GR Yaris: Επίσημη αποκάλυψη για τη «βόμβα» της Toyota (pics & vids) 

Πέτρος Σηφαλάκης
GR Yaris: Επίσημη αποκάλυψη για τη «βόμβα» της Toyota (pics & vids) 
Με τετρακίνηση, τρικύλινδρο μοτέρ 261 ίππων και σκληροπυρηνικό χαρακτήρα, το νέο GR Yaris είναι έτοιμο να κατακτήσει την κορυφή στα μικρά, εκρηκτικά μοντέλα.

Με μεγάλη ανυπομονησία περιμέναμε την αποκάλυψη του GR Yaris από την Toyota. Όταν ακούσαμε ότι ετοιμάζουν ένα τετρακίνητο, σπορ supermini με απόδοση άνω των 250 ίππων μας... άνοιξε η όρεξη και επιτέλους, γνωρίζουμε περί τίνος πρόκειται! Στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο, λοιπόν, η Toyota μας λέει κάθε λεπτομέρεια. Βασίζεται σε μια πλατφόρμα που «παντρεύει» αυτή του Yaris (GA-B) και αυτή της Corolla (GA-C) ώστε να τοποθετηθεί πίσω ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και τετρακίνηση, ενώ μπροστά, παραμένει η γνωστή συνταγή με γόνατα McPherson.

Αισθητικά, ξεχωρίζει αμέσως από τα υπόλοιπα Yaris. Είναι τρίθυρο, με κουπέ αναλογίες και έντονα σπορ σχεδιαστικά στοιχεία όπως μεγάλες εισαγωγές αέρα, διάφορα spoiler, πίσω διαχύτη και διπλή απόληξη της εξάτμισης. Παράλληλα η αεροτομή δημιουργεί μια διαφορετική εικόνα και το αμάξωμα που έχει χαμηλότερο ύψος κατά 9,1 εκατοστά, σε σχέση με τα υπόλοιπα Yaris, φτιάχνουν έξτρα επιθετικό χαρακτήρα. Πάντως, παρά την ύπαρξη της τετρακίνησης, το βάρος δεν ξεπερνά τα 1.280 κιλά, χάρη στην προσοχή στα υλικά που χρησιμοποίησαν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η οροφή είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και το αλουμίνιο το συναντάμε σε αρκετά σημεία του αμαξώματος.

Στο κομμάτι του κινητήρα, έχουμε να κάνουμε με έναν τρικύλινδρο, τούρμπο βενζινοκινητήρα που έχει χωρητικότητα 1.6 λίτρα. Η απόδοσή του είναι κορυφαία και φτάνει στους 261 ίππους, με 360 Nm ροπής, ενώ το σασμάν είναι ένα χειροκίνητο εξάρι. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η τετρακίνηση GR-Four έχει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά λειτουργίας και σύμφωνα με την Toyota, μπορεί να μεταφέρει την κίνηση από 100% μπροστά έως και 100% πίσω. Όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης Normal, η κατανομή είναι 60:40 εμπρός/πίσω, στο Sport αλλάζει στο 30:70 και στο Track, κλειδώνει στο 50:50.

Επίσης, το πακέτο Circuit Pack προσθέτει μπλοκέ διαφορικό Torsen εμπρός και πίσω, σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά κορυφαίων προδιαγραφών Michelin Pilot Sport 4S, μαζί με κάποιες αλλαγές στην ανάρτηση για ακόμη πιο απόλυτη συμπεριφορά. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα πέδησης αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω, μαζί με δίσκους 356 και 297 χιλιοστών αντίστοιχα. Οι επιδόσεις που ανακοινώνονται, είναι 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 5,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα.

Το γεγονός ότι την εξέλιξη του μοντέλου, την είχε αναλάβει το αγωνιστικό τμήμα της Toyota Gazoo Racing, λέει πολλά. Ακόμη περισσότερα, λέει το γεγονός ότι πήρε... έγκριση από τον Τόμι Μάκινεν, τον θρύλο των ράλι, ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί της ομάδας έκαναν τις παρατηρήσεις τους ώστε το αυτοκίνητο να γίνεται καλύτερο κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Αναμένεται ότι η παραγωγή του GR Yaris θα ξεκινήσει από το 2ο μισό του 2020 και περιμένουμε για να δούμε αν τελικά θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!