Oι Κινέζοι αντέγραψαν αμέσως το ηλεκτρικό VW ID.3 (pics)

Gazzetta team
Oι Κινέζοι αντέγραψαν αμέσως το ηλεκτρικό VW ID.3 (pics)
Δεν πρόλαβε να βγει καλά καλά στην αγορά το ηλεκτρικό VW ID.3 και οι Κινέζοι το αντέγραψαν με το Didi D1, ένα μοντέλο με εντυπωσιακή τεχνολογία, με ηλεκτροκινητήρα 130 ίππων και με αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα!

Η Didi Chuxing είναι στην Κίνα ό,τι η Uber στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, αλλά σε πολύ μεγαλύτερο μέγεθος. Ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών μεταφορών στον πλανήτη πραγματοποιεί σύμφωνα με τα δικά του στοιχεία 60 εκατομμύρια διαδρομές την ημέρα εξυπηρετώντας 550 εκατ. εγγεγραμμένα άτομα. Με έναν απλό υπολογισμό κάνει η Didi Chuxing γύρω στα 10 δισεκατομμύρια διαδρομές τον χρόνο, όταν η Uber που βρίσκεται στη δεύτερη θέση μεταξύ των παρόχων υπηρεσιών μεταφορών «αρκείται μόνον» σε επτά δισεκατομμύρια διαδρομές για το ίδιο διάστημα.

Λόγω του μεγέθους της, διατηρεί η κινέζικη εταιρεία έναν τεράστιο ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και τώρα αποφάσισε να εξελίξει και να κατασκευάσει και ένα δικό της αυτοκίνητο, κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες των οδηγών και των πελατών της.

Σε αυτό το πλαίσιο συνεργάστηκε με τον κινέζο αυτοκινητοκατασκευαστή BYD προκειμένου να δημιουργήσουν από κοινού το μοντέλο Didi D1, που αντιγράφει σε πολύ μεγάλο βαθμό το ντιζάιν του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου VW ID.3. Δεν είναι λοιπόν διόλου τυχαίο, ότι στο Βόλφσμπουργκ εξετάζουν το ενδεχόμενο να προχωρήσουν σε αγωγή κατά της κινέζικης κοινοπραξίας για παράνομη αντιγραφή του μοντέλου τους, αν και οι πιθανότητες δικαίωσης των Γερμανών κρίνονται από έγκριτους νομικούς ως απειροελάχιστες.

Όπως βλέπουμε εξάλλου, μπορεί να υπάρχουν όντως μεγάλες οπτικές ομοιότητες μεταξύ του Didi D1 και του VW ID.3, ωστόσο παρατηρούμε και ορισμένες ενδιαφέρουσες διαφοροποιήσεις. Για παράδειγμα το μήκους 4,39 μ. Didi D1 είναι σαφώς πιο ψηλοτάβανο από το γερμανικό μοντέλο και με συνολικό ύψος 1,65 μ. που παραπέμπει σε πολυμορφικό όχημα, ενώ οι πίσω συρόμενες πόρτες κάνουν σαφώς τη διαφορά και κρίνονται πολύ ασφαλέστερες για τις μεταφορές πελατών στις πόλεις καθώς αποφεύγονται έτσι τα ατυχήματα με ποδηλάτες και δικυκλιστές.

Εξαιρετική είναι η εικόνα του D1 και στο εσωτερικό του, όπου επικρατεί άπλετη ευρυχωρία, υπάρχουν άνετα καθίσματα και προβλέπονται –μεταξύ άλλων- δύο οθόνες ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων για την προβολή ενημερωτικού και ψυχαγωγικού προγράμματος στους πίσω επιβάτες κατά τις μεγαλύτερες διαδρομές. Επίσης στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται προηγμένα συστήματα υποστήριξης, όπως αυτόματου φρεναρίσματος εμπρός από εμπόδια και προειδοποίησης για την περίπτωση απόκλισης εκτός ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας.

Μία καινοτομία του κινέζικου μοντέλου αποτελεί η εφαρμογή τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, η οποία ελέγχει συνεχώς την κατάσταση του οδηγού και αν είναι σε θέση να επιτελέσει με ασφάλεια το έργο του.

Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα και είναι λιθίου – φωσφατίου σιδήρου, οπότε εμφανίζει μεγαλύτερη αντοχή, κοστίζει λιγότερο και προσφέρει υψηλότερη πυρασφάλεια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η χωρητικότητά της ανέρχεται σε 50 Κιλοβατώρες και επαρκεί σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 130 ίππων για αυτονομίες άνω των 400 χιλιομέτρων. Να σημειώσουμε, ότι η τελική ταχύτητα του Didi D1 περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα και θεωρείται απολύτως ικανοποιητική με βάση τα κυκλοφοριακά δεδομένα στην Κίνα.

Το καινοτόμο κινέζικο μοντέλο δεν θα πωλείται σε κάποιες εκθέσεις εμπόρων, αλλά προορίζεται αποκλειστικά για τον εταιρικό στόλο της Didi Chuxing, ενώ θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της BYD. Μέσα στον Δεκέμβριο θα είναι έτοιμα προς χρήση τα πρώτα 10.000 τέτοια οχήματα, ενώ μέχρι τα τέλη του 2021 θα έχει αυξηθεί ο αριθμός τους στις 100.000 μονάδες. Το D1 δεν πρόκειται λοιπόν να το δούμε εκτός Κίνας, ωστόσο το ενδιαφέρον concept του μπορεί να βάλει σε σκέψεις άλλους κατασκευαστές και να το υιοθετήσουν για δικά τους μοντέλα παραγωγής. Ο κλέψας του κλέψαντος, δηλαδή!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!