Ηλεκτρική επίθεση από τη Σαγκάη σε όλο τον κόσμο του αυτοκινήτου (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Ηλεκτρική επίθεση από τη Σαγκάη σε όλο τον κόσμο του αυτοκινήτου (pics)
Την ώρα που στην Ευρώπη δεν υπάρχουν καν σκέψεις για τη διοργάνωση μιας έκθεσης αυτοκινήτου, η Κίνα ανοίγει τις πόρτες της έκθεσης της Σαγκάης, στην οποία παρουσιάζονται πάρα πολλά ενδιαφέροντα και -ως επί το πλείστον- ηλεκτρικά μοντέλα.

Περισσότερους από μισό εκατομμύριο επισκέπτες περιμένουν φέτος για την έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης. Η πρόταση αυτή μας ακούγεται «ξένη» ύστερα από περίπου 14 μήνες στενού μαρκαρίσματος από τον κορονοϊό, στην Κίνα όμως φαίνεται ότι το πρόβλημα της πανδημίας αποτελεί παρελθόν και οι παλιές συνήθειες συνωστισμού επανέρχονται στην καθημερινότητα των πολιτών. Φυσικά, τηρείται αυστηρό πρωτόκολλο ασφαλείας, όμως οι πόρτες της έκθεσης άνοιξαν κανονικά για το κοινό και αυτό είναι που έχει σημασία.

Η τεράστια έκθεση των 360.000 τετραγωνικών μέτρων θα φιλοξενήσει την παρουσίαση από πάρα πολλά νέα μοντέλα. Με δεδομένα ότι η Κίνα έχει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον πλανήτη και ότι οι κατασκευαστές εδώ και μήνες δεν είχαν στη διάθεσή τους μια μεγάλη έκθεση για να παρουσιάσουν τα νέα τους δημιουργήματα, το ενδιαφέρον που συγκεντρώνεται είναι τεράστιο για την παγκόσμια σκηνή της αυτοκίνησης. Παρακάτω μαζέψαμε μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που εμφανίστηκαν στην έκθεση Auto Show Shanghai.

Audi A6 e-tron concept

To Audi A6 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της κατηγορίας των premium sedan. Το πρωτότυπο που βλέπουμε στην έκθεση της Σαγκάης θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τη νέα του γενιά, όπως και για την ηλεκτροκίνητη έκδοσή του που θα κυκλοφορήσει με το όνομα e-tron.

Η τελευταία θα έχει αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων ανά φόρτιση και συγκλονιστικές επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 4 δευτερόλεπτα. Το πρωτότυπο έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 476 ίππων και 800 Nm ροπής. Μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης κερδίζει 300 χλμ αυτονομίας σε ειδικό φορτιστή των 270 kW, ενώ η μπαταρία των 100 kWh μπορεί να φορτιστεί από το 5% μέχρι το 80% μέσα σε λιγότερα από 25 λεπτά.

BMW iX

Το νέο ηλεκτρικό SUV της BMW έχει 500 ίππους, πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομία και δυνατότητα φόρτισης σε φορτιστή 200 kW. Εκτοξεύεται στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε λιγότερα από 5 δευτερόλεπτα, ενώ αντίστοιχα γρήγορη είναι και η φόρτιση. Μέσα σε 40 λεπτά φτάνει από το 10% στο 20% σε ειδικό φορτιστή.

Το αλουμινένιο πλαίσιο με τον ανθρακονημάτινο κλωβό περιορίζουν το βάρος και αυξάνουν την ακαμψία, ενώ σύμφωνα με τη μάρκα το κέντρο βάρους βρίσκεται πολύ χαμηλά ευνοώντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως οφείλει να έχει κάθε BMW. Αισθητικά, η μάσκα της υιοθετεί τη νέα τάση της μάρκας που γνωρίσαμε από τη νέα Σειρά 4 και στο πίσω μέρος, η ομοιότητα με την κορυφαία X7 είναι μεγάλη.

Mercedes EQB

H Mercedes ξεχωρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της δίνοντάς τους την ονομασία EQ. Η γκάμα των EQ μοντέλων μεγαλώνει διαρκώς και σε αυτή πρόσφατα προστέθηκε η EQB. Στην ουσία μιλάμε για την ηλεκτρική έκδοση του γνωστού SUV GLB. Είναι ένα συμπαγές ηλεκτροκίνητο SUV που μπορεί να μεταφέρει έως 7 επιβάτες. Στη βασική του έκδοση κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα των 190 ίππων με 375 Nm ροπής, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία των 66,5 kWh.

Η αυτονομία φτάνει στα 419 χιλιόμετρα ενώ η υποστήριξη ταχείας φόρτισης ευνοεί το χρόνο που χρειάζεται για να γεμίσει μέχρι το 80% αφού δεν χρειάζεται πάνω από 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή των 100 kW. Όποιος θέλει τετρακίνητη την EQB του τότε θα πάρει την έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την απόδοση στα 272 άλογα. Η μεγαλύτερη μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία των 478 χιλιομέτρων σε αυτή την περίπτωση.

Toyota bZ4X

To bZ4X Concept της Toyota είναι ένα πρωτότυπο το οποίο θα εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής μέσα στα επόμενα χρόνια και θα έρθει στην αγορά μέσα στο 2022. Η Subaru βοήθησε στη δημιουργία του, ενώ με την παρουσίασή του η Toyota δείχνει ότι μέσα στα επόμενα χρόνια σκοπεύει να κυριαρχήσει και στην αγορά των ηλεκτροκίνητων SUV. Από πλευράς διαστάσεων το νέο μοντέλο θα είναι παρόμοιο με το γνωστό μας RAV4.

Η Toyota λέει ότι θα διαθέτει πλειάδα συστημάτων ασφαλείας, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και πολλά πολλά ακόμη. Στο Toyota bZ4X Concept υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, η οποία εξελίχθηκε μαζί με έναν κορυφαίο παίκτη στο είδος, τη Subaru. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της μάρκας οι εκτός δρόμου ικανότητες θα είναι υψηλές και θα μπορεί να φτάσει πολύ πιο μακριά από την πλειοψηφία του τετρακίνητου ανταγωνισμού στα ηλεκτρικά μοντέλα. Ακόμη δεν έχουν μιλήσει για την απόδοση του συστήματος, ούτε έχουν δώσει λεπτομέρειες για την μπαταρία, τους χρόνους φόρτισης και την αυτονομία.

Volkswagen ID.6

Το μεγαλύτερο μοντέλο της ηλεκτροκίνητης οικογένειας ID της Volkswagen λέγεται ID.6 και παρουσιάστηκε στη Σαγκάη. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ακουμπά τα 4,90 μέτρα μήκους και θα έχει τη δυνατότητα επιλογής επταθέσιας διαμόρφωσης στο εσωτερικό, έχοντας έναν απολύτως οικογενειακό προσανατολισμό. Βασίζεται στη «θαυματουργή» ηλεκτροκίνητη πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, η οποία έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα και διατίθεται είτε με μπαταρία των 58 kWh, είτε με μπαταρία των 77 kWh.

Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν μέγιστη απόδοση τους 305 ίππους και η αυτονομία αγγίζει τα 588 χλμ με μια φόρτιση. Η διαδικασία για τα 0-100 χλμ./ώρα γίνεται μέσα σε περίπου 6,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Μετά τα ID.3, ID.4 και ID.6, η Volkswagen δεν σταματά και ετοιμάζει πολλά για την ηλεκτροκίνητη κατηγορία, στην οποία θέλει να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!