Γιατί έχει τόση κίνηση στην Αθήνα αυτόν τον Ιούλιο;

Γιατί έχει τόση κίνηση στην Αθήνα αυτόν τον Ιούλιο;
Με τη βοήθεια του Συμβούλου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής καταγράφουμε τις αιτίες που έχουν μετατρέψει τους δρόμους του Λεκανοπεδίου σε απέραντο «πάρκινγκ».

Εικόνα που θυμίζει χειμώνα και μάλιστα υπό ιδιαίτερες συνθήκες, όπως βροχή ή απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παρουσιάζουν καθημερινά φέτος τον Ιούλιο όλοι οι κεντρικοί οδικοί άξονες του Λεκανοπεδίου. Μπορεί τα σχολεία να έχουν κλείσει εδώ και έναν μήνα και αρκετοί κάτοικοι της Αθήνας να έχουν αναχωρήσει για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται όμως με μεγάλη δυσκολία.

Με τη συνδρομή του Κίμωνα Λογοθέτη, Συμβούλου Οδικής Ασφαλείας και Υπεύθυνου συντονισμού του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, προσπαθούμε να αναλύσουμε τις αιτίες που για πρώτη φορά ο Ιούλιος θυμίζει... Δεκέμβριο από πλευράς κίνησης στους δρόμους.

«Έχουν σχεδόν διπλασιαστεί τα διώροφα τουριστικά λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας»

«Ασφαλώς πρόκειται για ένα μείγμα, ένα κοκτέιλ παραγόντων που έχουν διαμορφώσει αυτή την εικόνα στους δρόμους», δήλωσε ο κ. Λογοθέτης. «Βασικός παράγοντας είναι ο τουρισμός. Στην Αττική από τον Μάιο έως τον Ιούλιο και μετά το Σεπτέμβριο, υπάρχει πολύ αυξημένη τουριστική κίνηση. Υπάρχουν πάρα πολλά τουριστικά λεωφορεία που κάνουν δρομολόγια στην Αθήνα. Έχουν σχεδόν διπλασιαστεί τα διώροφα λεωφορεία κυκλικής διαδρομής, τα οποία συντελούν σε μεγάλο βαθμό στην κίνηση στο κέντρο της Αθήνας».

τουριστικό λεωφορείο

«Παίζει μεγάλο ρόλο η αυξημένη θερμοκρασία»

Ο καύσωνας των τελευταίων εβδομάδων έχει αυξήσει την κίνηση των ΙΧ στους δρόμους της Αθήνας. «Παίζει μεγάλο ρόλο η αυξημένη θερμοκρασία», τόνισε ο Κίμων Λογοθέτης. «Είναι αποτρεπτική ως προς τη χρήση δικύκλων. Κάποιος που έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο, θα προτιμήσει το δεύτερο λόγω του κλιματισμού. Ακόμα και αν γνωρίζει ότι θα χάσει περισσότερο χρόνο στο δρόμο. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ειδικότερα στους κεντρικούς οδικούς άξονες και στα βασικά δρομολόγια, όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση από το επιβατικό κοινό, εκεί όσοι έχουν εναλλακτική λύση αποφεύγουν το συνωστισμό στα ΜΜΜ».

«Οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας λόγω των πυρκαγιών επιδρούν κυρίως τοπικά στην κίνηση»

Οι μεγάλες πυρκαγιές των τελευταίων ημερών, αρχικά στην Ανατολική και στη συνέχεια στη Δυτική Αττική, οδήγησαν την Τροχαία στον αποκλεισμό της κυκλοφορίας σε αρκετούς οδικούς άξονες. «Οι πυρκαγιές κυρίως επηρεάζουν την κυκλοφορία των οχημάτων σε τοπικό επίπεδο. Σίγουρα όμως έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία στα υπόλοιπα σημεία, κυρίως στα παραλιακά. Και αυτός ο παράγοντας επηρεάζει σε κάποιο βαθμό την κίνηση στους δρόμους», μας είπε ο κ. Λογοθέτης.

«Χειρότερος δρόμος στην Αθήνα τον Ιούλιο είναι η Μισαραλιώτου»

Τι δείχνουν όμως οι κάμερες διαχείρισης της κυκλοφορίας, σχετικά με τα σημεία κυκλοφοριακής συμφόρησης; «Έχουμε αρκετή κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, π.χ. επιβαρύνεται πάρα πολύ το ανοδικό ρεύμα της Λεωφόρου Συγγρού. Τα τουριστικά λεωφορεία χρησιμοποιούν το πάρκινγκ του Τάε Κβο Ντο για προσωρινή στάθμευση, όσο οι τουρίστες βρίσκονται στα σημεία ενδιαφέροντος. Επομένως το ανοδικό ρεύμα της Συγγρού από το ύψος του Νέου Κόσμου, παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα», ανέφερε ο Κίμων Λογοθέτης.

Κίμων Λογοθέτης

Ο πιο προβληματικός δρόμος από πλευράς κίνησης αποτελεί έκπληξη. «Τεράστια είναι τα προβλήματα στην έξοδο από το πάρκινγκ της Ακρόπολης. Ο πιο προβληματικός δρόμος της Αττικής αυτή τη στιγμή είναι η οδός Μισαραλιώτου στο Κουκάκι. Είναι ο δρόμος από τον οποίο περνούν αναγκαστικά τα τουριστικά λεωφορεία προκειμένου να βγουν στη Συγγρού. Εκεί λοιπόν η κίνηση ξεκινάει από την οδό Πετμεζά, συνεχίζει στην Μισαραλιώτου και φθάνει μέχρι το πάρκινγκ που εξυπηρετεί τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης. Στον πιο επιβαρυμένο δρόμο αυτή την περίοδο, παρατηρείται διπλό και τριπλό παρκάρισμα, με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η διέλευση των τουριστικών λεωφορείων και να σχηματίζεται μποτιλιάρισμα. Μόνο σε αυτό το δρόμο, η καθυστέρηση αγγίζει τα 10-12 λεπτά».

«Έξαρση της παράνομης στάθμευσης»

Τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα είναι όμως ένα φαινόμενο που δεν περιορίζεται στο κέντρο της Αθήνας. «Παρατηρείται έξαρση της παράνομης στάθμευσης και του διπλοπαρκαρίσματος σε αρκετούς κεντρικούς δρόμους, με αποτέλεσμα να στενεύει αρκετά η διατομή των οδών», σχολίασε ο κ. Λογοθέτης.

«Ο Κηφισός επιβαρύνεται από τις ανάγκες της εφοδιαστικής αλυσίδας»

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι καθημερινό φαινόμενο και στα δύο ρεύματα της Λεωφόρου Κηφισού. Πέρα από τον όγκο των επιβατικών ΙΧ, ο άξονας έχει να... αντιμετωπίσει και χιλιάδες φορτηγά. «Ο Κηφισός και κυρίως η λεωφόρος Αθηνών επιβαρύνονται πάρα πολύ από τις ανάγκες της εφοδιαστικής αλυσίδας. Φορτηγά και νταλίκες που κινούνται και προς το λιμάνι του Πειραιά μέσω του Κηφισού, αλλά και προς την Πελοπόννησο και το λιμάνι της Πάτρας μέσω της Λεωφόρου Αθηνών», επισήμανε ο Κίμων Λογοθέτης.

Photo Credits: INTIME

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!