To Τοp 10 της Formula 1 για το 2020!

Gazzetta team
To Τοp 10 της Formula 1 για το 2020!
H εφετινή χρονιά της Formula 1 θα περάσει στην ιστορία εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών και των μεγάλων αλλαγών που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Δεν έλειψαν ωστόσο τα κορυφαία γεγονότα και οι στιγμές, όπως οι 10 που ξεχωρίσαμε και παρουσιάζουμε!

Το πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκίνησε με το…αριστερό, όταν αναβλήθηκε –και στη συνέχεια ακυρώθηκε- την ύστατη στιγμή ο εναρκτήριος αγώνας στην Αυστραλία εξαιτίας κρουσμάτων κορονοϊού στην ομάδα της McLaren. Τελικά η πρεμιέρα της αγωνιστικής σεζόν έγινε μόλις στις 5 Ιουλίου, δηλαδή πιο αργά από ποτέ στην ιστορία του αθλήματος, ωστόσο πραγματοποιήθηκαν χάρη στο συμπιεσμένο πρόγραμμα 17 Γκραν Πρι μέχρι την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος στο Αμπου Ντάμπι.

Στη διάρκεια της χρονιάς είχαμε κρούσματα κορονοϊού στους πιλότους Σέρτζιο Πέρεζ, Λανς Στρολ και Λιούις Χάμιλτον, ενώ η κυριαρχία του τελευταίου και της ομάδας της Mercedes ήταν απόλυτη. Μάλιστα ο Λιούις κατέκτησε μαθηματικά τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο στο Γκραν Πρι Τουρκίας ισοφαρίζοντας το σχετικό ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ και ρίχνοντας γύρο στον teammate του Βάλτερι Μπότας.

Αναμφίβολα υπήρξαν λοιπόν κορυφαίες στιγμές, μερικές από τις οποίες προκάλεσαν αίσθηση και έγραψαν τη δική τους ιστορία. Ιδού δέκα τέτοιες περιπτώσεις, που ξεχώρισε το team inMotion του gazzetta!

Οι πίστες που επέστρεψαν

Οι πίστες που επέστρεψαν

O πυροσβέστης Νίκο Χούλκενμπεργκ

O πυροσβέστης Νίκο Χούλκενμπεργκ

Το διπλό χτύπημα του Ρικιάρντο

Το διπλό χτύπημα του Ρικιάρντο

Η έκπληξη με τον Πιερ Γκασλί

Η έκπληξη με τον Πιερ Γκασλί

Η διαχείριση της πανδημίας

Η διαχείριση της πανδημίας

Το άστρο του Τζορτζ Ράσελ

Το άστρο του Τζορτζ Ράσελ

Η δικαίωση του Πέρεζ

Η δικαίωση του Πέρεζ

McLaren σχεδόν από τα παλιά

McLaren σχεδόν από τα παλιά

Ο ανταγωνιστικός Μαξ Φερστάπεν

Ο ανταγωνιστικός Μαξ Φερστάπεν

O διαστημικός Λιούις Χάμιλτον

O διαστημικός Λιούις Χάμιλτον

Ο κορονοϊός έφερε μεγάλες αλλαγές στο αρχικό πρόγραμμα και έτσι επέστρεψαν ιστορικές πίστες με μεγάλο οδηγικό ενδιαφέρον, όπως της Ίμολα και του Νίρμπουργκρινγκ. Της Κωνσταντινούπολης εξελίχθηκε σε φιάσκο λόγω του πατινάζ πάνω στον νέο ασφαλτοτάπητα, το Πορτιμάο της Πορτογαλίας άρεσε λόγω των πολλών θεατών στις εξέδρες, ενώ το Μουτζέλο ψηφίστηκε…μονοκούκι από τους ίδιους τους οδηγούς για να παραμείνει στο πρόγραμμα.

Ο Γερμανός αντικατέστησε σε τρεις αγώνες τους οδηγούς της Racing Point, Πέρεζ και Στρολ, όταν ασθένησαν από κορονοϊό. Στην πρώτη του εμφάνιση στο Σίλβερστον δεν κατάφερε να ξεκινήσει λόγω μηχανικής βλάβης, στους δύο άλλους αγώνες τα πήγε θαυμάσια παρά την αποχή του και συγκέντρωσε συνολικά 10 βαθμούς, δηλαδή περισσότερους από τους Ράικονεν, Τζιοβινάτσι, Ράσελ, Γκροζάν, Μάγκνουσεν, Λατίφι. Παρόλα αυτά παραμένει προς το παρόν χωρίς ομάδα και για το 2021.

Δύο φορές κατάφερε και ανέβηκε εφέτος ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στο βάθρο, όταν ο τελευταίος οδηγός της Renault που είχε καταφέρει κάτι ανάλογο ήταν ο Χάιντφελντ το 2011. Μάλιστα ο Αυστραλός είχε αιφνιδιαστεί τόσο πολύ και ο ίδιος, ώστε ξέχασε να πιει από το παπούτσι του σαμπάνια κατά την πρώτη επιτυχία του εφέτος στο Γκραν Πρι του Νίρμπουργκρινγκ. Πάντως κέρδισε το στοίχημα απέναντι στον διευθυντή της Renault, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, που θα υποχρεωθεί να κάνει ένα τατουάζ της επιλογής του Ρικιάρντο.

