320 τετρακίνητα άλογα για το νέο Volkswagen Golf R (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
320 τετρακίνητα άλογα για το νέο Volkswagen Golf R (pics)
Η κορυφαία έκδοση R του νέου Volkswagen Golf θα γίνει η πιο ισχυρή και γρήγορη που έχουμε δει ποτέ στην ιστορία του μοντέλου και παράλληλα, θα ενσωματώσει πολλές τεχνολογίες για τη μέγιστη απόλαυση σε κάθε συνθήκη.

Οι γρήγορες εκδόσεις του Volkswagen Golf πάντα είχαν τον ίδιο προσανατολισμό με τα απλά Golf: να τα κάνουν όλα. Τα GTI, R32, R και όλα τα σπορ Golf που έχουν παρουσιαστεί στη «ζωή» του μοντέλου είχαν αυτόν τον κοινό παρονομαστή, εκτός μερικών σπάνιων, ειδικών και σκληροπυρηνικών εκδόσεων. Το νέο Golf R ωστόσο, αν και τα κάνει όλα, διαφέρει σε ένα σημείο: είναι εξωφρενικά γρήγορο. Πρόκειται για το ταχύτερο Golf παραγωγής και οι αριθμοί μας δίνουν μια γεύση για το τι κρύβεται κάτω από το μπλε αυτοκίνητο των φωτογραφιών. Τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα είναι ένα ενδεικτικό των ικανοτήτων του.

Κι άλλα αναβολικά για τον 2.0 TSI

Ο κινητήρας είναι ο... συνήθης ύποπτος τετρακύλινδρος τούρμπο 2.0 TSI, εδώ όμως αποδίδει 320 ίππους και 420 Nm ροπής. Από το προηγούμενο Golf R η απόδοση ανέβηκε κατά 10 ίππους, αλλά και 40 Nm ροπής που είναι και πιο σημαντικά. Σε αντίθεση με το Golf 7 όμως, δεν διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αλλά αποκλειστικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων. Η μάρκα είδε ότι οι πωλήσεις με το μηχανικό κιβώτιο δεν επαρκούσαν για να δικαιολογηθεί η διαθέσιμη επιλογή και έτσι, η αυτόματη βερσιόν επικράτησε.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος 4Motion όπως συνηθίζεται στα κορυφαία Golf. Η τεχνολογία του Haldex έχει αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο και η Volkswagen υποστηρίζει ότι η οδική συμπεριφορά του νέου R δεν θυμίζει σε τίποτα τα προηγούμενα μοντέλα. Στον πίσω άξονα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα Torque Vectoring που ανακατανέμει τη ροπή που φτάνει στους τροχούς, σαν να υπήρχε μπλοκέ διαφορικό δηλαδή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του ρυθμού και της πρόσφυσης, ενώ υπάρχει και το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS που βοηθάει και μπροστά.

Τα συστατικά για τη σπορ οδική συμπεριφορά δεν τελείωσαν. Οι μηχανικοί της Volkswagen τοποθέτησαν νέα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές, έδωσαν περισσότερο κάμπερ στους τροχούς και έφεραν το αμάξωμα 20 χιλιοστά πιο χαμηλά. Το σύστημα διεύθυνσης άλλαξε για να τοποθετηθεί ένα πιο γρήγορο που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις των 320 ίππων και της σχεδόν αστείρευτης πρόσφυσης και τα φρένα αναβαθμίστηκαν για να σταθούν στο ύψος του συνόλου. Η μάρκα συνεχίζει να επιμένει στις διπίστονες δαγκάνες εμπρός, αλλά με πολύ μεγάλους δίσκους 358 χιλιοστών που χωρίς αμφιβολία δεν προβληματίζουν ποτέ το χρήστη.

Ατελείωτο παιχνίδι με το Drift Mode

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν τα προγράμματα οδήγησης Comfort, Sport, Race και Individual προς επιλογή, όμως με τη χρήση του Torque Vectoring που ελέγχει σε ποιον από τους πίσω τροχούς πρέπει να φτάσει η περισσότερη ροπή, έβαλαν και ένα Drift Mode που το συναντάμε για πρώτη φορά σε ένα Golf. Αυτό σημαίνει ότι η νέα γενιά του μοντέλου θα μπορεί να κάνει... μπάντες και να ζωγραφίζει το τεράστιο χαμόγελο της πλαγιολίσθησης στο πρόσωπο του οδηγού, που θα δώσει άλλη διάσταση στην έννοια fun to drive!

Εξωτερικά το αναγνωρίζουμε αμέσως από τους νέους προφυλακτήρες, τη μεγάλη αεροτομή οροφής, τις ζάντες των 19 ιντσών και τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος που αμέσως δηλώνουν ότι αυτό το Golf δεν... παίζει. Οι τελευταίες προέρχονται από την Akrapovic και παράγουν έναν βαθύ, μπάσο ήχο, η ένταση του οποίου ελέγχεται με κουμπί στο εσωτερικό το οποίο ανοίγει ή κλείνει το κλαπέτο για περισσότερα ή λιγότερα ντεσιμπέλ αντίστοιχα. Στο εσωτερικό ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών έχει δεχτεί αναβάθμιση με νέα γραφικά για την περίσταση του R, υπάρχουν νέες επενδύσεις στις πόρτες, τα διακοσμητικά έχουν εμφάνιση ανθρακονήματος και τα πεντάλ είναι αλουμινίου. Εννοείται ότι την παράσταση, κλέβουν τα πανέμορφα μπάκετ καθίσματα που δεσπόζουν στις εμπρός θέσεις. Η εμπορική διάθεση του νέου Volkswagen Golf R θα ξεκινήσει μέσα στο 2021.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!