Formula 1: H FIA ανακοίνωσε αλλαγές στους κανονισμούς

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: H FIA ανακοίνωσε αλλαγές στους κανονισμούς
Το γράμμα του νόμου αλλάζει μεσούσης της σεζόν, τόσο στο πλαίσιο των τεχνικών όσο και των αγωνιστικών κανονισμών.

Η δεύτερη φετινή συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, έβγαλε ειδήσεις αφού η FIA αποφάσισε να προχωρήσει άμεσα σε τροποποιήσεις των αγωνιστικών αλλά και των τεχνικών κανονισμών.

Με τα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετωπίζουν οι ομάδες να είναι συνεχιζόμενα, συμφωνήθηκε μία βασική αλλαγή να αφορά στις μονάδες ισχύος. Συγκεκριμένα, οι ομάδες θα μπορούν πλέον να αλλάξουν PU υπό καθεστώς parc ferme – δηλαδή στο μεσοδιάστημα από την έναρξη των κατατακτήριων δοκιμών μέχρι την εκκίνηση του αγώνα.

Ωστόσο, αυτό δε διαφοροποιεί τον αριθμό υβριδικών μηχανών που κάθε οδηγός έχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί μέσα στη σεζόν. Αυτός παραμένει στις 3 κι από εκεί και πέρα, κάθε αλλαγή φέρνει ποινές στο grid του επόμενου αγώνα. Όμως, πλέον μπορεί και μετά την Παρασκευή να τοποθετηθεί/χρησιμοποιηθεί μία μονάδα που είναι ήδη στη φαρέτρα κάθε οδηγού, το λεγόμενο “pool”.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι πως μέχρι σήμερα, οποιαδήποτε αλλαγή εξαρτημάτων υπό καθεστώς parc ferme, συνεπαγόταν εκκίνηση από το pit lane. Όχι πια.

Grand Prix Καναδά 2022

Επιπρόσθετα, επιτρέπονται πλέον οι επισκευές σε συγκεκριμένα σημεία της μονάδας ισχύος, με τη μορφή συμπληρώματος από το ίδιο ή άλλο σύνθετο υλικό, μετά από βλάβη ή αστοχία. Και τέτοιες περιπτώσεις έχουν υπάρξει ήδη αρκετές στους πρώτους εννέα σεζόν.

Σε ό,τι αφορά στις δοκιμές ελαστικών της Pirelli όπου το πλαίσιο είναι κοινό για όλες τις ομάδες, η FIA κλείνει μία “τρύπα” που υπήρχε στο γράμμα του νόμου και επέτρεπε στη Scuderia Ferrari να χρησιμοποιήσει δύο διαφορετικά πατώματα στην F1-75 κατά τη διάρκεια του τεστ μετά το Grand Prix της Ίμολα. Πράγμα που χάρισε σαφές πλεονέκτημα στην ιταλική ομάδα. Πλέον, οι όποιες αλλαγές θα αφορούν αποκλειστικά την αξιολόγηση των ελαστικών και τίποτα άλλο.

Ανανέωση έχουμε στα τεστ ακαμψίας των πίσω αεροτομών με το όριο κάμψης των άνω στελεχών να είναι έως 3 χιλιοστά, όταν εφαρμόζονται 150 N κάθετου φορτίου. Στα κάτω στελέχη, το όριο είναι πάλι στα 3 χιλιοστά αλλά αυτή τη φορά, όταν εφαρμόζονται 150 N κάθετου φορτίου.

Περνάμε στον τομέα των καυσίμων και της θερμοκρασίας τους. Εδώ πολλές ομάδες έχουν αντιμετωπίσει δυσκολίες. Όμως εφ’ εξής, στους αγώνες με υψηλές θερμοκρασίες, οι ομάδες θα μπορούν να διατηρούν το καύσιμο 10 βαθμούς ψηλότερα. Έως τώρα, το όριο ήταν στους 10 βαθμούς χαμηλότερα της θερμοκρασίας αέρα. Τώρα αυτό θα αφορά μόνο στους αγώνες με χαμηλές θερμοκρασίες.

Λανς Στρολ

Αλλαγών συνέχεια, με τις διαδικασίες εκκίνησης όταν έχουμε βροχή. Μετά το χάος που είχαμε στο Grand Prix του Μονακό, η τροποποίηση στους κανονισμούς λέει πως πλέον είναι υποχρεωτική η χρήση ελαστικών για βροχή, μόνο αν το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν επιστρέψει στο pit lane μετά το γύρο σχηματισμού.

Ένα άλλο σημείο ζωτικής σημασίας που συζητήθηκε στο Παρίσι, αφορά στους κανονισμούς του 2026 για τις υβριδικές μηχανές. Όμως εκεί δεν έχει κλείσει οριστικά το κεφάλαιο κι αυτό καθυστερεί την είσοδο των νέων “παικτών”, δηλαδή της Porsche και της Audi.

Τέλος, οι συνεντεύξεις Τύπου που είχαν μεταφερθεί Παρασκευή πρωί, θα γίνονται ξανά Πέμπτη. Και σε αυτές, θα συμμετέχουν 10 κι όχι και οι 20 οδηγοί.

Σέρχιο Πέρεζ και Μαξ Φερστάπεν

Φωτογραφίες: FIA/Twitter, Sauber Motorsport, Red Bull Content Pool, Aston Martin F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!