Fiat Panda: Το αρκουδάκι ανανεώθηκε (pics)

Gazzetta team
Fiat Panda: Το αρκουδάκι ανανεώθηκε (pics)
H Fiat γιορτάζει τα 40 χρόνια του Panda ανανεώνοντας το δημοφιλές μίνι της, που απέκτησε έτσι κυρίως αναβαθμισμένο εξοπλισμό, ένα πιο φρέσκο σαλόνι και μία νέα έκδοση Sport με –προαιρετικά- δίχρωμο αμάξωμα!

Το τετραγωνισμένο σχήμα θεωρείται ξεπερασμένο πλέον για τα περισσότερα σύγχρονα μίνι, όπως επιβεβαιώνουν για παράδειγμα το VW Up ή το Citroen C1. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το Fiat Panda, το οποίο διατηρεί αυτές τις γραμμές και μετά την ανανέωσή του που κρίθηκε απαραίτητη καθώς το απερχόμενο μοντέλο είχε κλείσει μία οκταετία στην αγορά. Ιδιαίτερα στην έκδοση Cross με τους στάνταρ προβολείς ομίχλης και τα προστατευτικά πλαϊνά, γίνεται απολύτως εμφανής η επιλογή της Fiat να διατηρήσει σχεδόν αναλλοίωτες τις χαρακτηριστικές γραμμές του Panda.

Οι Ιταλοί προτίμησαν απλά να περιορίσουν τις εξωτερικές σχεδιαστικές αλλαγές μόνον στα απαραίτητα και έτσι ανασχεδίασαν ουσιαστικά μόνον τους προφυλακτήρες και τις πλευρικές ποδιές του αμαξώματος, καθώς το μοντελάκι τους παραμένει ακόμη και σήμερα ελκυστικό όσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση.

Αντιθέτως, πολύ περισσότερες και ουσιαστικότερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του πρακτικού μίνι. Ετσι έχουμε μεταξύ άλλων καινούρια καθίσματα φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά, όπως συμβαίνει και με το κόκπιτ, ενώ εντελώς νέο είναι το σύστημα πολυμέσων με μία σύγχρονη οθόνη αφής 7 ιντσών. Να σημειώσουμε ότι υπάρχει πλέον δυνατότητα συνδεσιμότητας του Smartphone με τις πλατφόρμες Apple Car Play και Android Auto, ενώ έχει προβλεφθεί και ειδική θέση για την τοποθέτηση του κινητού πίσω από την κεντρική οθόνη.

Ενδιαφέρουσα καινοτομία αποτελεί το σύστημα D-Fence με ειδικό φίλτρο καθαρισμού του αέρα στην καμπίνα επιβατών από οτιδήποτε θα μπορούσε να προκαλέσει αλλεργία. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καθαρίζεται ο αέρας από μικροσωματίδια, γύρη και βακτήρια, ενώ μία μικρή λάμπα σκοτώνει με υπεριώδη ακτινοβολία τους μικροοργανισμούς στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων.

Το μικρότερο μοντέλο της Fiat θα κυκλοφορήσει σε έξι διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, από τη βασική έκδοση με ήπια υβριδική τεχνολογία και κινητήρα 70 ίππων έως την προαναφερόμενη Cross με ένα οπτικό πακέτο εκτός δρόμου. Επίσης προβλέπονται και εκδόσεις ισχύος 85 ίππων και τετρακίνηση μαζί με προστατευτικές ποδιές και καλύμματα για το πάτωμα.

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι το τετρακίνητο Fiat Panda ανήκει στους καλύτερους αναρριχητές της συνομοταξίας του. Ετσι, το 2004 είχε «σκαρφαλώσει» ένα τέτοιο μοντελάκι έως μία κατασκήνωση στο Εβερεστ που βρισκόταν σε υψόμετρο 5.200 μέτρων και το 2007 είχαν λάβει μοντέλα Panda Cross 4X4 στο φημισμένο Ράλι Ντακάρ, αφού είχαν υποστεί βεβαίως τις απαραίτητες μετατροπές και προσαρμογές.

Εντελώς νέα είναι η έκδοση Sport με κόκκινες λεπτομέρειες στο εσωτερικό και προαιρετικά δίχρωμο αμάξωμα, η οποία εφοδιάζεται με τον βασικό κινητήρα των 70 ίππων. Επίσης προβλέπεται και εργοστασιακή έκδοση υγραερίου με 70 άλογα ισχύ, ενώ το Panda επόμενης γενιάς εκτιμάται ότι θα «πατάει» πάνω σε πάτωμα της PSA μετά τη συγχώνευση της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) με τον γαλλικό όμιλο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!