Αγορά αυτοκινήτου: Παγκόσμια βουτιά 20% το 2020 

Gazzetta team
Αγορά αυτοκινήτου: Παγκόσμια βουτιά 20% το 2020 
Το στίγμα του κορονοϊού στην αγορά αυτοκινήτου θα είναι πιο μεγάλο από ότι αρχικά είχαν υπολογίσει οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η ένταση και η παγκόσμια διασπορά του Covid-19 έχει τροποποιήσει επί τα χείρω τις προβλέψεις των ειδικών σχετικά με τα αρνητικά αποτελέσματα της πανδημίας στον τομέα της κατασκευής και της εμπορίας αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την PSA, που σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη του πρώτου της τριμήνου, σε επίπεδο έτους οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθούν κατά 25% στην Ευρώπη, 10% στην Κίνα, 25% στη Λατινική Αμερική και 20% στη Ρωσία. Ο γαλλικός όμιλος των Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall δεν εξετάζει τις επιπτώσεις στην αγορά της βόρειας Αμερικής, καθώς δεν δραστηριοποιείται σε αυτή.

Μόνο για την Ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία ταξινομούνται κάθε χρόνο περίπου 15.000.000 επιβατικά οχήματα, η μείωση της τάξης του 25% σημαίνει 3.750.000 λιγότερες πωλήσεις.

Σε όλο τον κόσμο η ύφεση

Σύμφωνα με την LMC Automotive, εταιρεία συμβούλων στο χώρο του αυτοκινήτου, η παγκόσμια παραγωγή επιβατικών οχημάτων αναμένεται τώρα να μειωθεί περισσότερο από 20% τοις εκατό σε περίπου 71 εκατομμύρια μονάδες το 2020, ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Αυτή η απότομη πτώση, πολύ μεγαλύτερη από αυτή που αναμενόταν νωρίτερα φέτος, πιθανότατα θα κοστίσει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία 19 εκατομμύρια μονάδες σε χαμένη παραγωγή το 2020. Μάλιστα, σύμφωνα με την LMC, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν ακόμα χειρότερα στη συνέχεια, αν η άρση του lockdown σε συγκεκριμένες χώρες αργήσει ή αν ο κορονοϊός επανέλθει αργότερα μέσα στο έτος.

Στη Βόρεια Αμερική, όπου το μεγαλύτερο μέρος των εργοστασίων παραγωγής αυτοκινήτων παραμένει κλειστό τον Απρίλιο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να καθυστερήσουν τις παρουσιάσεις ή τις προγραμματισμένες ανανεώσεις αρκετών νέων μοντέλων, όπως το Tesla Model Y, το Ford Mustang Mach-E και το facelift του Jeep Grand Cherokee.

Η Κίνα, η οποία ήταν από τις πρώτες χώρες που επλήγησαν από την πανδημία, θα είναι τελικά αυτή που θα επηρρεαστεί λιγότερο. Ήδη η παραγωγή έχει επανέλθει στα περισσότερα από τα εργοστάσια αυτοκινήτων της χώρας και η αναμενόμενη μείωση των πωλήσεων σε βάθος έτους δεν αναμένεται να ξεπεράσει το -12%.

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα της LMC, οι πωλήσεις οχημάτων θα παραμείνουν σε πολύ χαμηλό επίπεδο τον Απρίλιο στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Αξίζει μάλιστα να υπενθυμίσουμε ότι το Μάρτιο, η μείωση ταξινομήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά ήταν τρομακτική, καθώς έφτασε στο -55,1%. Μάλιστα ορισμένες χώρες κατέγραψαν ποσοστό μείωσης ακόμα μεγαλύτερο, όπως η Γαλλία, με -72,2% και η Ισπανία -69,3%/.

Ακόμα και στη χώρα μας, όπου τα καταστήματα πώλησης αυτοκινήτων παραμένουν ανοιχτά σε αντίθεση με τις παραπάνω ευρωπαϊκές χώρες και υπήρχε σχετική κινητικότητα έως τα μέσα του Μαρτίου, η μείωση των ταξινομήσεων άγγιξε το 60,7%.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η περίπτωση να έχουμε μια ταχεία ανάπτυξη της αγοράς μετά την πανδημία, αντιστρόφως ανάλογη με αυτή της πτώσης της για παράδειγμα, είναι μάλλον απίθανη. Καθώς η ύφεση στην οικονομία είναι παγκόσμια και ευρεία, όπως και η αύξηση της ανεργίας, η επάνοδος στην κανονικότητα ίσως απαιτήσει διάστημα όχι απλώς μηνών, αλλά ετών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!