του αγώνα στο Κατάρ. Έτσι, έβγαλε στην πίστα και πάλι τον Πέρεζ έπειτα από έγκριση της Διεύθυνσης Αγώνα, ο οποίος μπήκε για pit-stop ώστε να εκτίσει την ποινή και αμέσως μετά εγκατέλειψε.

Το Άρθρο 54.3 των Αγωνιστικών Κανονισμών της Formula 1 αναφέρει πως αν ένας οδηγός δεν εκτίσει ποινή λόγω εγκατάλειψης στον αγώνα, τότε οι αγωνοδίκες έχουν τη δυνατότητα να τη μετατρέψουν σε ποινή θέσεων στον επόμενο αγώνα.

Από τα γεγονότα της Ιαπωνίας, προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα. Γιατί ένας οδηγός ενώ έχει κάνει την ίδια κίνηση τρεις φορές (που έχει χαρακτηριστεί βρώμικη από συναθλητές του) να δέχεται ποινή που δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκτυπο στους αγώνες του. Γιατί ένας οδηγός που έχει βγει από το μονοθέσιό του και είναι στo γκαράζ εδώ και πολλούς γύρους να του επιτρέπεται από τη Διεύθυνση Αγώνα να επιστρέψει στην πίστα για μην έχει επιπτώσεις στο επόμενο Grand Prix.

Όπως και να’ χει, πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία του Αγωνιστικού Διευθυντή της RBR, Τζόναθαν Ουίτλι, διότι εκμεταλλεύτηκε ένα παράθυρο των κανονισμών και ενδεχομένως να γλίτωσε τον οδηγό του από επιπλέον μπελάδες.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!