Sleipnir Glacier Truck 8X8: Το λεωφορείο των πάγων (pics & vid)

Gazzetta team
Sleipnir Glacier Truck 8X8: Το λεωφορείο των πάγων (pics & vid)
Το Sleipnir Glacier Truck είναι ίσως το πιο…ροκ λεωφορείο στον πλανήτη, καθώς διαθέτει κίνηση 8Χ8 και όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές για να μεταφέρει τουρίστες μέσα από τα χιόνια μέχρι τους απέραντους παγετώνες της Ισλανδίας.

Το ταξίδι με λεωφορείο εμπεριέχει ελάχιστες φορές έστω και ίχνη περιπέτειας, ενώ σπάνια αφήνει έντονα αποτυπώματα στη μνήμη μας. Αυτό δεν ισχύει ωστόσο κατά κανένα τρόπο, αν κάνετε κράτηση για μία ξενάγηση με λεωφορείο στον Αστβαλντούρ Όσκαρσον.

Ο Ισλανδός ξεκίνησε να μετατρέπει αθώα Pick-ups σε οχήματα ξενάγησης τουριστών στη χώρα του, στην πορεία ωστόσο ανέβηκε επίπεδα και εξέλιξε επιβλητικά λεωφορεία, που μπορούσαν να μεταφέρουν με άνεση και ασφάλεια δεκάδες επιβάτες μέχρι τις κορυφές των ισλανδικών παγετώνων.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία χρησιμοποιούσαν συνήθως ως βάση τους στρατιωτικές πλατφόρμες μεταφοράς πυραύλων, πάνω στις οποίες βίδωνε ο Όσκαρσον καμπίνες με γυάλινες επιφάνειες. Ωστόσο το αποτέλεσμα δεν ικανοποιούσε τον Ισλανδό, επειδή επρόκειτο για εξαιρετικά αργά οχήματα στα χιόνια, ενώ ο ίδιος ο Όσκαρσον ονειρευόταν ένα λεωφορείο σβέλτο και με εξαιρετικές ανέσεις για τους επιβάτες του, όπως δερμάτινα καθίσματα και ευχάριστες θερμοκρασίες στο εσωτερικό του.

Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας είχε κατά νου μία ταχύτητα 25 χλμ./ώρα ακόμη και σε σημεία με παχύ χιόνι και πάγους, όταν τα προηγούμενα λεωφορεία του με το στρατιωτικό παρελθόν δεν μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 5 χλμ./ώρα.

Ετσι εξέλιξε μία ιδιοκατασκευή, καθώς δεν υπήρχε κάτι ανάλογο πουθενά αλλού στον πλανήτη. Για βάση του καινοτόμου οχήματος με κίνηση στους οκτώ τροχούς του χρησιμοποίησε ο Ισλανδός ένα αυθεντικό πυροσβεστικό όχημα από τις ΗΠΑ, πάνω στο οποίο επικάθισε ένα άνετο αμάξωμα λεωφορείου με δέρμα, ξύλο και πανοραμική θέα, ενώ το μπροστινό μέρος της καμπίνας προέρχεται από ένα φορτηγό Volvo FMX.

Στο πίσω μέρος του κολοσσού τοποθετήθηκε ένας εξακύλινδρος ντιζελοκινητήρας της Caterpillar με 850 ίππους, ενώ ο αναπνευστήρας και η εξάτμιση ανεβαίνουν ψηλά έως το επίπεδο της οροφής, για να μπορεί να διασχίζει το όχημα σημεία με βαθιά νερά και παχιά στρώματα χιονιού.

Για τα ελαστικά απευθύνθηκε ο επιχειρηματίας στην ολλανδική εταιρεία Holland Tyre, η οποία κατασκεύασε κατόπιν παραγγελίας του ειδικά σετ εντυπωσιακών διαστάσεων με 1,95 μ. ύψος και 0,9 μ. πλάτος.

Τα συγκεκριμένα ελαστικά επιτρέπουν μάλιστα την αυξομείωση της πίεσής τους μέσα από την καμπίνα του οδηγού χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα εξωτερικής σύνδεσής τους με ειδικό πιεστικό. Ετσι μπορεί να τα ξεφουσκώσει ο οδηγός, όσο χρειάζεται για να διασχίσει δύσβατες περιοχές με πολύ χιόνι, ενεργοποιώντας το σχετικό σύστημα και χωρίς να βγει από το λεωφορείο.

Το όχημα ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2020 μετά από περίπου τρία χρόνια σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής και κόστισε γύρω στις 450.000 ευρώ, αλλά και άπειρες εργατοώρες. Παρόλο το ακριβό κόστος κατασκευής και χρήσης, παραμένουν οι τιμές για μία δίωρη ξενάγηση στους παγετώνες σε σχετικά προσιτά επίπεδα καθώς ανέρχονται σε 60 ευρώ ανά άτομο.

Όσο για το όνομα Sleipnir, έχει και αυτό μία ενδιαφέρουσα ιστορία, αφού έτσι ονομαζόταν το άλογο του βασιλιά των μυθικών θεών της Σκανδιναβίας, δηλαδή του Οντιν. Το οποίο άλογο τυχαίνει να έχει οκτώ πόδια, όπως δηλαδή συμβαίνει και με το όχημα Sleipnir που είναι οκτακίνητο! Ο Όσκαρσον δεν επαναπαύεται πάντως στις δάφνες του, αλλά ξεκίνησε ήδη την κατασκευή ενός νέου οχήματος 8Χ8 για τους πάγους, που έχει ως βάση του τα φορτηγά της τσέχικης Tatra. Για να δούμε, τι θα δούμε!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!