5 μοντέλα αυτοκινήτων που άλλαξαν την ιστορία της μάρκας τους (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
5 μοντέλα αυτοκινήτων που άλλαξαν την ιστορία της μάρκας τους (pics)
Κάθε ένα από αυτά τα μοντέλα έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα, όμως έχουν ένα κοινό: κατάφεραν να αλλάξουν την πορεία ή την εικόνα μιας εταιρείας και να παρουσιάσουν κάτι έξω από τα συνηθισμένα τους.

Μια λιμουζίνα, ένα SUV, ένα εξωφρενικά ακριβό αυτοκίνητο πόλης, ένα supercar και άλλο ένα σπορ σεντάν. Με την πρώτη ματιά τα μόνα τους κοινά είναι οι τέσσερις τροχοί στις άκρες του αμαξώματος. Αν εμβαθύνουμε όμως στην ιστορία τους, αλλά και την ιστορία της μάρκας που τα φτιάχνει, έφεραν μια επανάσταση, το κάθε ένα με το δικό του τρόπο.

Παρακάτω μπορούμε να δούμε πέντε μοντέλα που μπορεί να μας πέρασαν απαρατήρητα, να τα έχουμε συνηθίσει ή απλώς να μη τους δώσαμε την απαραίτητη σημασία, όμως τελικά για τους κατασκευαστές τους ήταν πολύ πιο κομβικοί σταθμοί από ότι νομίζαμε. Άλλωστε, δεν είναι λίγο πράγμα να παρεκκλίνουν από τις «παραδοσιακές» γραμμές τους και να παρουσιάζουν κάτι που μέχρι πρότινος θα ήταν εκτός της ταυτότητάς τους!

KIA Stinger

Από τα Sephia και τα Shuma, που πριν καμιά εικοσαριά χρόνια ήταν τα σεντάν της KIA, φτάσαμε στο Stinger. Το εντυπωσιακό αυτό σεντάν είναι πανέμορφο, τεχνολογικά προηγμένο και δεν ζηλεύει τίποτα από τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό! Μάλιστα διατίθεται και σε ταχύτατη έκδοση 4x4 και 370 ίππων. Είναι το μοντέλο που αναλαμβάνει την ολική διαφοροποίηση της εικόνας της KIA και στην ουσία, το πρώτο executive αυτοκίνητο με τα σήματα του κατασκευαστή από τη Νότια Κορέα. Με άλλα λόγια, έπρεπε να είναι τόσο καλό για να πείσει ακόμη και τους λίγους που ακόμη θεωρούν πως η KIA είναι μια low cost μάρκα.

Aston Martin Cygnet

Τι δουλειά έχουν τα σήματα της Aston Martin πάνω σε ένα Toyota iQ; Σίγουρα πολλοί από εμάς, όταν είδαμε κάποιο στο δρόμο, θεωρήσαμε ότι ο ιδιοκτήτης έκανε κάποιες κακόγουστες αλλαγές στο συμπαθέστατο ιαπωνικό μίνι. Στην πραγματικότητα όμως αυτές οι αλλαγές έγιναν από την Aston Martin και το πουλούσε σε εξωφρενικά υψηλή τιμή για... iQ! Αυτό λίγο αφορούσε πάντως, έναν παραδοσιακό πελάτη της μάρκας που απλώς ήθελε ένα ευέλικτο μοντέλο πόλης και, για να τα λέμε όλα, το εσωτερικό του ήταν «άλλο πράμα»! Φήμες λένε ότι η Aston Martin επέλεξε να το δημιουργήσει για να μειώσει το μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην γκάμα της. Στους δρόμους της Αθήνας υπάρχουν πάντως, μερικά.

Porsche Cayenne

Θα μπορούσαμε να έχουμε στη λίστα πολλούς κατασκευαστές που δεν πιστεύαμε ποτέ πως θα έφτιαχναν ένα SUV, όμως τελικά το έκαναν. Μέχρι και η Lamborghini το έκανε και η Ferrari ετοιμάζεται! Ποιος περίμενε όμως το 2004, την Porsche να φτιάξει την Cayenne; Ήταν μια πραγματική επανάσταση που τους έπιασε όλους στον ύπνο. Η τεράστια επιτυχία της, από την πρώτη γενιά μέχρι και την τρίτη σήμερα, εξέθεσε όσους κατέκριναν τη μάρκα για την επιλογή της να φτιάξει ένα «τζιπ» και επιβεβαιώνει ότι στην πραγματικότητα, η Porsche βλέπει πολύ μπροστά. Άλλωστε, άνοιξε το δρόμο για μια πολύ σύνθετη και ειδική κατηγορία: τα μεγάλα, πολυτελή, σπορ και ταχύτατα SUV!

Audi R8 RWS

Το R8 από μόνο του, άλλαξε φοβερά την εικόνα της Audi και την έβαλε σε γήπεδα που ποτέ δεν έπαιζε. Το συγκεκριμένο όμως, το RWS της σημερινής γενιάς πάει ένα βήμα παρακάτω την ιστορία της φίρμας: είναι πισωκίνητο! Αρχικά, θα πείτε, και τι έγινε. Προσπαθήστε όμως να θυμηθείτε ένα πισωκίνητο, κανονικής παραγωγής αυτοκίνητο της Audi! Όλα είναι τετρακίνητα ή εμπροσθιοκίνητα και ο τελευταίος «πρόγονος» είναι θαμμένος πολύ βαθιά στην ιστορία της μάρκας. Μπορεί να διατίθεται σε πολύ περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων όμως είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί από τη σύγχρονη Audi και την έκανε να αλλάξει μέρος της φιλοσοφίας της, οπότε αξίζει μια θέση εδώ.

Volkswagen Phaeton

Επιτυχημένη ή όχι, το Phaeton ήταν η προσπάθεια της Volkswagen να μπει στον κόσμο των κορυφαίων πολυτελών σεντάν. Volkswagen σημαίνει αυτοκίνητο του λαού και αυτό δεν αποτυπωνόταν τόσο στο πανάκριβο Phaeton. Επίσης, το ότι στην εμπρός μάσκα δεν υπήρχε αστέρι, τέσσερις κύκλοι ή προπέλα αποδεικνύει τη βαρύτητα που έχει το σήμα σε αυτές τις κατηγορίες. Ήταν δηλαδή ένα φοβερό αυτοκίνητο, που δεν είχε την πορεία που του άξιζε επειδή... το έφτιαχνε η Volkswagen. Χρησιμοποιούσε τις ίδιες βάσεις με τη Bentley Continental GT πάντως, ενώ οι κορυφαίοι W12 κινητήρες του επίσης ήταν «δάνειο» από τη βρετανική φίρμα. Σε κάθε περίπτωση, αναβάθμισε την εικόνα της Volkswagen και έδειξε ότι σε απόλυτα κριτήρια μπορεί να κοντράρει ακόμη και τις κορυφαίες λιμουζίνες, άσχετα αν δεν «έπιασε» λόγω κύρους του σήματος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!