Formula 1, Μονακό: Ο Λεκλέρ πήρε την pole εντός έδρας

Formula 1, Μονακό: Ο Λεκλέρ πήρε την pole εντός έδρας
Ο Σαρλ Λεκλέρ επιβεβαίωσε την ταχύτητα της Ferrari, που «κλείδωσε» την πρώτη σειρά της εκκίνησης στο Μόντε Κάρλο.

Ο Σαρλ Λεκλέρ δικαίωσε τον τίτλο του φαβορί στις επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές του GP Μονακό και πήρε την pole position, όπως είχε κάνει και στον περσινό αγώνα στο Πριγκιπάτο. Ήταν μια καλή ημέρα για τη Ferrari, που είδε τον άλλο οδηγό της, τον Κάρλος Σάινθ, να παίρνει τη 2η θέση και να «κλειδώνει» την πρώτη σειρά της εκκίνησης για τη Scuderia. Η δεύτερη σειρά καταλήφθηκε από μονοθέσια της Red Bull Racing, με τον Σέρχιο Πέρεζ στην 3η θέση και τον Μαξ Φερστάπεν στην 4η.

Q1

Αμέσως μόλις άνοιξε το pit lane στο Μόντε Κάρλο, τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα, και άρχισε να εμφανίζεται το πρόβλημα που παρουσιάζεται πάντα σε αυτόν τον αγώνα: η κίνηση. Η κατάλληλη θέση στην πίστα ήταν το ίδιο σημαντική με το χρόνο που θα σημειώσει ο οδηγός. Ο Λεκλέρ ήταν ένας από τους πρώτους που το βίωσαν, ωστόσο ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να κάνει και δεύτερη, «καθαρή» αυτήν τη φορά προσπάθεια και ανέβηκε στην κορυφή, μπροστά από τον Φερστάπεν.

Η κατάσταση της πίστας βελτιωνόταν σε κάθε πέρασμα και όλοι γνώριζαν ότι οι πιο σημαντικοί γύροι θα έρχονταν προς το τέλος του Q1, όταν η πρόσφυση θα ήταν στα καλύτερά τους. Οι Ferrari πάντως από νωρίς βελτίωσαν τους χρόνους τους και ήταν ασφαλείς για τη συνέχεια. Και τότε ήρθε η διακοπή. Ο Γιούκι Τσουνόντα χτύπησε στην μπαριέρα και παρότι η ζημιά στο μονοθέσιο της AlphaTauri δεν ήταν μεγάλη και ο Ιάπωνας κατάφερε να επιστρέψει οδηγώντας στο γκαράζ, οι αγωνοδίκες έβγαλαν την κόκκινη σημαία.

Η διακοπή ήταν μικρή και όταν η περίοδος ξαναξεκίνησε έμεναν μόνο 2 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα για τους οδηγούς να προσπαθήσουν να βελτιώσουν τους χρόνους τους. Σε αυτά τα δυόμισι λεπτά, επομένως επικράτησε μια φρενίτιδα, καθώς τουλάχιστον 15 μονοθέσια στριμώχτηκαν στην πίστα για να κάνουν ένα γύρο από τα pit και να προλάβουν να περάσουν τη γραμμή εκκίνηση προτού πέσει η καρό σημαία.

Δεν τα κατάφεραν όλοι, όπως για παράδειγμα ο Χάμιλτον και οι δύο Haas, αλλά αυτοί μάλλον δεν το χρειάζονταν. Όταν ολοκληρώθηκαν όλοι οι γρήγοροι γύροι, οι πέντε οδηγοί που δεν κατάφεραν να περάσουν στο Q2 ήταν οι Άμπον, Γκασλί, Στρολ, Λατίφι και Ζου. Η έκπληξη ήταν ο Γκασλί, που είδε τον Τσουνόντα να βρίσκεται στην 9η θέση, παρά τη σύγκρουση με την μπαριέρα που είχε νωρίτερα.

Q2

Στο δεύτερο μέρος των κατατακτήριων τα μονοθέσια που έπαιρναν μέρος ήταν λιγότερα, ωστόσο και πάλι ήταν απαραίτητη η προσεκτική τοποθέτηση στην πίστα για να μπορέσει κάποιος να κάνει καλό γύρο. Από το ξεκίνημα πάντως οι Red Bull και οι Ferrari ξεχώρισαν, με τον Σέρχιο Πέρεζ να είναι ο πρώτος που έβαλε το όνομά του στην κορυφή του πίνακα των χρόνων. Λίγο αργότερα όμως ο Λεκλέρ έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και πήρε εκείνος την πρώτη θέση, αν και με μικρή διαφορά (κάτω από 1 δέκατο) από τον Μεξικανό.

