ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Ford Supervan 3: To όνειρο κάθε εταιρείας courier (pics & vid)

Ford Supervan 3: To όνειρο κάθε εταιρείας courier (pics & vid)

Tο Ford SuperVan 3 βασίζεται στο γνωστό μας Transit.

Το πιο καυτό εργοστασιακό Ford Τransit ονομάζεται SuperVan 3, παρουσιάστηκε για λόγους προβολής το 1994 και εφοδιάζεται με V8 κινητήρα της Formula 1 τουλάχιστον 639 ίππων!

Αυτό το βανάκι θα ταίριαζε γάντι σε κάθε εταιρεία ταχυμεταφορών, καθώς πρόκειται για έναν σίφουνα με τέσσερις τροχούς. Βασίζεται στο πασίγνωστο επαγγελματικό όχημα Transit, ονομάζεται SuperVan 3, παρουσιάστηκε τη δεκαετία του 90 και τιμά το όνομά του, καθώς η Ford μεταμόσχευσε στο πίσω μέρος του έναν κινητήρα μονοθεσίου της Formula 1.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η εντυπωσιακή αεροτομή οροφής.

Kάπως έτσι προέκυψε το γρηγορότερο εργοστασιακό βαν στον πλανήτη, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τη Ford για διαφήμιση των επαγγελματικών οχημάτων της την επταετία 1994 – 2001! Μάλιστα εξακολουθεί και υφίσταται και σήμερα, αν και έχει επιβιώσει σε μία ηπιότερη εκδοχή.

Τριλογία μοντέλων

Bugatti Chiron και Ford SuperVan 3 μονομαχούν στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ.

Το SuperVan 3 υπήρξε το τρίτο δημιούργημα στη σειρά εξέλιξης μοντέλων Transit με αγωνιστικές προδιαγραφές από την ίδια τη Ford. Το Supervan πρώτης γενιάς κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 70 και επρόκειτο στην ουσία για ένα Ford GT40 «ντυμένο» με το αμάξωμα ενός Transit εκείνης της εποχής. Το μοντέλο που ακολούθησε άλλαξε προσανατολισμό και εφοδιάστηκε με έναν V8 κινητήρα Cosworth 3,9 λίτρων και κάτι λιγότερο από 600 ίππους ισχύ.

To κόκπιτ του ιπτάμενου βαν της Ford.

Τα πράγματα «αγρίεψαν» ωστόσο για τα καλά με το SuperVan 3 του 1994, το οποίο ήταν ακόμη ισχυρότερο και το διατράνωνε με το κεφαλαίο πλέον V στη μέση του ονόματός του! Aν και βασιζόταν στο Supervan δεύτερης γενιάς, διαφοροποιήθηκε από αυτό οπτικά υιοθετώντας τη μάσκα του επόμενου Transit MK5, ενώ το αμάξωμα κατασκευάστηκε από υαλοβάμβακα και σε κλίμακα επτά προς οκτώ προς το μοντέλο παραγωγής. Τη διαφορά έκανε ωστόσο η αντικατάσταση του κινητήρα παραγωγής από έναν V8 Corsworth ΗΒ 3,5 λίτρων σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Με φρένα σαν…άγκυρα

Η οικογένεια κινητήρων Cosworth HB έκανε πρεμιέρα το 1989 στα αυτοκίνητα της ομάδας της Benetton στη Formula 1, ενώ οι ίδιοι κινητήρες χρησιμοποιήθηκαν και στις θρυλικές McLaren MP4/8 που οδήγησε μεταξύ άλλων και ο μοναδικό Άιρτον Σένα. Τα συγκεκριμένα μοτέρ απέδιδαν μεταξύ 639 και 710 ίππων στις 13.000 σ.α.λ., όμως δεν έγινε ποτέ γνωστό ποια εκδοχή επέλεξαν οι άνθρωποι της Ford για  το SuperVan 3. Ακόμη όμως και αν είχαν προτιμήσει την πιο «ήπια» έκδοση των 639 ίππων, είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα βαν με απίστευτες επιταχύνσεις και συναρπαστικό ήχο.

To αμάξωμα είναι φτιαγμένο από υαλοβάμβακα και τα φρένα από κεραμικά υλικά.

Ακριβώς εξαιτίας των εκρηκτικών του επιδόσεων εφοδιάστηκε το «ιπτάμενο» Transit με τετραπίστονα φρένα από κεραμικά υλικά και ανθρακόνημα, ενώ η δήλωση του πρώην οδηγού αγώνων, Άντονι Ρέιντ, μιλά από μόνη της: «Τα τελευταία 20 χρόνια ως οδηγός αγώνων ήταν το SuperVan 3 με διαφορά το πιο τρελό όχημα, που οδήγησα ποτέ. Είναι τρελά θορυβώδες και απίστευτα γρήγορο».

«Εξημερώθηκε» το 2004

Αυτές οι ακραίες προδιαγραφές άρχισαν ωστόσο από κάποια στιγμή και μετά να μην ταιριάζουν πολύ στα δεδομένα της Ford. Το SuperVan 3 κόστιζε πολλά χρήματα για τη συντήρησή του με τον κινητήρα της Formula 1, ενώ δυσκόλευε υπερβολικά τους δημοσιογράφους αυτοκινήτου που καλούσε η Ford για να το οδηγήσουν. Ετσι προχώρησε η εταιρεία σε μία αντικατάσταση του V8 κινητήρα με έναν τρίλιτρο V6 299 ίππων, που χρησιμοποιούταν σε σπορ μοντέλα παραγωγής της Ford. Ακόμη και έτσι παρέμεινε το αυτοκίνητο γρήγορο και διατήρησε τον υπέροχο ήχο του, όπως μπορούμε να δούμε και στο σχετικό video από τη…βόλτα του στο φεστιβάλ Goodwood Festival of Speed του 2013.