Formula 1: Ο Τζέιμς Άλισον επιστρέφει στην τεχνική ηγεσία της Mercedes-AMG F1

Formula 1: Ο Τζέιμς Άλισον επιστρέφει στην τεχνική ηγεσία της Mercedes-AMG F1
Μεγάλες αλλαγές πραγματοποιεί η Mercedes-AMG Petronas F1 σε οργανωτικό επίπεδο, με τον Τζέιμς Άλισον να επιστρέφει σε ηγετικό ρόλο.

Έπειτα από ένα κατώτερο των προσδοκιών ξεκίνημα στην αγωνιστική σεζόν της Formula 1 γα το 2023, η Mercedes-AMG F1 αποφάσισε πως χρειάζονται δραστικές λύσεις, ώστε να αλλάξει η τύχη της. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το μονοθέσιό της δεν είναι σε θέσει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα, κάτι στο οποίο δεν μας είχε συνηθίσει στην υβριδική εποχή του σπορ.

Κατά τη διάρκεια της ανάπαυλας της σεζόν για τον Απρίλιο, η Mercedes προχώρησε σε αναδιοργάνωση του τεχνικού της τμήματος. Ο Τζέιμς Άλισον αναλαμβάνει ξανά το ρόλο του τεχνικού διευθυντή της γερμανικής ομάδας και παίρνει τη θέση του Μάικ Έλιοτ. Τους τελευταίους 20 μήνες ο Βρετανός ήταν ο διαχειριστής του τεχνικού τμήματος (CTO) στο Μπράκλεϊ, ένας ρόλος ο οποίος δεν παρέχει καθημερινή συμμετοχή στα δρώμενα του εργοστασίου. Από τη μεριά του ο Έλιοτ θα αναλάβει το ρόλο του CTO σε μία ανταλλαγή καθηκόντων μεταξύ των δύο ανδρών.

Ο επικεφαλής της Mercedes-AMG F1, Τότο Βολφ, μίλησε στο motorsport.com για τη μεγάλη αλλαγή στην τεχνική ηγεσία της ομάδας: «Αλλάξαμε τους ρόλους εντός της ομάδας και ο Μάικ Έλιοτ θα είναι πλέον ο CTO μας. Ο Τζέιμς Άλισον επέστρεψε στο ρόλο του ως τεχνικός διευθυντής και θα δίνει αναφορά στον Μάικ. Αναλύοντας την κατάσταση της ομάδας φέτος, ο Μάικ υποστηρίζει πως ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τα προβλήματα βάσει των δυνατοτήτων του θα ωφελήσει πολύ περισσότερο στην ανάπτυξη του οργανισμού, στον τεχνικό κλάδο και στο ανθρώπινο δυναμικό, για να χτιστεί μια δομή πιο βιώσιμη για το μέλλον της Mercedes. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούμε μεγάλες αλλαγές στους τομείς της τεχνολογικής ανάπτυξης, τεχνητής νοημοσύνης και τον τρόπο που κατανοούμε τα μηχανήματα. Ο Μάικ έχει επικεντρωθεί σ’ ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, την ανάλυση του κόσμου της σύγχρονης Formula 1 και ποια καινοτομία πρέπει να φέρουμε σε αυτόν. Έχει όλα τα κατάλληλα εργαλεία στη διάθεσή του και είναι ένα πολύ σεβαστό άτομο στην ομάδα μας. Είμαι πολύ χαρούμενος που ο Μάικ πήρε μόνος του την απόφαση αυτή. Εμπιστεύομαι την ιδιοφυία και των δύο».

Οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί στη Mercedes, με τον Βολφ να εξηγεί: «Ο Τζον Όουεν, ως επικεφαλής σχεδιασμού του μονοθεσίου είχε διαφορετικά καθήκοντα υπό το cost cap. Είχε γίνει παράλληλα διαχειριστής του ορίου κόστους. Χωρίσαμε λοιπόν το ρόλο αυτό. Ο Τζον διατηρεί το ρόλο του, όμως επικεφαλής μηχανολογίας ανέλαβε ο Τζάκομο Τορτόρα. Αυτό σημαίνει πως ο Τζον μπορεί να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους τομείς στο σχεδιασμό του μονοθεσίου, ενώ ο Τζάκομο θα επιβλέπει το οργανωτικό κομμάτι του τμήματος σχεδιασμού».

Το ξεκίνημα στη φετινή σεζόν οδήγησε τη Mercedes σε αλλαγή πλεύσης στον τομέα της εξέλιξης του μονοθεσίου. Ως αποτέλεσμα οι πρώτες μεγάλες αναβαθμίσεις στην W14 E-Performance θα παρουσιαστούν αργότερα απ’ ότι είχαν αρχικά προγραμματιστεί.

Φωτογραφίες: Mercedes

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!