Το ηλεκτρικό BMW iΧ3 φθηνότερο από τα συμβατικά X3 (pics & vid)

Gazzetta team
Το ηλεκτρικό BMW iΧ3 φθηνότερο από τα συμβατικά X3 (pics & vid)
Χάρη σε μια ευχάριστη εξέλιξη το νέο και πρώτο ηλεκτρικό SUV στη γκάμα της BMW, το iX3, κοστίζει πλέον 55.940 ευρώ αντί 64.200.

Περίπου 8.000 ευρώ φθηνότερο λανσάρεται στην ελληνική αγορά το νέο ηλεκτρικό BMW iX3, σε σχέση με την τιμή που είχε ανακοινώσει η αντιπροσωπεία μερικές ημέρες πριν, κατά την δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου στη χώρα μας.

Αρχικά η προ φόρων αξία του νέου iX3 ξεπερνούσε ελάχιστα τις 50.000 ευρώ με αποτέλεσμα να μην υπάγεται στην επιδότηση της αξίας του κατά 15% και έως 6.000 ευρώ. Ωστόσο αυτό -προφανώς μετά από συνεννόηση της ελληνικής αντιπροσωπείας με το εργοστάσιο- άλλαξε, με αποτέλεσμα πλέον το μοντέλο να τιμάται 61.940 ευρώ και με την επιδότηση των 6.000 ευρώ η τιμή του να μειώνεται στις 55.950 ευρώ.

Το νέο BMW iX3 γίνεται όχι μόνο πολύ προσιτό, αλλά φέρνει και μια μεγάλη ανατροπή στο -αντικειμενικό- μέχρι σήμερα δεδομένο, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα συμβατικά.

Πιο συγκεκριμένα, το iX3 είναι αρκετά πιο οικονομικό σε κόστος αγοράς από κάθε έκδοση της X3 αντίστοιχης ισχύος και εξοπλισμού. Πιο συγκεκριμένα, η φθηνότερη X3 ξεκινά από τις 49.500 ευρώ στη δικίνητη έκδοση 18d των 150 ίππων, με σαφώς υποδεέστερο βασικό εξοπλισμό.

Το iX3 αποδίδει 286 ίππους, οπότε μπορεί να συγκριθεί άμεσα με το X3 xDrive 30i των 252 ίππων, που κοστίζει 66.974 ευρώ ή με το plug-in υβριδικό Χ3 xDrive 30e των 292 ίππων που κοστίζει 59.550 ευρώ.

Γιατί κοστίζει λιγότερο;

Το παραπάνω γεγονός δεν έχει κάποια μεταφυσική εξήγηση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται του τέλους ταξινόμησης, το οποίο είναι υπέρογκο στην κατηγορία τιμής των X3. Έτσι, η τιμή προ φόρων των δύο Χ3 που αναφέρθηκαν είναι χαμηλότερη αυτής της ηλεκτρικής iX3, στα 42.252 και 45.309 ευρώ αντίστοιχα. Στο ταμείο όμως έρχεται η μεγάλη ανατροπή, με τους αγοραστές των συμβατικών εκδόσεων να καταβάλλουν κάποιες χιλιάδες ευρώ παραπάνω -τα οποία πιστώνονται στο ελληνικό κράτος και όχι στη BMW, για να εξηγούμαστε.

Βοηθούσης λοιπόν και της κρατικής επιδότησης, η οποία ειρήσθω εν παρόδω θα ισχύει έως το τέλος του 2021, το νέο BMW iX3 παρουσιάζεται ως μια εξαιρετική πρόταση αγοράς, με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και προσιτό κόστος, παρά τα εξαιρετικά προηγμένα χαρακτηριστικά της.

Παρότι μάλιστα ηλεκτρικό το νέο BMW iX3δεν είναι ένα όχημα απλά για αστική χρήση, αλλά ένα ιδιαίτερα πρακτικό SUV το οποίο μπορεί άνετα να παίξει το ρόλο του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας.

