MotoGP, Αργεντινή: O Άλεξ Μάρκεθ ρίσκαρε και ανταμείφθηκε με την pole position

Κώστας Παστρίμας
MotoGP, Αργεντινή: O Άλεξ Μάρκεθ ρίσκαρε και ανταμείφθηκε με την pole position
Η βροχή στην Αργεντινή μετέτρεψε σε χάος τις κατατακτήριες, με τον Ισπανό της Gresini Ducati να δικαιώνεται για το ρίσκο που πήρε στο τέλος.

Οι κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Αργεντινής χαρακτηρίστηκαν από την πρόκληση που έφερε σε ομάδες και αναβάτες ο καιρός, καθώς ξεκίνησε να βρέχει λίγο πριν από την έναρξη της περιόδου. Προς το τέλος όμως όσοι ρίσκαραν με σλικ ελαστικά αποδείχτηκε ότι πήραν τη σωστή απόφαση και ταχύτερος από αυτούς ήταν ο Άλεξ Μάρκεθ με την Ducati της Gresini, ο οποίος έπρεπε να περάσει από το Q1 για να φτάσει μέχρι την pole position. Ο Μάρκο Μπετζέκι, επίσης με Ducati, αυτήν της VR46, ήταν δεύτερος και ο Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής ομάδας ήταν 3ος και συμπλήρωσε την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Q1

Το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων ξεκίνησε κάτω από βροχή και έτσι οι αναβάτες βγήκαν στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά της Michelin. Για άλλη μία φορά το Q1 περιλάμβανε μερικά «ηχηρά» ονόματα, με πρώτο φυσικά τον Φάμπιο Κουαρταραρό με τη Yamaha, ο οποίος δεν κατάφερε την Παρασκευή να κάνει χρόνο μέσα στην πρώτη 10άδα. Στο Q1 βρισκόταν επίσης ο Τζοάν Μιρ της Repsol Honda και οι δύο αναβάτες της ΚΤΜ, Τζακ Μίλερ και Μπραντ Μπίντερ.

Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες και οι αναβάτες έκαναν υπερπροσπάθεια μόνο κα μόνο για να παραμείνουν πάνω στις μοτοσικλέτες τους ενώ ταυτόχρονα προσπαθούσαν να σημειώσουν ένα χρόνο που θα τους έφερνε στις δύο πρώτες θέσεις, που δίνουν την πρόκριση στο Q2.

Ο Κουαρταραρό ανέβηκε νωρίς στην πρώτη θέση του πίνακα των χρόνων αλλά λίγο αργότερα την έχασε από τον Άλεξ Μάρκεθ της Gresini Ducati. Ο Ισπανός αναβάτης ήταν ταχύτατος σε αυτές τις συνθήκες και προσπάθησε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο το χρόνο του για να εδραιωθεί στην πρώτη θέση, αλλά σημείωσε μια πτώση, η οποία μάλιστα δεν του κόστισε καν την πρωτιά. Η πτώση ήταν ανώδυνη για τον Μάρκεθ αλλά όχι για την Ducati του, που λίγο αργότερα έπιασε φωτιά και αναγκάστηκε να την αφήσει στην άκρη της πίστας.

Η δεύτερη θέση πήγε στον Κουαρταραρό με το χρόνο που είχε σημειώσει νωρίτερα, αφού κανείς από τους υπόλοιπους δεν κατάφερε να τον ρίξει παρά τις προσπάθειές τους στο τέλος της περιόδου.

Q2

Το δεύτερο και πιο σημαντικό σκέλος των κατατακτήριων ξεκίνησε με τις συνθήκες στην πίστα να μην έχουν αλλάξει σημαντικά και τους αναβάτες να βγαίνουν με βρόχινα ελαστικά στις μοτοσικλέτες τους. Έπρεπε όμως να είναι σε εγρήγορση, καθώς κάθε αλλαγή θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις και οι γρήγορες -και σωστές- αποφάσεις θα μπορούσαν να κρίνουν πολλά.

Η πρώτη έκπληξη έγινε όταν ο Φράνκο Μορμπιντέλι της Yamaha ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων στο πρώτο γρήγορο πέρασμα. Ο Ιταλός μοιάζει μεταμορφωμένος στην Αργεντινή και ήταν γρήγορος από την Παρασκευή. Ο Μορμπιντέλι, ωστόσο, δεν έμεινε πολλή ώρα στην κορυφή, καθώς λίγο αργότερα τον ξεπέρασαν ο Ζοάν Ζαρκό και ο Μάβερικ Βινιάλες.

Αφού η βροχή δεν δυνάμωνε και η πίστα έδειχνε να στεγνώνει, Οι Μπανάια, Μπετζέκι και Άλεξ Μάρκεθ πήραν το ρίσκο να βάλουν σλικ ελαστικά στις μοτοσικλέτες τους, με λιγότερα από 5 λεπτά να απομένουν για το τέλος. Θα είχαν την ευκαιρία να κάνουν δύο γύρους με αυτά.

Οι υπόλοιποι όμως έμειναν στα βρόχινα ελαστικά και πολλοί από αυτούς βελτίωσαν τους χρόνους τους. Ιδιαίτερα ο Μορμπιντέλι «έσπασε» τα χρονόμετρα και ανέβηκε στην πρώτη θέση.

Τα σλικ ελαστικά ήταν τελικά η σωστή επιλογή, αφού οι τρεις αναβάτες που ρίσκαραν με αυτά πήραν τις τρεις πρώτες θέσεις στην εκκίνηση. Την pole position κατέκτησε ο Άλεξ Μάρκεθ με την Gresini Ducati, ο Μάρκο Μπετζέκι της VR46 ήταν δεύτερος και ο Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Lenovo Ducati ήταν 3ος. Ο Μορμπιντέλι εξασφάλισε την 4η θέση, μπροστά από τους Βινιάλες και Ζαρκό και ακολούθησαν οι Μαρίνι, Μαρτίν, Εσπαργκαρό, Κουαρταραρό, Νακαγκάμι και Ρινς.

Ο Αγώνας Σπριντ θα ξεκινήσει απόψε στις 9 μ.μ. ώρα Ελλάδας.

Αποτελέσματα Q2

q2Q2.JPG">

Αποτελέσματα Q1

q1Q1.JPG">

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!