Επτά αυτοκίνητα που «αποχαιρετήσαμε» το 2020 (pics)

Gazzetta team
Επτά αυτοκίνητα που «αποχαιρετήσαμε» το 2020 (pics)
Όπως κάθε χρόνο έτσι και στο 2020 που φεύγει, πολλά αυτοκίνητα λανσαρίστηκαν στην αγορά, αλλά και μερικά άλλα καταργήθηκαν και αποσύρθηκαν από τους καταλόγους των εταιρειών.

Η αυτοκίνηση κάνει κύκλους και όσο λαμπερές είναι οι παρουσιάσεις των νέων μοντέλων, τόσο... σιωπηλά περνούν στο χρονοντούλαπο, όταν φτάσει το σημείο που θα καταργηθούν. Φυσικά, στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχουν αντικαταστάτες, όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα.

Παρακάτω ακολουθούν επτά αυτοκίνητα τα οποία τα γνωρίζουμε στη χώρα μας αλλά μέσα στο έτος που μόλις ολοκληρώθηκε, αποχαιρέτησαν την αγορά και περνάνε στην ιστορία, χωρίς να προβλέπεται αντικαταστάτης. Τουλάχιστον, στο άμεσο μέλλον! Τα αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί με αλφαβητική σειρά.

Audi A3 Cabriolet

Η έλευση του νέου Audi A3 Sportback φέτος σημαίνει ότι κάποιες από τις εκδόσεις της παλαιότερης γενιάς θα καταργηθούν. Μια από αυτές είναι η τρίθυρη εκδοχή, αλλά και το κάμπριο μοντέλο! Έτσι λοιπόν το νέο A3 δεν θα προσφέρεται σε έκδοση με αναδιπλούμενη οροφή παρά μόνο ως πεντάθυρο χάτσμπακ Sportback και ως τετράθυρο σεντάν με την ονομασία Sedan. Το τρίθυρο εγκατέλειψε την πορεία του λόγω της πολύ περιορισμένης ζήτησης στα τρίθυρα αμαξώματα και για το Cabriolet, απλώς αποφάσισαν ότι θα χρησιμοποιήσουν τα χρήματα της εξέλιξης για πιο ενδιαφέροντα, από πλευράς πωλήσεων, μοντέλα στην γκάμα.

BMW i8

Ένα από τα μοντέλα που όταν παρουσιάστηκαν μας... έπεσε το σαγόνι, ήταν και η BMW i8. Ένα υβριδικό σπορ αυτοκίνητο με τρικύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, αλλά και ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 362 ίππους (374 ίπποι στη συνέχεια) δεν ήταν κάτι συνηθισμένο το 2014, όταν και έγινε η επίσημη αποκάλυψη της έκδοσης παραγωγής. Τελικά, ύστερα από έξι χρόνια, φτάσαμε στο σημείο να κουνήσουμε το μαντήλι στην πιο εντυπωσιακή BMW των τελευταίων ετών, ύστερα από περίπου 20.000 μονάδες συνολικής παραγωγής.

Citroen C4 Cactus

Ανέκαθεν η Citroen είχε έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα ως φίρμα και τα αυτοκίνητά της πάντα ήταν διαφορετικά, έως και... περίεργα. Η φιλοσοφία της αυτή για πολλά χρόνια έμεινε στο ράφι, ενώ τελευταία, αποφάσισε ότι θα έπρεπε να την επαναφέρει για να δώσει προσωπικότητα στα μοντέλα της. Ένα που πραγματικά πρεσβεύει τη φιλοσοφία της Citroen ήταν το C4 Cactus, ένα αρκετά ξεχωριστό αυτοκίνητο που δεν μπορούσες να το εντάξεις σε μια μόνο κατηγορία αφού και μικρομεσαίο ήταν και σε SUV έφερνε και κόμπακτ διαστάσεις είχε... μπέρδεμα! Τελικά το 2020 ήταν η τελευταία του χρονιά και θα καταργηθεί για να αφήσει χώρο στα πιο νέα μοντέλα της μάρκας. Ο επικεφαλής της Citroen είχε πει ότι θα αντικατασταθεί από ένα κόμπακτ μοντέλο αλλά αργότερα, το όνομα Cactus ίσως και να επανέλθει.

DS 3

Το αυτοκίνητο που έφερε πρώτο τα γράμματα DS στη σύγχρονη ιστορία της Citroen ήταν το DS3. Το συγκεκριμένο μοντέλο ξεκίνησε την πορεία του ως η πολυτελής εκδοχή του C3 με ακόμη περισσότερη φινέτσα και διαφορετικό στυλ, όμως τελικά μέσα από αυτό γεννήθηκε μια ολόκληρη μάρκα, η DS. Μέχρι σήμερα παραμένει το DS με τις καλύτερες πωλήσεις, αλλά έφτασε η στιγμή που πρέπει για να αποχωρήσει. Τη σκυτάλη του «βασικού» μοντέλου της μάρκας πλέον, θα την πάρει το DS3 Crossback, το επιτυχημένο μικρό SUV της DS.

SEAT Alhambra

Μέσα στον «πόλεμο» των SUV, τα παραδοσιακά οικογενειακά όπως τα σεντάν και τα MPV οριακά εξαφανίστηκαν. Το μεγάλο πολυμορφικό της SEAT βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στην αγορά, έφτασε η μέρα όμως που εγκαταλείπει την παραγωγή και δεν θα εμφανιστεί ποτέ ξανά στην γκάμα της ισπανικής φίρμας. Το Tarraco είναι εδώ για να καλύψει την απουσία του Alhambra με ένα πολύ πιο μοντέρνο, SUV αμάξωμα και παραπλήσιους χώρους. Οπότε, πρόκειται για άλλο ένα γνώριμο μοντέλο που «έπεσε» μετά την έλευση των SUV που γρήγορα έγιναν «τάση».

Subaru BRZ

Ένα πολύ ενδιαφέρον πισωκίνητο κουπέ με ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο μπόξερ κινητήρα και εξαιρετική οδική συμπεριφορά φεύγει από την ευρωπαϊκή αγορά. Το Subaru BRZ παρουσιάστηκε στη δεύτερη γενιά του με κινητήρα 2.4 λίτρων, πάλι ατμοσφαιρικό, ωστόσο η ιαπωνική μάρκα ξεκαθάρισε ότι προορίζει το μοντέλο της μόνο για την αγορά των ΗΠΑ. Οπότε εμείς, στην Ευρώπη, δεν θα γνωρίσουμε τον αντικαταστάτη του. Όπως και να έχει πλέον, με μόνο 200 ίππους απόδοση και πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα, θα το επέλεγαν μόνο πολύ συνειδητοποιημένοι αγοραστές που ξέρουν τι παίρνουν. Οι υπόλοιποι θα έπαιρναν απλώς ένα hot hatch.

Suzuki Baleno

Η σύγχρονη εκδοχή του Baleno ήταν ένα τίμιο supermini με χώρους, συντηρητική εμφάνιση και πεντάθυρο αμάξωμα που παρουσιάστηκε πριν από περίπου μια πενταετία από τη Suzuki. Ποτέ δεν είχε ξεκάθαρη θέση στην γκάμα αφού υπήρχε και το Swift με αρκετά κοντινά χαρακτηριστικά και η πλειοψηφία των αγοραστών δεν προτιμούσαν το Baleno αλλά τον πιο μοντέρνο αδελφό. Όπως και να έχει, φέτος, το Suzuki Baleno καταργείται και στο μέλλον δεν προβλέπεται κάποιος αντικαταστάτης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!