Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φθηνότερο κατά 22% το κόστος σέρβις σε σχέση με τα συμβατικά

Κώστας Μπιτσικώκος
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Φθηνότερο κατά 22% το κόστος σέρβις σε σχέση με τα συμβατικά
Έρευνα στη Μ. Βρετανία επιβεβαιώνει τη σημαντική διαφορά κόστους σε σέρβις, συντήρηση και επισκευή ανάμεσα στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και τα ηλεκτρικά.

Το κοινό στην Ευρώπη στρέφεται προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο για φορολογικούς λόγους, αλλά και γιατί αντιλαμβάνεται τα οφέλη τόσο για το περιβάλλον όσο για στην καθημερινότητά του. Πέρα από το χαμηλότερο κόστος για την κίνησή του, ένα ηλεκτρικό όχημα επιβαρύνει λιγότερο τον ιδιοκτήτη του και όσον αφορά το σέρβις, τη συντήρηση και την επισκευή.

Τα λιγότερα μηχανικά και κινούμενα μέρη που έχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (BEV), σε σχέση με ένα συμβατικό με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου (ICE), συνεπάγονται μειωμένα έξοδα για εργατοώρες και ανταλλακτικά. Έρευνα που έγινε στην Μεγάλη Βρετανία από την Fleet Assist το μέσο κόστος ενός σέρβις σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι περίπου 22% χαμηλότερο από αυτό ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα στοιχεία προήλθαν από έναν τεράστιο στόλο 850.000 εταιρικών αυτοκινήτων και βαν, που συντηρούνται σε δίκτυο 5.200 συνεργείων. Επιπλέον, οι εργατοώρες είναι κατά 33% λιγότερες στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ το κόστος των ανταλλακτικών τους κατά 28% χαμηλότερο. Μάλιστα καθώς το κόστος των ανταλλακτικών έχει αυξηθεί κατά περίπου 10% το τελευταίο έτος (λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα) το χάσμα στο κόστος σέρβις ανάμεσα σε ηλεκτρικά και συμβατικά οχήματα μεγαλώνει συνεχώς.

Τα στοιχεία της Fleet Assist δείχνουν ότι τα πιο συνηθισμένα εξαρτήματα που αντικαθιστώνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τα φίλτρα γύρης, οι λαμπτήρες, οι μπαταρίες στο κλειδί, οι υαλοκαθαριστήρες και τα υγρά φρένων. Σύμφωνα πάντως με την Fleet Assist, στο μέλλον το κόστος σέρβις των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί, καθώς τα συνεργεία δεν θα μπορούν να διατηρήσουν την κερδοφορία τους όσο το μερίδιο των συμβατικών οχημάτων θα συρρικνώνεται. Έτσι ενδέχεται η εργατοώρα για ένα BEV να αυξηθεί σημαντικά ακόμη και εντός του 2022.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!