ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Πώς εξελίσσεται η μάχη του αυτοκινήτου με τον κορονοϊό

Πώς εξελίσσεται η μάχη του αυτοκινήτου με τον κορονοϊό

Bροχή οι αρνητικές εξελίξεις από την επίδραση του κορονοϊού στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο ιός Covid-19 απειλεί ευθέως σε όλα τα μέτωπα τον κλάδο του αυτοκινήτου και το gazzetta παρακολουθεί και παρουσιάζει τις σημαντικότερες νέες εξελίξεις από αυτό τον κρυφό πόλεμο.

Ο κλάδος του αυτοκινήτου υποφέρει από την πανδημία του κορονοϊού και οι ειδήσεις από αυτόν το…μέτωπο του «πολέμου» πολλαπλασιάζονται μέρα με την μέρα. Το gazzetta παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις και ενημερώνει τακτικά τους φίλους του με τα σημαντικότερα νέα της μάχης μεταξύ του αυτοκινήτου και του ιού Covid-19. Στις 28 Μαρτίου είχαμε δημοσιεύσει έναν πρώτο μίνι απολογισμό και τώρα ακολουθεί ο επόμενος, ώστε να έχουμε όλοι μία σφαιρική εικόνα της κατάστασης.

Δωρεά 5 εκατ. ευρώ από την Audi

H γερμανική μάρκα ανακοίνωσε τη δωρεά 5 εκατ. ευρώ σε ιατρικά και κοινωνικά ιδρύματα, ενώ στις 30 Μαρτίου κατέθεσε ήδη 600.000 ευρώ σε λογαριασμούς κλινικών των πόλεων Ίνγκολσταντ και Νέκαρσουλμ, όπου είναι και η έδρα της εταιρείας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια.

Καταρρέει η αμερικανική αγορά

Σημαντική πτώση καταγράφει η αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ το πρώτο τρίμηνο του έτους και ιδίως τον Μάρτιο, οπότε έγιναν εμφανείς οι αρνητικές συνέπειες από την πανδημία του κορονοϊού. Η Hyundai πούλησε τον εφετινό Μάρτιο 43% λιγότερα Ι.Χ. στις ΗΠΑ σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, ενώ οι απώλειες για τις Mazda και Mitsubishi ήταν 42% και 52%. Η VW κατέγραψε τον Μάρτιο πτώση 42%, ενώ το πρώτο τρίμηνο του έτους πούλησε η GM 7% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με πέρυσι, αν και η χρονιά είχε ξεκινήσει με θετικό πρόσημο τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Σε επίπεδα τριμήνου είχαμε επίσης στις ΗΠΑ -15,3% λιγότερες πωλήσεις για την BMW, -14% για την Audi και -20% για την Porsche.

Περικοπές μισθών στην FCA

H Fiat Chrysler Automobiles θα προχωρήσει σε μείωση κατά 20% των μισθών του προσωπικού της για τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο με στόχο τον περιορισμό των δαπανών κατά την περίοδο της πανδημίας. Μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Μάικ Μάνλεϊ, αποδέχθηκε μείωση των αποδοχών του κατά 50%.

Ακυρώθηκαν άλλες δύο εκθέσεις αυτοκινήτου

Θύμα του κορονοϊού έχουν πέσει ήδη πολλές εκθέσεις αυτοκινήτου εφέτος.

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί εφέτος λόγω του φόβου του κορονοϊού. Το ίδιο ισχύει και για την έκθεση του Ντιτρόιτ, η οποία είχε μετατεθεί εφέτος για τον Ιούνιο αντί των μέσων Ιανουαρίου που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια.

Λουκέτα από Mitsubishi και Toyota στην Ταϊλάνδη

Η Mitsubishi ανακοίνωσε τη διακοπή λειτουργίας τριών εργοστασίων της στην Ταϊλάνδη για το διάστημα 1 έως 26 Απριλίου, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για πέντε μονάδες παραγωγής της Toyota μεταξύ 7 και 17 Απριλίου.

Πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου θα καταγράψει το δίμηνο Μαρτίου και Απριλίου 2020 περίπου 810.000 λιγότερες πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περυσινού έτους. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μελέτη της εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων Berylls, σύμφωνα με την οποία οι 250.000 από τις συνολικά 810.000 λιγότερες πωλήσεις θα αφορούν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Στροφή σε μάσκες και αναπνευστήρες

Mάσκες προστασίας από τον κορονοϊό φτιάχνει και η Lamborghini.

Ολοένα περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στρέφονται στην παραγωγή αναπνευστήρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη SEAT που δημιούργησε ένα ειδικό τμήμα με 150 εργαζομένους, τη Ford που σχεδιάζει να παράγει μαζί με τη General Electric 50.000 τέτοιες συσκευές σε 100 ημέρες, τη Daimler που θα κατασκευάζει σε 3D εκτυπωτές δυσεύρετα ιατρικά εξαρτήματα, τη Lamborghini, τη General Motors, κλπ.

Η BMW θα εκδώσει ομόλογο

Στην έκδοση ομολόγου θα προχωρήσει λόγω του κορονοϊού η BMW σύμφωνα με το Bloomberg. Το οικονομικό πρακτορείο αναφέρει ότι το ομόλογο θα είναι ύψους 200 εκατ. ευρώ, ενώ να αναφέρουμε ότι όλα τα γερμανικά εργοστάσια της BMW έκλεισαν στις 18 Μαρτίου για τρεις εβδομάδες. Αυτό σημαίνει μία απώλεια παραγωγής 122.218 οχημάτων, ακόμη και στο αισιόδοξο σενάριο της επαναλειτουργίας των εργοστασίων κατά την αρχικά προβλεπόμενη ημερομηνία.

Στον αέρα η επαναλειτουργία των εργοστασίων

Η μία μετά την άλλη αναθεωρούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα αρχικά τους σχέδια για επαναλειτουργία των μονάδων παραγωγής της, καθώς η πανδημία του κορονοϊού βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις περιπτώσεις της Hyundai στην Τσεχία, που προγραμμάτιζε την επανέναρξη λειτουργίας του εργοστασίου της στις 14 Απριλίου και το ανέβαλε επ΄ αόριστον. Να σημειώσουμε ότι για όλο το διάστημα του λουκέτου θα καταβάλλεται στους εργαζομένους το 70% του μισθού τους.

Η VW αιμορραγεί κάθε εβδομάδα

O Xέρμπερτ Ντις.

Ο όμιλος VW χάνει αυτή την εποχή γύρω στα δύο δισεκατομμύρια ευρώ την εβδομάδα. Αυτό δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Χέρμπερτ Ντις σε συνέντευξή του, όπου τόνισε ότι οι ζημιές οφείλονται κατά κύριο λόγο στα υψηλά πάγια έξοδα του ομίλου.

Αθικτα τα μπόνους των στελεχών της Daimler

Μείωση μισθών στα υψηλόβαθμα στελέχη της Daimler λόγω του κορονοϊού, αλλά καμία περικοπή στις υπόλοιπες παροχές τους. Συγκεκριμένα τα μέλη του ΔΣ του γερμανικού ομίλου θα δουν τις πάγιες αποδοχές τους να μειώνονται κατά 20% έως τα τέλη της χρονιάς και τα στελέχη των τριών υψηλότερων βαθμίδων κατά 10% για το επόμενο τρίμηνο. Αντίθετα, παραμένουν ως έχουν τα πρόσθετα επιδόματα και μπόνους απόδοσης. Δεν το λες και…αιμορραγία!