Η νέα ηλεκτρική αποκάλυψη της Mercedes ονομάζεται EQA (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Η νέα ηλεκτρική αποκάλυψη της Mercedes ονομάζεται EQA (pics)
Τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα μας παρουσιάσει φέτος η Mercedes και η EQA που μόλις παρουσιάστηκε, είναι ο «πυρήνας» αυτών.

Με βάση τη γνωστή μας GLA, η Mercedes EQA είναι ένα κόμπακτ SUV αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο και τεχνολογικά προηγμένο. Πρόκειται για το ένα από τα τέσσερα νέα EV που θα δούμε από τη γερμανική φίρμα φέτος καθώς έπονται τα EQB, EQE και EQS. Η EQA λοιπόν μόλις γνώρισε το φως της δημοσιότητας και αμέσως παρατηρούμε ότι η οπτική «συγγένεια» με τη GLA, στην οποία και βασίζεται, είναι μεγάλη. Αισθητικά έχουν γίνει κάποιες αλλαγές που τονίζουν την ηλεκτρική φύση της αλλά παράλληλα, βελτιώνουν και την αεροδυναμική της, τομέας πολύ σημαντικός για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Με το «γάντι» οι αισθητικές διαφοροποιήσεις

Στο εμπρός μέρος η μάσκα είναι κλειστή και στον προφυλακτήρα δεν υπάρχουν εισαγωγές αέρα. Εφόσον δεν εφοδιάζεται με μοτέρ εσωτερικής καύσης, δεν έχει και ανάγκες ψύξης μπροστά. Τα φωτιστικά σώματα έχουν αλλάξει ελαφρώς και η εικόνα της θα λέγαμε πως υιοθετεί ένα πιο φουτουριστικό μοτίβο. Το ίδιο ισχύει και πίσω. Τα δύο κεντρικά φωτιστικά σώματα ενώνονται από μια λεπτή λωρίδα LED. Οι ζάντες αλουμινίου εξελίχθηκαν με βάση την αεροδυναμική και έχουν και νέο σχέδιο που διαφοροποιούν το αυτοκίνητο σε σχέση με μια απλή GLA.

Με το μέγεθος των 20 ιντσών δίνουν μια έντονη αισθητική υπογραφή και σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητες, ειδικά στο χρώμα που βλέπουμε στις φωτογραφίες! Όλες οι αλλαγές που έγιναν από τους σχεδιαστές οδήγησαν σε έναν εντυπωσιακά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή με cd: 0,22. Η νέα EQA σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Mercedes, μετρά μήκος, ύψος και πλάτος στα 4.463, 1.834 και 1.620 χιλιοστά αντίστοιχα. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.729 χιλιοστά και η απόσταση από το έδαφος, στα 200 χιλιοστά. Το βάρος από την άλλη δεν είναι και... χαμηλό αφού ζυγίζει 2.040 κιλά.

Mercedes ποιότητα και άφθονη τεχνολογία

Στο εσωτερικό από την άλλη, οι αλλαγές της EQA σε σχέση με μια GLA είναι ακόμη λιγότερες. Οι δύο οθόνες που βρίσκονται ψηλά στο ταμπλό έχουν προσαρμοστεί στα ηλεκτρικά δεδομένα για τη σωστή ενημέρωση του οδηγού και τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από τα προγράμματα οδήγησης, τις συνήθειες του οδηγού και τις εκάστοτε συνθήκες. Εννοείται ότι όλα τα συστήματα που συναντάμε στη GLA, είτε μιλάμε για ασφαλείας, είτε για ψυχαγωγίας βρίσκονται εδώ, ενώ συνδέεται με smartphone με κάθε πιθανό τρόπο υποστηρίζοντας λειτουργίες μέσω Bluetooth, Android Auto και Apple CarPlay.

190 ίπποι που «κρατάνε» για 426 χιλιόμετρα

Προς το παρόν η μοναδική διαθέσιμη έκδοση της Mercedes EQA ακούει στον κωδικό 250. Πρόκειται για ένα σύστημα με συνολική απόδοση στους 190 ίππους και τα 375 Nm ροπής. Το μοτέρ είναι εγκατεστημένο στον εμπρός άξονα και συνδυάζεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης. Τροφοδοτείται μέσα από μια μπαταρία χωρητικότητας 66,5 kWh, με την τελευταία να υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση έως και 100 kW. Ο στάνταρ φορτιστής γεμίζει τη μπαταρία μέσα σε λιγότερο από έξι ώρες ενώ με την ταχεία φόρτιση, η διαδικασία (από 10% έως 80%) γίνεται σε περίπου μισή ώρα.

Με γεμάτη τη μπαταρία η μάρκα ανακοινώνει ότι η EQA θα κάνει έως 426 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της βασισμένες στον αυστηρό κύκλο WLTP. Αργότερα θα έρθει και μια έκδοση ακόμη με μεγαλύτερη αυτονομία, τετρακίνηση και περισσότερη ισχύ. Η Mercedes λέει ότι στην τωρινή έκδοση με τους 190 ίππους ο οδηγός μπορεί να δει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Τέλος να αναφέρουμε ότι η πίσω ανάρτηση είναι προφανώς ανεξάρτητη με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και ότι στη βασική της έκδοση η EQA δεν εφοδιάζεται με τις 20άρες ζάντες αλλά με 18άρες που φοράνε ελαστικά 235/55.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!