ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Α110 SportsX, το SUV της Αlpine (pics & vid)

Α110 SportsX, το SUV της Αlpine (pics & vid)

To A110 SportsX παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Παρίσι.

Η Alpine λύγισε στην επέλαση των SUV και παρουσίασε μία δική της πρόταση εκτός δρόμου, που ονομάζεται A110 SportsX και θα είναι σίγουρα το πιο cool μοντέλο της κατηγορίας του, αν περάσει σε παραγωγή!

Καλά κρατεί το μεγάλο μπαμ με τα SUV, το οποίο υποχρέωσε ακόμη και μάρκες όπως οι Aston Martin, Lamborghini, Bentley, Rolls-Royce να εξελίξουν τέτοια μοντέλα, για να μη βρεθούν εκτός αγοράς. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, ότι τα SUV έχουν πάρει το πάνω χέρι και σε εταιρείες με σπορ πρόσημο, όπως η Porsche, της οποίας το εμπορικότερο μοντέλο δεν είναι πλέον η θρυλική 911 αλλά το SUV Cayenne. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι και η Ferrari ετοιμάζει ένα «χωμάτινο» μοντέλο, αν και μόλις πριν λίγα χρόνια απέρριπτε κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

To showcar διέθετε και πέδιλα του σκι στην οροφή του.

Ελάχιστες φίρμες εξακολουθούν να αντιστέκονται σε αυτή την τάση, μεταξύ των οποίων περιλαμβανόταν μέχρι σήμερα η γαλλική Alpine. Ωστόσο φαίνεται ότι και η Alpine υπέκυψε στις απαιτήσεις των καιρών και παρουσίασε πρόσφατα στο Hotel des Invalides του Παρισιού τη δική της πρόταση, που ακούει στο όνομα A110 SportsX. Πριν ανατριχιάσετε για την…ασέβεια προς το παρελθόν της μάρκας που γεννήθηκε το 1955 και θεωρείται συνώνυμο της οδηγικής απόλαυσης σε γρήγορους ρυθμούς, να διευκρινίσουμε ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο βασίζεται στη νέα Αlpine A110 του 2017.

Mε κινητήρα στο κέντρο

Για την ακρίβεια, βάση του SUV A110 SportsX αποτελεί η έκδοση A110 Pure η οποία κοστίζει στο εξωτερικό γύρω στις 60.000 ευρώ και εφοδιάζεται με κινητήρα 1,8 λίτρων τούρμπο και 252 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας έχει τοποθετηθεί και στο SUV και μάλιστα στο κέντρο του, όπως συμβαίνει και στην Α110, με αποτέλεσμα να μην προσφέρεται η Α110 SportsX κατά κανένα τρόπο για οικογένειες ή για όσους ψάχνουν για ένα μοντέλο ελεύθερου χρόνου με ανέσεις και μεγάλους χώρους.

To κόκπιτ του γαλλικού SUV.

Oι προθέσεις της κατασκευάστριας εταιρείας είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού, καθώς η A110 SportsX αποτελεί επί της ουσίας ένα κουπέ για τα χώματα και της αρέσει να το δείχνει. Ουσιαστικά είναι το ίδιο αυτοκίνητο με την Α110 με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ το showcar που παρουσιάστηκε στο Παρίσι είχε μονταρισμένα στην οροφή του και πέδιλα του σκι. Το μήνυμα είναι σαφές, ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα κλασικό SUV αλλά για το τριτοτέταρτο αυτοκίνητο ενός εύπορου ζευγαριού, το οποίο προσφέρεται για εξορμήσεις στα χιονοδρομικά κέντρα όπου μπορεί να φτάσει πολύ γρήγορα.

Σχεδιαστική άσκηση

Η Αlpine A110 SportsX έλκει ωστόσο την έμπνευσή της από πολύ παλαιότερα και πιο συγκεκριμένα από την πρώτη Α110, η οποία είχε θριαμβεύσει το 1973 στο Ράλι Μόντε Κάρλο. Οι διαφορές της από το σημερινό μοντέλο παραγωγής εντοπίζονται στα κατά οκτώ εκατοστά πιο φουσκωτά φτερά και στους έξι παραπάνω πόντους που απέχει από το οδόστρωμα.

To A110 SportsX απέχει 6 εκατοστά περισσότερο από το έδαφος από την Α110.

Είτε σου αρέσει είτε όχι, το σίγουρο είναι ότι το εντυπωσιακό SUV της γαλλικής μάρκας πολώνει και αποκλείεται να σε αφήσει αδιάφορο. Από την πλευρά της εταιρείας τονίζεται, ότι πρόκειται απλά για μία «άσκηση των σχεδιαστών της». Ωστόσο έχει αποδειχθεί πολλές φορές στο παρελθόν, ότι τέτοιες ασκήσεις χρησιμοποιούνται για να μετρήσουν τις αντιδράσεις των ειδικών και του κοινού και εφόσον είναι θετικές προχωρά η εταιρεία στην κατασκευή του μοντέλου παραγωγής.

Θα κυκλοφορήσει στους δρόμους;

Tα φουσκωτά φτερά αποτελούν σήμα κατατεθέν.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε δύο λεπτομέρειες, που συνηγορούν υπέρ του σεναρίου εξέλιξης της Alpine A110 SportsX σε μοντέλο παραγωγής. Η μία αφορά τον χαρακτήρα της, καθώς πρόκειται για ένα SUV και ως γνωστόν τέτοια μοντέλα έχουν μεγάλη ζήτηση στις ημέρες μας, ενώ αφήνουν και αρκετά μεγάλα περιθώρια κέρδους. Η δεύτερη λεπτομέρεια έχει να κάνει με την καταγωγή του αυτοκινήτου, καθώς η Alpine ανήκει στη Renault και οι Γάλλοι έχουν αποδείξει στο παρελθόν ότι τους αρέσει να ρισκάρουν με μοντέλα όπως το Espace και το Avantime, αν και το εμπορικό αποτέλεσμα δεν είναι πάντα θετικό. Γιατί να μην επιχειρήσουν πάλι κάτι τέτοιο και με ένα SUV με βάση την Α110, που θα είναι και κάτι ιδιαίτερο και ξεχωριστό;