Με 1.000 ίππους και τιμόνι – χειριστήριο τα νέα Tesla (pics)

Gazzetta team
Με 1.000 ίππους και τιμόνι – χειριστήριο τα νέα Tesla (pics)
H Tesla έκανε την έκπληξη, καθώς αποκάλυψε κατά την παρουσίαση των οικονομικών της στοιχείων για το 2020 και τα ανανεωμένα Model S και Model X, τα οποία διαθέτουν δυνατότερους κινητήρες, ενώ αιφνιδιάζουν με δύο μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό τους!

Η Tesla δεν περιορίστηκε στην ανακοίνωση των οικονομικών της στοιχείων για την περυσινή χρονιά, αλλά ταυτόχρονα παρουσίασε και τα ανανεωμένα Model S και Model X. Το εξωτερικό lifting των δύο ηλεκτροκίνητων μοντέλων ακολουθεί την πεπατημένη και αποτυπώνεται στην περίπτωση του Model S σε ένα καθαρότερο ντιζάιν, στην αφαίρεση των χρωμιωμένων διακοσμητικών (Chrome delete) και στις ανασχεδιασμένες ζάντες που είναι 19 ιντσών στη βασική έκδοση και 21 ιντσών προαιρετικά και κατόπιν σχετικής επιβάρυνσης.

Ωστόσο τη μεγάλη έκπληξη την κάνει το εσωτερικό, όπου το κλασικό στρογγυλό τιμόνι έχει αντικατασταθεί από ένα τιμόνι – χειριστήριο, τετραγωνισμένο και χωρίς πάνω τμήμα θυμίζοντας έτσι πηδάλιο αεροσκάφους και το αυτοκίνητο του Ιππότη της Ασφάλτου. Με αυτόν τον τρόπο κάνει η Tesla ένα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση, καθώς το χειριστήριο δεν καλύπτει καθόλου το κόκπιτ και μπορεί να διπλώσει, όταν δεν χρησιμοποιείται. Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα παραγγελίας του αυτοκινήτου και με κανονικό στρογγυλό τιμόνι, καθώς δεν είναι βέβαιο ότι το τιμόνι – χειριστήριο θα λάβει έγκριση τύπου για όλες τις αγορές.

Εξετάζοντας από κοντά το νέο κόκπιτ, παρατηρούμε ότι τα φλας δεν ενεργοποιούνται πλέον με τον κλασικό μοχλό, αλλά έχουν μετακινηθεί πάνω στο τιμόνι με τη μορφή δύο διακοπτών αφής. Κάτι ανάλογο έχει κάνει εδώ και καιρό και η Ferrari, ωστόσο στην Tesla βρίσκονται και οι δύο διακόπτες αφής στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ο ένας κάτω από τον άλλον.

Άλλη μία σημαντική αλλαγή αφορά στο σχήμα της τεράστιας οθόνης της κεντρικής κονσόλας, το οποίο δεν είναι πλέον κάθετο, αλλά οριζόντιο παραλληλόγραμμο, όπως δηλαδή συμβαίνει ήδη στο μικρότερο Model 3. Η αμερικανική μάρκα αναβάθμισε και την ανάλυση της οθόνης των 17 ιντσών σε 2.200 Χ 1.300 Pixel, ενώ υιοθέτησε και στο Model S από το Model 3 το «αόρατο» σύστημα εξαερισμού χωρίς εμφανή στόμια.

«Καυτές» επιδόσεις

Σημαντικές αναβαθμίσεις είχαμε και στο μέτωπο των κινητήρων. Για παράδειγμα το ανανεωμένο Model S θα είναι τετρακίνητο με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και αυτονομία 663 χιλιομέτρων, όμως θα υπάρχουν και δύο πανίσχυρες εκδοχές με τρεις ηλεκτροκινητήρες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε αυτή την περίπτωση αποδίδει η έκδοση Model S Plaid 1.034 ίππους, επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,1’’ και πιάνει τα 322 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

Ακόμη εκρηκτικότερο, αν και απολύτως αθόρυβο, είναι το Tesla Model S+ με τρεις ηλεκτροκινητήρες, αλλά μεγαλύτερη μπαταρία χάρη στην οποία αποδίδει πάνω από 1.100 άλογα και πραγματοποιεί τα 0 – 100 χλμ./ώρα σε 1,99’’, ενώ η αυτονομία του εκτοξεύεται στα 840 χιλιόμετρα.

Aναβάθμιση για το Model X

Το Model X βρίσκεται από το 2015 στην αγορά, οπότε ανανεώθηκε και αυτό με τη σειρά του. Το μεγάλο SUV έχει αλλάξει επίσης εσωτερικά κατά τα πρότυπα του Model S, ενώ και εδώ υπάρχει η κορυφαία έκδοση Plaid με τρία ηλεκτρικά μοτέρ και 1.034 άλογα ισχύ. Χάρη σε αυτή την απόδοση επιταχύνει το φρεσκαρισμένο Model X Plaid από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 2,6’’, πιάνει τα 262 χλμ./ώρα τελική και προσφέρει έως 547 χιλιόμετρα αυτονομία.

Όλα αυτά τα στοιχεία αναφέρονται στα Tesla που θα κυκλοφορήσουν στην αμερικανική αγορά και ενδέχεται να διαφοροποιούνται λίγο για τα μοντέλα, τα οποία προορίζονται για την Ευρώπη. Να πούμε πάντως, ότι οι παραγγελίες των δύο ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ξεκινήσει ενώ αναμένονται τον Απρίλιο στην αγορά με τιμή εκκίνησης για το Model S από περίπου 96.000 ευρώ και για το Model X Plaid από 117.000 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!