Poleman και με 2η θέση ο Ρομέν Γκροζάν στο NTT Indycar Series

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Poleman και με 2η θέση ο Ρομέν Γκροζάν στο NTT Indycar Series
Στον 3ο κιόλας αγώνα του στο Πρωτάθλημα NTT Indycars των ΗΠΑ, ο Ρομέν Γκροζάν πήρε μια Pole Position στις κατατακτήριες και μια θαυμάσια 2η θέση στον αγώνα.

Μόλις λίγους μήνες πριν, ο Ρομέν Γκροζάν γράφτηκε στο Πάνθεον της Formula 1, χάρις την μαγική του έξοδο από το φλεγόμενο του μονοθέσιο, στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, για το Πρωτάθλημα της Formula 1 του 2020. Ταυτόχρονα, αυτή του η εκκίνηση σε εκείνον τον αγώνα ήταν η τελευταία στην Formula 1, αν και ποτέ μην λες ποτέ... Αναμφισβήτητα το θέαμα του φλεγόμενου Γκροζάν επί μισό -και- λεπτό θα μας μείνει στη μνήμη μας για πάντα. Το ότι είχε ευτυχή κατάληξη θα μου επιτρέψετε να έχω την άποψη πως ήταν καθαρό θέμα τύχης. Θα ήταν πολύ εύκολο από τα g's να είχε απλώς λιποθυμήσει και ούτε θέλω να σκεφτώ τη συνέχεια...

Μερικούς μήνες μετά και αφού η ενασχόλησή του με τους Virtual αγώνες δεν τον κάλυψε συναισθηματικά, πήρε την απόφαση να προσπαθήσει να τρέξει στις ΗΠΑ, στο πρωτάθλημα NTT Indycars Series. Δύσκολο μόνο που το σκέφτομαι... ωστόσο φαντάζομαι πως η σύζυγος το δέχθηκε, ώστε να διατηρήσει την πνευματική διαύγεια του Ρομέν και να είναι ευτυχισμένος, καθώς μόνο αυτό τον ευχαριστεί. Τέλος πάντων, ο Γάλλος βρήκε θέση στην ομάδα Dale Coyne Racing, μόνο για τους αγώνες πίστας και όχι τους αγώνες σε οβάλ διαδρομές, που σημαδεύονται άλλωστε από τρομερά ατυχήματα...

Στον πρώτο του αγώνα, ο Ρομέν τερμάτισε 10ος, ένα καθ 'όλα θαυμάσιο αποτέλεσμα, ενώ στον 2ο αγώνα του 13ος! Επίσης πολύ καλή επίδοση για έναν Rookie. Στον 3ο αγώνα του όμως... αποφάσισε πως πρέπει να δείξει σε όλους πως δεν είναι «παλτό» και πέτυχε μια Pole Position στις κατατακτήριες και μια καταπληκτική 2η θέση στον αγώνα.

Ο χαρακτηρισμός «παλτό» φυσικά πηγαίνει στην πορεία του στην Formula 1, που όπως και να την δούμε, δεν ήταν πετυχημένη.

Αλλά... μια στιγμή. Ο Ρομέν Γκροζάν είναι «κουλός»; Είναι δηλαδή κακός οδηγός; Σε καμιά περίπτωση. Ο Ρομέν απλώς προστέθηκε στο κλαμπ, των οδηγών που έφυγαν από την Formula 1 και έλαμψαν στα πρωταθλήματα μονοθεσίων στις ΗΠΑ. Πριν από αυτόν... ο Νάιτζελ Μάνσελ, ο Ζακ Βιλνέβ, (και οι δύο Πρωταθλητές) o Άλεξ Ζανάρντι, ο Αλεξάντερ Ρόσι, ο Τακούμα Σάτο, ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια και πιθανόν και αρκετοί άλλοι, αποχαιρέτισαν τον κόσμο της Formula 1 και έκαναν -και κάνουν- μια λαμπρή καριέρα στην Αμερική με πρωταθλήματα και νίκες!

