WRC, Ράλλυ Φινλανδίας: Μάχη στα δευτερόλεπτα (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
WRC, Ράλλυ Φινλανδίας: Μάχη στα δευτερόλεπτα (vid)
Συναρπαστικό σε εξέλιξη ήταν το πρώτο σκέλος του όγδοου γύρου του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ.

Μετά από εννέα ειδικές διαδρομές την Παρασκευή, όχι απλά δεν έχουμε ξεκάθαρο φαβορί στο Ράλλυ Φινλανδίας αλλά μόλις 35 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους έξι πρώτους της γενικής κατάταξης!

Σε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα στον όγδοο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, που εκτός από το θέαμα στις ταχύτατες ειδικές διαδρομές, προσφέρει κι αυτή την αγωνία της μάχης με το χρονόμετρο. Είναι χαρακτηριστικό πως τους δύο πρώτους χωρίζουν μόλις 3.8 δευτερόλεπτα!

Στην κορυφή είναι Όιτ Τάνακ της Hyundai Motorsport, που πέρασε στην κορυφή της στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή της ημέρας και δεν την αποχωρίστηκε ξανά. Στα μισά του δρόμου και παρότι δεν ήταν ικανοποιημένος με το set-up του i20 N Rally1, o Εσθονός ήταν 6.2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Εσάπεκα Λάπι της Toyota Gazoo Racing.

Ο τοπικός ήρωας πίεσε στις απογευματινές ειδικές, πήρε τρεις από αυτές και έκλεισε την ημέρα με «αέρα», 3.8 δευτερολέπτων.

«Είναι πολύ καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε. Σίγουρα δεν εκτιμούσαμε πως θα είμαστε στη μάχη για τη νίκη άρα το να κλείνω την ημέρα στην κορυφή είναι σίγουρα ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα. Οι άλλοι άργησαν να πάρουν μπρος αλλά φαίνεται πως τα Toyota σιγά-σιγά βρίσκουν ρυθμό», είπε ο Τάνακ που έχει στο παρελθόν κερδίσει δις το ράλλυ της Φινλανδίας.

Το ίδιο και ο Λάπι, το 2017 – επιτυχία που θέλει πολύ να επαναλάβει. Προς το παρόν δεν απειλείται και τόσο, αφού ο teammate του, Έλφιν Έβανς, μπορεί να κέρδισε τρεις θέσεις στη γενική αλλά παραμένει 12.2 δευτερόλεπτα πιο πίσω, δίνοντας τη δική του μάχη με έναν άλλο οδηγό της Toyota, τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Κάλε Ροβάνπερα.

Μάλιστα ο 21χρονος έβγαινε πρώτος στις ειδικές της Παρασκευής, ένα ντισαβαντάζ που δεν θα υπάρχει το Σάββατο, επιτρέποντάς του να πιέσει.

Το πρώτο Ford Puma Rally1 της M-Sport στην κατάταξη, είναι αυτό του Κρεγκ Μπριν που παρά ένα πρόβλημα στην ενδοεπικοινωνία που δεν του επέτρεπε να ακούσει καθαρά τον συνοδηγό του, έκλεισε την ημέρα μπροστά από τον Τακαμότο Κατσούτα της Toyota.

Παρά τη δυναμική παρουσία του πρωτοπόρου Τάνακ, για τους υπόλοιπους οδηγούς της Hyundai η Παρασκευή ήταν εφιάλτης. Ο Τιερί Νεβίλ ακόμα ψάχνει το σωστό set-up στο i20 N Rally1 και κατρακύλησε από την κορυφή, στην έβδομη θέση.

Τιερί Νεβίλ

Ακόμα χειρότερα για τον Όλιβερ Σόλμπεργκ που είχε έξοδο στο πρώτο χιλιόμετρο (!) του ράλλυ και εγκατέλειψε οριστικά, αφού υπήρχε ζημιά στο roll cage του κορεάτικου αγωνιστικού.

Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Τάνακ/Γιαρβεόλα, Hyundai i20 N 50min 41.2sec
2. Λάπι/Φερμ, Toyota GR Yaris +3.8sec
3. Έβανς/Μάρτιν, Toyota GR Yaris +19.3sec
4. Ροβάνπερα/Χάλτουνεν, Toyota GR Yaris +21.0sec
5. Μπριν/Ναγκλ, Ford Puma +32.5sec
6. Κατσούτα/Τζονστον Toyota GR Yaris +35.5sec

Το σκέλος του Σαββάτου περιλαμβάνει 150.30 αγωνιστικά χιλιόμετρα συναρπαστικής δράσης.

Εσάπεκα Λάπι

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!