ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Οι 10 δυνατότεροι κινητήρες με τρεις κυλίνδρους (pics)

Οι 10 δυνατότεροι κινητήρες με τρεις κυλίνδρους (pics)

Οι 10 δυνατότεροι κινητήρες με τρεις κυλίνδρους (pics)

Μικρά μόνο στο... μάτι είναι πλέον τα τρικύλινδρα μοτέρ, τα οποία χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο, ακόμη και σε μεγάλα αυτοκίνητα και με τη βοήθεια του τούρμπο πετυχαίνουν καταπληκτικές αποδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου! 

Κάποτε η χρήση των τρικύλινδρων μοτέρ γινόταν μόνο σε μικρά μοντέλα πόλης. Ακόμη όμως και έτσι, ήταν σχεδόν απόντα από την αγορά και βλέπαμε μικρά 1.000άρια αυτοκίνητα με τέσσερις κυλίνδρους! Σήμερα ωστόσο, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Οι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας και τοποθετούνται μέχρι και σε SUV, όπως το SEAT Ateca για παράδειγμα και το Skoda Karoq με τον 1.0 TSI ή το Volvo XC40 με το πρώτο τρικύλινδρο μοτέρ της Volvo των 1.5 λίτρων. 

Η εξέλιξή τους έχει εξαλείψει και κάποια μειονεκτήματα που τα χαρακτήριζαν, όπως η έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές, η ενοχλητική χροιά τους κατά την επιτάχυνση και οι κραδασμοί στο ρελαντί, χάρη στον άξονα εξισορρόπησης που τα κάνει πιο πολιτισμένα. Η χρήση του τούρμπο έπαιξε μεγάλο ρόλο για τη «ζωή» των τρικύλινδρων μοτέρ, καθώς συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με τις σβέλτες επιδόσεις και έχουμε φτάσει στο σημείο να βλέπουμε τους κατασκευαστές να διευρύνουν ακόμη περισσότερο τη χρήση των μοτέρ των τριών κυλίνδρων, μέχρι και σε σπορ μοντέλα! Δείτε στο ρεπορτάζ μας τους δέκα ισχυρότερους τρικύλινδρους κινητήρες αυτοκινήτων στην αγορά σήμερα. 

10. Volkswagen Group, 1.0 TSI 116PS 

Ο όμιλος Volkswagen, που ουσιαστικά ξεκίνησε τη «μόδα» του downsizing το 2006 με τον πρώτο 1.4 TSI (Twincharger 140 & 170 ίππων), δεν θα μπορούσε να μην έχει στην γκάμα κινητήρων του ένα τρικύλινδρο χιλιάρι μοτέρ. Με τη χρήση τούρμπο, αποδίδει έως και 116 ίππους στην περίπτωση της Audi (Q2, A3), ενώ υπάρχει και με 115 ή 95 ίππους σε άλλα μοντέλα του ομίλου (SEAT Ateca, Volkswagen Polo, Skoda Karoq κ.ά.). 

9. Hyundai / KIA, 1.0T-GDi 120PS 

Οι Κορεάτες έχουν κάνει άλματα με τα αυτοκίνητά τους και πλέον δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα ευρωπαϊκά. Δεν θα μπορούσαν όμως να κάνουν μια καλή πορεία χωρίς ανταγωνιστικούς κινητήρες και η ύπαρξη ενός τρικύλινδρου χιλιάρη τούρμπο ήταν επιβεβλημένη. Για αυτό παρουσίασαν τον 1.0 T-GDi, που αποδίδει 120 ίππους και χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της Hyundai / KIA, όπως το Ceed ή το Kona. 

8. Ford, 1.0 EcoBoost 125PS 

Η Ford ήταν η πρώτη εταιρεία που «κατέβασε» τη... μόδα του downsizing στους υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους κινητήρες του 1.0 λίτρου με τον επαναστατικό EcoBoost. Ακόμη, το σύνολο αυτό, μέσα από την εξέλιξή του βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς. Διατίθεται και σε εκδοχή 125 ίππων, που χρησιμοποιείται στο Fiesta, το Focus, το C-Max και το EcoSport, ενώ μια εποχή ήταν διαθέσιμος και με το... Mondeo! 

7. Honda, 1.0 VTEC Turbo 129PS 

Μπορεί η Honda να άργησε λίγο να μπει στο «χορό» των τούρμπο μοτέρ και να επέμενε πολύ στα ατμοσφαιρικά (ακόμη το κάνει), όμως όταν αποφάσισε να παρουσιάσει κάτι σε αυτή την κατηγορία, έδωσε τα... ρέστα της! Το νέο Civic είναι το πρώτο Honda με τούρμπο 1.000άρι μοτέρ, ενώ διακρίνεται τόσο για την απόδοσή του στις χαμηλές στροφές, λόγω του τούρμπο, όσο και για την πολύ καλή του εικόνα στις υψηλές, λόγω της τεχνολογίας VTEC. 