Αυτό η iX3 το καταφέρνει μέσω της μεγάλης αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, η οποία μπορεί να φτάσει στα 460 χιλιόμετρα, ταυτόχρονα με την ταχύτατη ανάκτηση ενέργειας από φορτιστές ισχύος έως 150 kWh συνεχούς ρεύματος.

Συναρπαστικές επιδόσεις

Το iX3 είναι το πρώτο BMW με τον ηλεκτροκινητήρα πέμπτης γενιάς, ο οποίος αποδίδει 286 ίππους ισχύ και μέγιστη ροπή 400 Nm. Με αυτά τα δεδομένα, δεν αποτελούν έκπληξη οι εντυπωσιακές επιδόσεις, με χαρακτηριστική την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, που επιτυγχάνεται σε μόλις 6,8’’. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους πίσω τροχούς και φυσικά η μετάδοση είναι αυτόματη.

Καθώς έχουμε ήδη οδηγήσει το μοντέλο στην Γερμανία, να αναφέρουμε ότι το νέο ηλεκτρικό SUV της BMW κινείται όχι μόνο τάχιστα αλλά και με χαρακτηριστική αμεσότητα, ενώ καταφέρνει να ξεχωρίζει και στην αίσθηση οδήγησης, όπου ισορροπεί ιδανικά μεταξύ σπορτίφ συμπεριφοράς και άνεσης. Παρά το γεγονός ότι το βάρος είναι μεγαλύτερο των 2 τόνων.

Απόλυτα ενήμερο ψηφιακά

Στο εσωτερικό η γνωστή ατμόσφαιρα της Χ3 έχει ενισχυθεί με το αρτιότερο τεχνολογικά και λειτουργικά σύστημα multimedia της BMW, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου μέσω αφής, χειρονομιών αλλά και φωνητικά. Εξαιρετικό είναι και το σύστημα Head-up display, που προβάλλει με μεγάλη ευρύτητα και ευκρίνεια όλες τις σημαντικές πληροφορίες ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού και σε εικονικά μεγάλη απόσταση ώστε να μην ενοχλεί.

Οι χώροι είναι ανάλογα πλουσιοπάροχοι με τις βενζινοκίνητες και ντιζελοκίνητες εκδόσεις της Χ3. Ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 510 λίτρα και φτάνει έως τα 1.560 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ευκολίας είναι πλούσιος στη βασική έκδοση Inspiring και πραγματικά εντυπωσιακός στην Impressive.

Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ πολλών άλλων, στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται στοιχεία που συνήθως αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού:

  • Μεταλλικό χρώμα.
  • Επενδύσεις καθισμάτων και ταμπλό από συνθετικό δέρμα.
  • Ηλεκτρικά/θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού.
  • Πανοραμική ηλιοροφή
  • Ράγες οροφής με φινίρισμα αλουμινίου.
  • Αεροδυναμικοί τροχοί αλουμινίου 19’’.
  • Προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες.
  • Ατμοσφαιρικός εσωτερικός φωτισμός.
  • Σύστημα συναγερμού.
  • Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός.
  • Διαχωριστικό δίχτυ χώρου αποσκευών.
  • Δυναμικός έλεγχος απόσβεσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
  • BMW Live Cockpit Professional, με κεντρική οθόνη ελέγχου λειτουργιών 10,25’’.
  • Ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’.
  • «Έξυπνος» προσωπικός βοηθός (IPA).
  • Πακέτο Connected Professional (RTTI, Concierge Services, Apple CarPlay, Android Auto).
  • Ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων.
  • Driving Assistant Professional
  • Parking Assistant.
  • Εσωτερικός και εξωτερικός καθρέπτης (οδηγού) με λειτουργία αυτόματης σκίασης.
  • Καλώδια οικιακής και δημόσιας φόρτισης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!