Το πραγματικό ενδιαφέρον στο Q2 όμως βρίσκεται πιο πίσω στην κατάταξη και αφορά τις θέσεις 11 έως 15, τις θέσεις δηλαδή που οδηγούν στον αποκλεισμό από την τελική 10άδα που θα διεκδικήσει την pole position. Για την αποφυγή αυτών των θέσεων δόθηκε μεγάλη μάχη, ανάμεσα σε πολλούς οδηγούς. Οι πέντε που δεν τα κατάφεραν ήταν οι Τσουνόντα, Μπότας, Μάγκνουσεν, Ρικάρντο και Σουμάχερ. Για άλλη μία φορά υπήρξε «χάος» ανάμεσα σε Νόρις και Ρικάρντο, με τον Βρετανό της McLaren να παίρνει την 5η θέση και τον Αυστραλό να αποκλείεται στη 14η θέση με χρόνο 7 δέκατα πιο αργό από τον ομόσταβλό του.

Q3

Ξεκινώντας το τρίτο και αποφασιστικό μέρος των κατατακτήριων, η αγωνία κορυφώθηκε στο Μονακό. Οι Ferrari και Red Bull έδειχναν όλο το 3ήμερο να βρίσκονται πολύ κοντά και με δεδομένο το πόσο σημαντική είναι η σειρά εκκίνησης σε αυτόν τον αγώνα, ήταν βέβαιο ότι όλοι οι οδηγοί θα τα έδιναν όλα για να πάρουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Με το που άναψε το πράσινο φως, ο Σαρλ Λεκλέρ δεν έχασε καθόλου χρόνο και βγήκε πρώτος απ’ όλους στην πίστα, θέλοντας να εξασφαλίσει ότι δεν θα συναντήσει άλλα μονοθέσια στο γρήγορο γύρο του. Η τακτική της Ferrari αποδείχτηκε σωστή καθώς ο Λεκλέρ σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο και ανέβηκε πρώτος, με τον Κάρλος Σάινθ να παίρνει τη 2η θέση. Λίγα χιλιοστά πίσω από τον Σάινθ σταμάτησε ο Σέρχιο Πέρεζ, ξεπερνώντας επίσης για λίγα χιλιοστά τον Μαξ Φερστάπεν, που πήρε την 4η θέση.

Οι οδηγοί επέστρεψαν στα γκαράζ τους για να βάλουν άλλο ένα σετ φρέσκων, μαλακών ελαστικών και να κάνουν την τελική τους προσπάθεια, που μπορεί να ήταν και η πιο καθοριστική. Αυτή η προσπάθεια όμως δεν έγινε ποτέ, καθώς ένα ατύχημα στο τέλος προκάλεσε τη διακοπή της περιόδου με μόνο 30 δευτερόλεπτα στο ρολόι. Ο Πέρεζ έχασε τον έλεγχο της RP18 στην είσοδο του τούνελ και το μονοθέσιο έμεινε ακινητοποιημένο στη μέση της πίστας. Ο Σάινθ που ερχόταν πίσω του δεν κατάφερε να τον αποφύγει και έπεσε πάνω του, με μικρή ευτυχώς ταχύτητα. Η πίστα μπλοκαρίστηκε και όλα τελείωσαν εκεί, αφού δεν υπήρχε χρόνος για επανεκκίνηση.

Έτσι ο Λεκλέρ πανηγύρισε την pole position και ο Σάινθ πήρε τη δεύτερη θέση. Ο Πέρεζ κράτησε την 3η θέση, με τον Φερστάπεν να ξεκινά από την 4η θέση. Ακολούθησαν οι Νόρις, Ράσελ, Αλόνσο, Χάμιλτον, Φέτελ και Οκόν.

Ο αγώνας της Κυριακής θα ξεκινήσει στις 4 μ.μ. ώρα Ελλάδας και όπως πάντα θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την εξέλιξή του μέσα από το LIVE του Gazzetta.

Αποτελέσματα

qp

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!