6. Όμιλος PSA, 1.2 PureTech 130PS 

Ο όμιλος Peugeot-Citroen έχει κάθε λόγο να νιώθει... υπερήφανος για τον 1.2 PureTech, τόσο για τα βραβεία που έχει αποσπάσει στα χρόνια κυκλοφορίας του, όσο και για τη συμπεριφορά του κινητήρα στην πραγματικότητα. Στην έκδοση με τους 130 ίππους (υπάρχει και με 110), τοποθετείται σε μοντέλα της Citroen, της Peugeot, της DS, αλλά πλέον και της Opel, είναι ένας από τους ισχυρότερους στην αγορά, ενώ είναι και ολιγαρκής σε καύσιμο. 

5. BMW Group, 1.5 TwinPower Turbo 136PS 

Με τον κυβισμό του να βρίσκεται στα 1.5 λίτρα και όχι στο 1.0, ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας της BMW τοποθετείται στα μοντέλα της MINI, αλλά και σε κάποιες βασικές εκδόσεις των BMW. Στην πράξη είναι πολύ ελαστικός, αρκείται σε μικρές ποσότητες καυσίμου και αποδίδει 136 ίππους, που τον κατατάσσουν ανάμεσα στα ισχυρότερα σύνολα με τρεις κυλίνδρους στην αγορά. 

4. Ford, 1.0 EcoBoost 140PS 

Η Ford λανσάρει τον 1.0 EcoBoost που υπάρχει παραπάνω, σε αρκετές παραλλαγές ιπποδύναμης, με την ισχυρότερη να είναι στους 140 ίππους. Για πρώτη φορά, τον γνωρίσαμε στην προηγούμενη έκδοση του Fiesta στις εκδόσεις Red & Black Edition και στη συνέχεια, στο EcoSport. Σήμερα τα δύο αυτά μοντέλα βρίσκονται στις επόμενες γενιές τους και ο 140άρης EcoBoost συνεχίζει να υπάρχει κανονικά στην γκάμα τους. 

3. BMW Group, 1.5 TwinPower Turbo 140PS 

Ο 1.5 TwinPower Turbo αποδίδει μεν 136 ίππους, όμως πλέον η BMW παρουσίασε και μια ανανεωμένη εκδοχή του, ελαφρώς βελτιωμένη, που η απόδοσή του βρίσκεται τέσσερις ίππους υψηλότερα, στους 140. Υπάρχουν και οι δύο στη λίστα καθώς βρίσκονται και οι δύο στην αγορά, ενώ τοποθετήθηκε μια θέση υψηλότερα από τον 1.0 EcoBoost της Ford των επίσης 140 ίππων, επειδή υπερτερεί ελαφρώς στη ροπή στρέψης (220 Nm έναντι 180 Nm του EcoBoost). 

2. Volvo, 1.5 T3 156PS 

Ο πρώτος τρικύλινδρος κινητήρας στην ιστορία της Volvo, παρουσιάστηκε πρόσφατα και τοποθετήθηκε στο νέο (και... ωραίο) SUV της φίρμας, το XC40. Είναι το μικρότερο μοντέλο της σειράς XC της σουηδικής φίρμας και στην έκδοση T3 που συναντάμε τον συγκεκριμένο κινητήρα, αποδίδει 156 ίππους που φτάνουν και περισσεύουν για την άνετη κίνηση του SUV! Περιμένουμε, ότι η Volvo στο άμεσο μέλλον θα παρουσιάσει αυτό το μοτέρ και με μεγαλύτερη ισχύ, ίσως στους 180 ίππους. 

1. Ford, 1.5 EcoBoost 200PS 

Με τρεις παρουσίες στη δεκάδα των ισχυρότερων τρικύλινδρων κινητήρων, μπορούμε να πούμε ότι η Ford είναι και ο... άρχοντας των τριών κυλίνδρων! Το νέο Fiesta ST, εφοδιάζεται με τον 1.5 EcoBoost που έχει τρεις κυλίνδρους και μάλιστα, απενεργοποιεί και τον έναν όταν δεν χρειάζεται, για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία. Η τοποθέτηση ενός τέτοιου μοτέρ σε ένα σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων όπως το Fiesta ST μας δείχνει που έχει φτάσει πλέον η αυτοκινητοβιομηχανία και με 200 άλογα απόδοση, είναι το ισχυρότερο στην αγορά αυτή τη στιγμή! Μάλιστα, το Fiesta ST έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις από τον τετρακύλινδρο προκάτοχό του (1.6 EcoBoost).