Περιπέτεια και οικολογία για την Porsche Taycan Cross Turismo (pics & vid)

Πέτρος Σηφαλάκης
Περιπέτεια και οικολογία για την Porsche Taycan Cross Turismo (pics & vid)
Η Taycan είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche στην ιστορία της γερμανικής μάρκας και τώρα θα προστεθεί η έκδοση Cross Turismo στην γκάμα της, για εκείνους που θέλουν να την απολαμβάνουν και εκτός ασφάλτου.

Η Porsche συνηθίζει να μας προκαλεί εκπλήξεις με τα μοντέλα που παρουσιάζει και η νέα Taycan Cross Turismo σίγουρα είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα που μας έχει δείξει το τελευταίο διάστημα. Βασίζεται προφανώς στην «απλή» Taycan, απλώς στην περίπτωση της Cross Turismo έχουμε ένα διαφορετικό αμάξωμα που φέρνει λίγο σε σπορ station wagon, το οποίο παράλληλα είναι και υπερυψωμένο προκειμένου να κινείται ακόμη και πέρα από την άσφαλτο.

Λίγο... μπέρδεμα, αλλά το CUV (Crossover Utility Vehicle) της Porsche έχει την αποστολή του να τα κάνει όλα. Και πράγματι, έτσι είναι! Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος της, αμέσως καταλαβαίνεις τη συγγένεια με την Taycan. Στο πίσω μέρος μοιάζει περισσότερο με την Panamera Sport Turismo, αλλά το αυτοκίνητο που την έχει πραγματικά επηρεάσει είναι η Mission E Cross Turismo, ένα πρωτότυπο που μας είχε δείξει η φίρμα για να μας... προετοιμάσει για τα σχέδιά της.

Οι προφυλακτήρες, τα πλαϊνά προστατευτικά στο αμάξωμα, οι ράγες οροφής και η μεγαλύτερη κατά 30 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος κάνουν την έκδοση Cross Turismo να ξεχωρίζει αμέσως από τις Taycan. Φυσικά λόγω του διαφορετικού αμαξώματος που όπως είπαμε, παραπέμπει σε σπορ station wagon, η γραμμή της οροφής από τη μέση και πίσω έχει αλλάξει. Ακόμη ένα στοιχείο που θα εκτιμηθεί είναι ο περισσότερος αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, χάρη στη χρήση αμαξώματος με πέμπτη πόρτα και όχι τετράθυρου, όπως οι υπόλοιπες εκδόσεις της Taycan.

Οι κινητήρες που συνοδεύουν την Taycan Cross Turismo είναι συνολικά τέσσερις. Συνδυάζονται με μπαταρία 93,4 kWh και παρέχουν αυτονομία από 388 έως 456 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση και τις συνθήκες. Η έκδοση Cross Turismo διατίθεται μόνο με τετρακίνηση οπότε η γκάμα ξεκινάει από την Taycan 4. Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικότερα οι επιλογές βενζινοκινητήρων που έχει ο υποψήφιος αγοραστής.

  • Taycan 4 Cross Turismo: 380 ίπποι (476 ίπποι σε λειτουργία overboost), 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα
  • Taycan 4S Cross Turismo: 490 ίπποι (571 ίπποι σε λειτουργία overboost), 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα
  • Taycan Turbo Cross Turismo: 625 ίπποι (680 ίπποι σε λειτουργία overboost), 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα
  • Taycan Turbo S Cross Turismo: 625 ίπποι (761 ίπποι σε λειτουργία overboost), 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα

Το εσωτερικό της έκδοσης Cross Turismo δεν διαφέρει σε τίποτα από εκείνο των Taycan που κυκλοφορούν ήδη. Μόνη αλλαγή είναι ο λίγο καλύτερος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Κατά τα λοιπά, ξεχωρίζει αμέσως η φουτουριστική σχεδίαση με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τη μεγάλη οθόνη των 10,9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα και την διακριτική σπορ πολυτέλεια που αποπνέει, χαρακτηριστικό όλων των Porsche.

Η μάρκα λέει επίσης ότι στην αερανάρτηση της Taycan Cross Turismo έγιναν επεμβάσεις προκειμένου να ανταποκρίνεται καλύτερα στις εκτός δρόμου περιπλανήσεις. Είναι σαφές ότι ο προσανατολισμός του μοντέλου δεν είναι να κάνει σκληρό off road ωστόσο μπορεί με άνεση να κινηθεί σε έναν χωματόδρομο ή να περάσει από ένα πιο δύσβατο μονοπάτι, καθώς και το ύψος έχει, αλλά και την τετρακίνηση που θα βοηθήσει σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Παράλληλα υπάρχει ένα νέο πρόγραμμα οδήγησης ονόματι Gravel Mode που προσαρμόζει κατάλληλα το αυτοκίνητο εκτός δρόμου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!