ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Ιδού το νέο Hyundai i20 N των 204 ίππων (pics & vid)

Ιδού το νέο Hyundai i20 N των 204 ίππων (pics & vid)

Ιδού το νέο Hyundai i20 N των 204 ίππων (pics & vid)

Η στιγμή της πλήρους αποκάλυψης για το i20 N έφτασε και ανυπομονούμε να δούμε τη μάχη που θα ξεσπάσει στα γρήγορα supermini, τώρα που η Hyundai αποδεικνύει και με πράξεις ότι... δεν αστειεύεται. 

Όπως καταλαβαίνουμε πλέον, το i30 N ήταν μόνο η αρχή για το N Division της Hyundai. Η κορεάτικη μάρκα έχει σκοπό να βάλει το όνομά της ψηλά στις λίστες όλων όσων ψάχνουν ένα σπορ αυτοκίνητο και με το νέο i20 N, μπαίνει στην κατηγορία των γρήγορων supermini! Απέναντι στο Ford Fiesta ST λοιπόν και το Volkswagen Polo GTI, βλέπουμε το i20 Ν το οποίο μόλις παρουσιάστηκε και έχει βλέψεις για την κορυφή. Ο κινητήρας που βρίσκουμε κάτω από το εμπρός καπό είναι τετρακύλινδρος τούρμπο, με χωρητικότητα 1.6 λίτρων και απόδοση 204 ίππων με 275 Nm ροπής. Έχει ένα ευρύ φάσμα απόδοσης της ιπποδύναμης από τις 5.500 σ.α.λ. έως τις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή κάνει την εμφάνισή της από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις! 

Διαθέτει φυσικά, άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, ενώ το σασμάν είναι ένα χειροκίνητο εξάρι. Το N Division δεν άφησε τίποτα στην τύχη του και έβαλε στο i20 N σύστημα Launch Control για ιδανικές εκκινήσεις από στάση. Έτσι λοιπόν τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ το αυτοκίνητο των 1.190 κιλών συνεχίζει έως και τα 230 χλμ./ώρα! Η ανάρτηση έχει αναθεωρηθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα i20. Προαιρετικά, υπάρχει μια ακόμη πιο «εστιασμένη» στη σπορ οδήγηση, που φέρνει το αμάξωμα 10 χιλιοστά πιο κοντά στο έδαφος, παχύτερη αντιστρεπτική εμπρός και μεγαλύτερη γωνία κάμπερ στους τροχούς. Η Hyundai προσφέρει προαιρετικά και ένα πακέτο Performance που περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen για τους εμπρός τροχούς. 

Τα πολλά προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του σε κάθε περίπτωση, έχοντας τις ρυθμίσεις Normal, Eco, Sport, N και N Custom. Απόκριση κινητήρα, βάρος τιμονιού, ήχος εξάτμισης και ESP ρυθμίζονται ανάλογα σε κάθε περίπτωση. Η ECU του αυτοκινήτου προσφέρει Rev Matching για την προσομοίωση της τεχνικής μύτη-τακούνι στα κατεβάσματα των σχέσεων (η οποία μπορεί να απενεργοποιηθεί) και επιτρέπεται η παράλληλη χρήση των πεντάλ φρένου-γκαζιού. Τα περισσότερα αυτοκίνητα κλείνουν την πεταλούδα του γκαζιού όταν πατηθεί το φρένο, εδώ όμως η Hyundai επέλεξε να μην ακολουθήσει αυτό το δρόμο για να μπορεί ο οδηγός να χρησιμοποιεί την τεχνική φρένου με το αριστερό σε οριακές καταστάσεις οδήγησης, όπως ένα track day για παράδειγμα ή για την ικανοποίηση των... κοντράκηδων που θα μπορούν να κάνουν «γκαζόφρενο» με την ησυχία τους ώστε στις roll επιταχύνσεις να φεύγουν με μεγαλύτερη πίεση στο τούρμπο. 

Σύμφωνα με τη Hyundai το πλαίσιο του i20 N έχει ενισχυθεί σε 12 σημεία σε σχέση με εκείνο των απλών i20 και βέβαια, υπάρχουν νέα φρένα (με δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός). Αισθητικά ξεχωρίζει αμέσως από τα... ταπεινά αδέρφια του. Νέο body kit, μεγάλες εισαγωγές αέρα, αεροτομή πίσω, διαχύτης, μια μεγάλη οβάλ απόληξη της εξάτμισης, 18άρες ζάντες και κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα φροντίζουν να «φωνάξουν» από μακριά τι «παίζει». Στο εσωτερικό συναντάμε νέο τιμόνι με τα πλήκτρα N επάνω του και ένα κόκκινο για την ενεργοποίηση του Rev Matching, σπορ καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων με shift light για την αλλαγή σχέσης στο ιδανικό σημείο, σπορ επιλογέα, πεντάλ αλουμινίου και οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Το νέο Hyundai i20 N θα το δούμε στους δρόμους από την άνοιξη του 2021.