8 μοντέλα παραγωγής με αγωνιστικά γονίδια από ράλι (pics)

Gazzetta team
8 μοντέλα παραγωγής με αγωνιστικά γονίδια από ράλι (pics)
To όνειρο της οδήγησης ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου με κορυφαίες προδιαγραφές για πρωταθλήματα ράλι προσφέρουν οκτώ μοντέλα με άδεια κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους από τη δεκαετία του ΄80 έως και σήμερα.

Οι αγώνες βελτιώνουν το είδος. Ιδίως αυτό των αυτοκινήτων. Συνήθως με έμμεσο τρόπο, καθώς πολλές τεχνολογίες δοκιμάζονται στους αγώνες και περνούν μετά στην παραγωγή. Τα πράγματα γίνονται όμως ακόμα καλύτερα, όταν αντίγραφα αγωνιστικών αυτοκινήτων βρίσκουν το δρόμο για την παραγωγή. Στην σπάνια αυτή περίπτωση, τα συνήθως μικρής παραγωγής μοντέλα γίνονται ανάρπαστα και συλλεκτικά, ιδανικό δηλαδή υλικό για όνειρα.

Ας δούμε, από τη δεκαετία του '80 έως και σήμερα, ποια από αυτά τα αυτοκίνητα που προήλθαν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, πυροδότησαν το πάθος σε πολλές γενιές οδηγών.

Renault 5 Turbo – 1980

Renault 5 Turbo.

Λίγο πριν την εποχή ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα, η Renault συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με το Renault 5 Turbo και για να πάρει τη σχετική έγκριση, παράγει συνολικά περίπου 5.000 αυτοκίνητα δρόμου, σε διάστημα έξι ετών. Καμία σχέση με το Renault 5 παραγωγής, καθώς το Turbo είχε υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο και κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Με 160 ίππους, βάρος 970 κιλά και χωρίς το παραμικρό ηλεκτρονικό βοήθημα, ήταν ταχύτατο αλλά και η χαρά του φαναρτζή, ιδίως στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Audi Sport Quattro – 1983

Audi Sport Quattro.

Το αυτοκίνητο που έφερε την τετρακίνηση στα ράλι άλλαξε για πάντα τα δεδομένα, στην δεύτερη εξέλιξή του, την S1 με το κοντό μεταξόνιο, κατασκευάστηκε και σε 164 μόλις αντίτυπα ως μοντέλο παραγωγής. Ακόμα και σήμερα, μπορεί να δείξει το δρόμο σε πολλά σπορ αυτοκίνητα, χάρη στου 300 ίππους του πεντακύλινδρου turbo κινητήρα του, στην τετρακίνηση και στο σχετικά χαμηλό βάρος των 1.290 κιλών. Φυσικά είναι πανάκριβο ως μεταχειρισμένο, λόγω της σπανιότητάς του.

Peugeot 205 T16 – 1984

Peugeot 205 T16.

Αποτέλεσμα της “χρυσής”εποχής των Group B αυτοκινήτων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το 205 Τ16 δεν είχε καμία σχέση με το αυτοκίνητο παραγωγής. Ο κινητήρας turbo των 1.8 λίτρων που διέθετε ήταν τοποθετημένος στο κέντρο, απέδιδε 200 ίππους και η κίνηση μεταδιδόταν σε όλους τους τροχούς. Μόλις 200 αντίτυπα από πανέμορφο αυτό μικρό μοντέλο κατασκευάστηκαν. Μοιραία, στις δημοπρασίες όπου αλλάζουν χέρια όσα T16 δαιτηρούνται ακόμα σε καλή κατάσταση, κοστίζουν μεταξύ 150 και 200.000 ευρώ.

Lancia Delta HF Intergrale - 1989

Lancia Delta HF Integrale.

Ιδιαίτερα αγαπημένη στη χώρα μας, καθώς διάφορες εκδόσεις της συμμετείχαν και στο ελληνικό πρωτάθλημα ράλι, η Lancia Delta HF Intergrale παραγόταν έως το 1993. Στην αρχή με οκταβάλβιδο δίλιτρο turbo κινητήρα 185 ίππων, στη συνέχεια με 16βάλβιδο 200 ίππων και στο τέλος ως Evoluzione με 215 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς. Πολλές απλές Delta της δεκαετίας του '90 έγιναν “Integrale” χάρη στα γνωστά “τροπέτα” της εποχής, οι εργοστασιακές ωστόσο είναι σπάνιες και πανάκριβες.