Αν θέλουμε να δούμε γιατί συμβαίνει αυτό, έχω μερικές απόψεις, που προφανώς δίνουν μερικές εξηγήσεις. Τα μονοθέσια που τρέχουν στα αμερικάνικα πρωταθλήματα με ανοικτούς τροχούς, τόσο στο παρόν όσο και στο παρελθόν, έχουν μεγάλες και θεμελιώδεις διαφορές από την Formula 1. Eίναι βαριά, με πάρα πολύ βαρύ τιμόνι δίχως κάποιου είδους υποβοήθηση, μεγάλους κινητήρες με πολύ ροπή, λίγη κατωφερική δύναμη (downforce) και «ντελικάτα» με κοντρόλ που γίνεται με την μεταφορά βάρους. Είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση, απαιτητικά από άποψη φυσικής κατάστασης χεριών και η οδήγηση τους έχει άμεση σχέση με το οδηγικό ένστικτο του οδηγού. Το μεγαλύτερο βάρος (και οι... ανεφοδιασμοί που επιτρέπονται στο NTT) δεν μεταβάλει την ισορροπία του μονοθεσίου σε τόσο μεγάλο βαθμό, όπως συμβαίνει στην F1. Οι οδηγοί λοιπόν απλώς οδηγούν. Αφήνουν το ένστικτό τους να τους οδηγήσει, στο τι πρέπει να κάνουν καθώς το αυτοκίνητο γλυστρά μεν, ελεγχόμενα δε...

Σε αντίθεση, η Formula 1 θέλει οδηγούς «ηλεκτρονικούς υπολογιστές». Η σύγχρονη F1 διαθέτει πολύ απαιτητικά μονοθέσια κυρίως σε πνευματικό επίπεδο. Τα μονοθέσια είναι ελαφριά και αλλάζουν συνεχώς συμπεριφορά στη διάρκεια κάθε γύρου, τα ελαστικά έχουν πάρα πολύ μικρό θερμικό περιθώριο λειτουργίας, τα φρένα έχουν περίεργη αίσθηση καθώς έχουν αναλάβει και την ανάκτηση ενέργειας, ενώ σε κάθε γύρο θέλουν διαφορετικό πάτημα, καθώς το αυτοκίνητο ελαφρώνει συνεχώς. Επίσης έχουν τιμόνι με υποβοήθηση και... εκατοντάδες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, των αντιστρεπτικών, της πέδησης, της απόδοσης του κινητήρα, της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα και δεκάδων ακόμα πραγμάτων που χρειάζεται ο οδηγός να απασχολεί το μυαλό του...

Κάποιοι οδηγοί προσαρμόστηκαν, κάποιοι άλλοι προσπαθούν και κάποιοι άλλοι τους είναι αδύνατον να λειτουργήσουν στο 100%. Αναμφίβολα, όλοι είναι οδηγάρες. Βάλτε τον Μαζέπιν σε οποιοδήποτε εθνικό πρωτάθλημα και ετοιμαστείτε γιατί θα διασύρει όλους τους τοπικούς οδηγούς με τεράστια διαφορά. Είμαι απολύτως σίγουρος. Επίσης...

Η Formula 1 καταπιέζει τα φυσιολογικά ένστικτα ενός «πραγματικού» οδηγού αγώνων, καθώς ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ γρήγορα. Αν το κάνει θα καταστρέψει τα λάστιχα ή θα κάψει πολύ βενζίνη... ή θα ζεστάνει πολύ τον κινητήρα... Συχνά ακούμε οδηγίες, κρύωσε τα φρένα, «ξεκούρασε» τα λάστιχα, μείνε λίγο πίσω να κρυώσει ο κινητήρας... WTF!!!

Στην Αμερική δεν έχει τέτοια. Ή αν έχει, είναι σε πολύ λιγότερη ποσότητα και ένταση και είναι πολύ πιο εύκολα ελεγχόμενα. Επίσης η Formula 1, καταπιέζει το φυσικό ταλέντο ενός γρήγορου οδηγού, τόσο μέσα στο μονοθέσιο όσο και έξω από αυτό. Μέσα στο μονοθέσιο με τους τεχνικούς περιορισμούς και τους κανόνες της οργάνωσης, που απαγορεύουν «τσαμπουκάδες», αλλά και έξω από αυτό, με την πολιτικά ορθή συμπεριφορά που πρέπει να έχει ένας οδηγός στην F1. Στο ΝΤΤ είναι μια παρέα, που τρώνε BBQ ο ένας στο σπίτι του άλλου. Πολύ σπάνιο αυτό στην Formula 1.

Πιστεύω πως ο Ρομέν βρήκε την μορφή αγώνων που έψαχνε και πλέον θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές σε κάθε αγώνα.

Well Done* και όχι saignant** πλέον Romain!

Φωτογραφίες: ΝΤΤ Ιndycars Series

*/** Τρόποι ψησίματος μπριζόλας στο BBQ, Rare – bleu – Μπλε (Σχεδόν ωμό), Medium rare – Saignant (Σενιάν) – Ωμό προς μέτριο, Medium – A point (Απουάν) – Μέτριο, Medium Well – Cuit – Μέτρια προς καλοψημένο, Well done – Bien cuit – Καλοψημένο

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος