Ρεκόρ εμβέλειας από το Volkswagen ID.3 σε πραγματικές συνθήκες (vid)

Gazzetta team
Ρεκόρ εμβέλειας από το Volkswagen ID.3 σε πραγματικές συνθήκες (vid)
Με απλές τεχνικές οικονομικής οδήγησης, ο Ελβετός Φέλιξ Έγκολφ κατάφερε να αυξήσει κατά ένα τέταρτο την εμβέλεια του ηλεκτρικού VW ID.3 και μάλιστα σε δημόσιο δρόμο.

Το νέο Volkswagen ID.3, λίγο πριν κυκλοφορήσει και στη χώρα μας, πραγματοποίησε το πρώτο του ρεκόρ: Συγκεκριμένα, κάλυψε 531 χιλιόμετρα από το Ζβικάου της Γερμανίας έως το Σαφχάουζεν της Ελβετίας, με μία μόνο φόρτιση.

Επισήμως, το μοντέλο έχει εμβέλεια έως 420 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η επίδοση όμως που πραγματοποίησε ήταν πάνω από 100 χιλιόμετρα μεγαλύτερη - αύξηση 26%- σε σχέση με αυτή των επίσημων μετρήσεων. Το ID.3 που πραγματοποίησε το ρεκόρ ήταν ένα όχημα κανονικής παραγωγής, σε επίπεδο εξοπλισμού Pro Performance με μπαταρία 58 kWh που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο του Ζβικάου.

Η διαδρομή προς την Ελβετία πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου σε δημόσιες επαρχιακές οδούς και αυτοκινητοδρόμους. Συγκεκριμένα, το 44% της διαδρομής περιελάμβανε αυτοκινητοδρόμους και το 56% επαρχιακούς. Η μέση ταχύτητα ήταν 56 χλμ./ώρα, πολύ μεγαλύτερη από αυτή της καθαρά αστικής μετακίνησης. Τέλος, η διαδρομή των 531 χιλιομέτρων του ταξιδιού, καλύφθηκε σε περίπου εννέα ώρες.

Τα «μυστικά» του ρεκόρ

Παρότι η διαδρομή του ρεκόρ δεν περιελάμβανε σχεδόν καθόλου κίνηση σε πόλη, όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιτυγχάνουν τη μέγιστη αυτονομία τους, ο πολύ προσεκτικός τρόπος οδήγησης του Ελβετού απέδωσε τα μέγιστα.

«Αυτό το αυτοκίνητο έχει τα πάντα: είναι συμπαγές αλλά ευρύχωρο, έχει προηγμένο, σχεδόν φουτουριστικό σχεδιασμό και χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας», δήλωσε ο Έγκολφ μετά την ολοκλήρωση της προσπάθειας. Τα μυστικά που εφάρμοσε ο Έγκολφ ήταν η οδήγηση με τη φόρα και το slipstreaming, δηλαδή η εκμετάλλευση του κενού αέρα που δημιουργεί η κίνηση άλλων οχημάτων, ειδικά των φορτηγών, που βρίσκονταν μπροστά του. Ταυτόχρονα, διατηρούσε σταθερά χαμηλές ταχύτητες χωρίς απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις.

Την ίδια στιγμή, το βάρος δεν ήταν ιδανικό, καθώς ένας καμεραμάν και ο τεχνικός εξοπλισμός αύξησαν το συνολικό φορτίο του αυτοκινήτου σε περίπου 250 κιλά. Επιπλέον, συστήματα όπως αυτό των πολυμέσων, των φώτων ημέρας, του ραδιοφώνου και του κλιματισμού λειτουργούσαν είτε προσωρινά είτε μόνιμα. Μολαταύτα, η κατανάλωση ισχύος ήταν μόλις 10,9 kWh / 100 χλμ., την ίδια στιγμή που η τυποποιημένη κατανάλωση του ID.3 είναι 15,4-14,5 kWh / 100 χλμ.

Πολύ σύντομα, διαθέσιμο και στη χώρα μας

Οι παραγγελίες για το νέο Volkswagen ID.3 έχουν ξεκινήσει και στην Ελλάδα, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2020. Αρχικά θα εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 204 ίππων και τη μπαταρία των 58 kWh, όπως και το μοντέλο του ρεκόρ. Αργότερα θα έρθει και έκδοση με μπαταρία 45 kWh που θα προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων και ακολούθως άλλη μία έκδοση με μπαταρία 77 kWh που θα μπορεί να διανύει μέχρι και 550 χιλιόμετρα ανά πλήρη φόρτιση.

Οι τιμές του νέου Volkswagen ID.3 θα ξεκινούν από τις 34.810 με την κρατική επιδότηση και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει Ζάντες αλουμινίου 18'', διχρωμία με μαύρη οροφή, προβολείς LED, σύστημα πλοήγησης "Discover Pro", θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, Adaptive cruise control και πολλά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!