Ford Escort RS Cosworth – 1992

Ford Escort RS Cosworth.

Ακόμα ένα θρυλικό και σπάνιο αυτοκίνητο από το οποίο, έως το 1996 κατασκευάστηκαν περίπου 3.000 αντίτυπα. Τετρακίνητο με δίλιτρο κινητήρα turbo 230 ίππων και βάρος 1.275 κιλά, μπορεί ακόμα και σήμερα να προσφέρει πολύ σπάνιες συγκινήσεις και οδηγική αίσθηση πραγματικού αγωνιστικού. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου που λόγω των αεροδυναμικών του βοηθημάτων, παρήγαγε αρνητική άνωση. Στην Ελλάδα έφτασαν ελάχιστα αντίτυπα κυρίως για αγωνιστική χρήση, με τις “πατέντες” να κυριαρχούν των εργοστασιακών δειγμάτων.

Subaru Impreza 22B Sti – 1998

Subaru Impreza 22B STi.

Το Subaru Impreza στις εκδόσεις WRX και Sti μπορεί να ακολουθούσε πιστά τις τεχνικές επιταγές του αγωνιστικού μοντέλου, ωστόσο υπήρξε ένα μοντέλο κανονικής παραγωγής με προσιτό -σχετικά πάντα- κόστος. Στη χώρα μας γνώρισε μεγάλη επιτυχία σε όλες τις γενιές του. Η πιο ακραία εκδοχή της πρώτης γενιάς του μοντέλου, η 22Β Sti, κατασκευάστηκε σε μόλις 420 αντίτυπα και είχε τον τετρακύλινδρο επίπεδο κινητήρα των 2.2 λίτρων με απόδοση 280 ίππων και, φυσικά, τερακίνηση. Εξαιρετικά ποθητό ακόμα και σήμερα, αλλάζει χέρια σε τιμές που φτάνουν τις 100.000 ευρώ.

Mitsubishi Evo VI Tommi Mäkinen Edition – 1999

Mitsubishi EVO VI.

Η περίπτωση των Mitsubishi Evo είναι ανάλογη με αυτή των Subaru WRX και Sti. Όλες οι εκδόσεις Evo του Lancer -από το 1992 έως και το 2016- είχαν το αγωνιστικό γονίδιο, αλλά δεν ήταν περιορισμένης παραγωγής. Γι' αυτό και αρκετές κυκλοφόρησαν και στη χώρα μας. Από τις πιο ακραίες αλλά και επετειακές, αυτή που δημιουργήθηκε για να εορταστούν οι τέσσερις συνεχόμενοι τίτλοι του Τόμι Μάκινεν στο WRC (1996-1999), διαθέτει δίλιτρο κινητήρα 2.0 λίτρων ισχύος 280 ίππων, φυσικά τετρακίνηση και επιδόσεις supercar, χάρη στο χαμηλό βάρος των 1.260 κιλών.

Toyota GR Yaris - 2020

Toyota GR Yaris.

Θα κυκλοφορήσει μέσα στο έτος και αποτελεί το μοντέλο παραγωγής του αγωνιστικού Yaris για το WRC του 2021. Είχαμε χρόνια να δούμε ένα πραγματικό rally replica μοντέλο και η αλήθεια είναι ότι το Yaris αναπληρώνει ένα μεγάλο κενό. Το μοντέλο βασίζεται μόνο αισθητικά στο νέο Yaris που περιμένουμε το καλοκαίρι, αλλά μηχανολογικά δεν έχει καμία σχέση. Διαθέτει ένα εντελώς νέο τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.6 λίτρων που αποδίδει 261 ίππους, τετρακίνηση με μπλοκέ διαφορικά εμπρός και πίσω, καθώς και τρίθυρο αμάξωμα -το Yaris κανονικής παραγωγής έχει μόνο πεντάθυρο. Δημιουργήθηκε από την αγωνιστική ομάδα Gazoo Racing, εξ' ου και ο κωδικός GR, ενώ το κόστος του κυμαίνεται μεταξύ 35.000 και 45.000 ευρώ, ανάλογα με τη χώρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!