Ο Πιερ Γκασλί έκανε την σούπερ έκπληξη της σεζόν νικώντας στη Μόντσα της Ιταλίας μετά από έναν χαοτικό αγώνα. Ήταν μόλις η δεύτερη νίκη για την Alpha Tauri μετά τον θρίαμβο του Φέτελ το 2008 στην ίδια πίστα με την τότε Toro Rosso. Παρά την επιτυχία του δεν θα πάρει ο Γάλλος προαγωγή στη Red Bull και θα συνεχίσει και του χρόνου στη θυγατρική των «Ταύρων», Alpha Tauri.

Δεν είναι απλό να ξεκινά η σεζόν τον Ιούλιο και να ολοκληρώνεται τον Δεκέμβριο με 17 Γκραν Πρι παρά την πανδημία του Covid 19, ιδιαίτερα μάλιστα μετά το αρχικό αλαλούμ στην Αυστραλία. Οι υπεύθυνοι της Formula 1 πέτυχαν κάτι που φάνταζε αρχικά απίθανο, δημιούργησαν την περιβόητη «φούσκα» και όλα κύλισαν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα χάρη στην καταπληκτική διαχείρισή τους.

Ο οδηγός της Williams κλήθηκε να αντικαταστήσει εκτάκτως τον Χάμιλτον στη Mercedes, όταν έμεινε ο Βρετανός εκτός του Γκραν Πρι του Σακχίρ λόγω κορονοϊού. Ο Ράσελ εξέπληξε ήδη από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, αν και δεν βολευόταν μέσα στο κόκπιτ της Mercedes που είχε φτιαχτεί στα μέτρα του κατά 11 εκατοστά κοντύτερου Χάμιλτον. Ο νεαρός ξεκίνησε ωστόσο δεύτερος, πέρασε μπροστά από τον Μπότας και θα ρεζίλευε τον teammate του, αν δεν έμενε πίσω εξαιτίας των τραγικών λαθών της Mercedes σε ένα πιτ στοπ με χαοτική αλλαγή ελαστικών. Και μόνον η δήλωση του Τότο Βολφ, ότι «γεννήθηκε ένα αστέρι», μιλάει από μόνη της.

Ο Μεξικανός είναι προς το παρόν χωρίς ομάδα για του χρόνου, αν και πήρε βαθμούς σε όλα τα εφετινά Γκραν Πρι όπου ξεκίνησε με εξαίρεση τους αγώνες στο Μπαχρέιν και στο Αμπού Ντάμπι στους οποίους εγκατέλειψε λόγω μηχανικών προβλημάτων. Φημολογείται ωστόσο ότι μπορεί να πάει στη Red Bull μαζί με τον Μαξ Φερστάπεν. Κορυφαία δικαίωση για τον οδηγό της Racing Point ήταν ο θρίαμβός του στο Γκραν Πρι του Σακχίρ και η κατάκτηση της τέταρτης θέσης στο πρωτάθλημα οδηγών του 2020 που αποτελεί και το καλύτερο πλασάρισμα της καριέρας του!

Η McLaren ξεκίνησε εφέτος ως αουτσάιντερ και τελικά έκανε την έκπληξη τερματίζοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών πίσω από τις Mercedes και Red Bull. Τα δύο βάθρα και η ικανοποιητική σταθερότητα που επέδειξε εφέτος δείχνουν την εξαιρετική δουλειά που κάνει ο Γερμανός διευθυντής της ιστορικής βρετανικής ομάδας, Αντρέας Ζάιντλ. Mακάρι να συνεχίσει έτσι…

Ο Ολλανδός ήταν εφέτος με διαφορά ο καλύτερος οδηγός δίπλα στον Λιούις Χάμιλτον και μπροστά από τους υπόλοιπους. Ο Φερστάπεν διατηρεί το εκρηκτικό ταμπεραμέντο του, ωστόσο έχει ωριμάσει και διαθέτει το χάρισμα να ξεζουμίζει τη Red Bull του σε κάθε αγώνα κάνοντας ελάχιστα λάθη, όπως π.χ. στο Γκραν Πρι Τουρκίας. Ταυτόχρονα επιβεβαίωσε ότι έχει τις οδηγικές ικανότητες να διεκδικήσει το πρωτάθλημα, εφόσον του δώσει η Red Bull ένα μονοθέσιο ανταγωνιστικό με εκείνο του Χάμιλτον.

Εφέτος ήταν μία χρονιά, όπου Λιούις Χάμιλτον πέρασε οριστικά στο Πάνθεον της Formula 1 ισοφαρίζοντας και καταρρίπτοντας δύο ιστορικά ρεκόρ του μεγάλου Μίκαελ Σουμάχερ. Φυσικά διέθετε ένα κορυφαίο αυτοκίνητο, όμως απέδειξε ουκ ολίγες φορές τις καταπληκτικές του ικανότητες σε δύσκολες συνθήκες και στη διαχείριση των ελαστικών. Είναι ενδεικτικό ότι κλείδωσε μαθηματικά τον τίτλο στο Γκραν Πρι Τουρκίας σε μία βρεγμένη πίστα όπου οι αντίπαλοί του έκαναν πολλά λάθη και ο ίδιος τερμάτισε πρώτος με διαφορά μισού λεπτού από τον δεύτερο. Ο 35χρονος δεν περιορίστηκε ωστόσο στα καθήκοντά του ως οδηγός, αλλά πρωταγωνίστησε και στο αντιρατσιστικό κίνημα Black-lives-matter, ενώ στα τέλη της σεζόν προσβλήθηκε από τον κορονοϊό.