Με 421 ίππους η κορυφαία Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC (pics) 

Με 421 ίππους η κορυφαία Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC (pics) 

Με 421 ίππους η κορυφαία Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC (pics) 

Η ισχυρότερη έκδοση της νέας Mercedes GLA αποκαλύφθηκε, φορώντας τα μηχανικά μέρη που είδαμε για πρώτη φορά στην αντίστοιχη έκδοση της A-Class. 

Πριν λίγους μήνες, έκανε πρεμιέρα η Mercedes GLA στις «απλές» εκδόσεις της, αλλά και ως 35 AMG. Το φυσικό επόμενο, ήταν να δούμε την κορυφαία έκδοση, που δεν είναι άλλη από την Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC, αλλά και την S, με ακόμη μεγαλύτερη ισχύ. Η «βασική» έκδοση της GLA 45 έχει έναν τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 2.0 λίτρων που αποδίδει 387 ίππους και 480 Nm ροπής, ενώ η ισχυρότερη S, έχει 421 ίππους και 500 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου σασμάν διπλού συμπλέκτη AMG Speedshift DCT των οκτώ σχέσεων. Το αποτέλεσμα του συνόλου, στην έκδοση των 421 ίππων, είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περιορισμένη με ηλεκτρονικό κόφτη στα 270 χλμ./ώρα! 

Για την έκδοση των 387 ίππων έχουμε 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, δηλαδή αρκετά κοντά στην κορυφαία, όμως ο κόφτης επεμβαίνει στα 250 χλμ./ώρα, 20 χλμ./ώρα χαμηλότερα. Η τετρακίνηση 4MATIC+ έχει αρκετές διαφορές συγκριτικά με τις υπόλοιπες τετρακίνητες GLA, αλλά και με την 35 AMG. Το σύστημα διαθέτει το AMG Torque Control που στην ουσία ελέγχει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο τροχούς του πίσω άξονα. Κατ' αυτό τον τρόπο η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει σημαντικά και αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία, αλλά και ακρίβεια στη σπορ οδήγηση. Οι μηχανικοί της AMG δεν σταμάτησαν εδώ. Τοποθέτησαν ένα νέο σύστημα διεύθυνσης με μεγαλύτερη ακρίβεια και πιο σωστό βάρος, ενώ χρησιμοποίησαν ένα σύστημα πέδησης με δίσκους 360 χιλιοστών εμπρός και εξαπίστονες δαγκάνες, στην έκδοση S. Η «απλή» GLA 45 AMG, έχει δίσκους 350 χιλιοστών εμπρός, αλλά με τετραπίστονες δαγκάνες. 

Μια πραγματική AMG

Ο οδηγός του ταχύτατου SUV μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, τα Comfort, Sport, Sport+ και Race, που καταλαβαίνουμε ξεκάθαρα τι σημαίνουν, αλλά και ακόμη δύο, το Individual και το Slippery. Το πρώτο, παραμετροποιείται στα γούστα του οδηγού και μπορεί να συνδυάσει διαφορετικές ρυθμίσεις από κάθε πρόγραμμα, ενώ το Slippery είναι ιδανικό για χρήση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Η ανάρτηση αποτελείται από την κλασική λύση των γονάτων McPherson εμπρός, αλλά με διάταξη τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Αν ο πελάτης το επιθυμεί, μπορεί να διαλέξει από τη λίστα των έξτρα το AMG Ride Control που ελέγχει ξεχωριστά την ανάρτηση μέσω τριών προγραμμάτων (Comfort, Sport, Sport+), αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τις ικανότητες της GLA 45 AMG. Αισθητικά, η Mercedes-AMG ακολούθησε τη γνωστή οδό. 

Τοποθέτησε την εντυπωσιακή μάσκα Panamericana στο εμπρός μέρος, νέους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω, τετραπλή απόληξη της εξάτμισης, πτερύγια και εισαγωγές αέρα σε διάφορα σημεία του αμαξώματος για καλύτερη αεροδυναμική επίδοση αλλά και ψύξη στον κινητήρα και τα φρένα. Προαιρετικά, μπορεί να τοποθετηθεί και η μεγάλη αεροτομή στην πόρτα του χώρου αποσκευών, που δίνει έναν άλλο αέρα στο αυτοκίνητο. Οι ζάντες αλουμινίου είναι στη στάνταρ επιλογή, 19 ιντσών. Η S φοράει στάνταρ 20 ιντσών και προαιρετικά, μπορεί να εξοπλιστεί με ζάντες 21 ιντσών! Από την άλλη στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες. Τα σπορ καθίσματα, το τιμόνι, τα πετάλια, μερικά διακοσμητικά και οι επενδύσεις, αναλαμβάνουν να υπενθυμίζουν στους επιβάτες ότι βρίσκονται σε μια AMG, όπως και οι κίτρινες ραφές. 

Θυμίζει... PlayStation!

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η GLA, που ήδη έχει υπερπλήρη εξοπλισμό και είναι... φουλ στην τεχνολογία, έχει αναβαθμιστεί σε τεράστιο βαθμό στην περίπτωση της 45 AMG. Οι δύο οθόνες μπροστά στον οδηγό, μια για το καντράν και μια για το σύστημα πολυμέσων, προσφέρουν πάρα πολλές πληροφορίες και αμέτρητες επιλογές διαμόρφωσης, ανάλογα με το τι επιθυμεί να βλέπει. Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως, είναι η λειτουργία της οθόνης εντός αγωνιστικής πίστας. Το σύστημα, μέσα από κάμερες και το GPS αντιλαμβάνεται τη χάραξη της πίστας και προτείνει στον οδηγό την ιδανική γραμμή, για να την ακολουθεί και να βελτιώνει τους χρόνους του! Πραγματικά εντυπωσιακό το που έχει φτάσει η τεχνολογία σε ένα καθημερινό, σπορ SUV! Ακόμη περισσότερα θα μάθουμε στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η μάρκα θα ανοίξει όλα τα χαρτιά της. 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ

Βασικές γνώσεις για την αντιμετώπιση του Κορονοϊού