H αβάσταχτη ελαφρύτητα του ξεγραμμένου Σεμπάστιαν Φέτελ

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
H αβάσταχτη ελαφρύτητα του ξεγραμμένου Σεμπάστιαν Φέτελ
Να είσαι τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, να κάνεις λάθη σαν αρχάριος, να προορίζεσαι για εξιλαστήριο θύμα και ο teammate σου να τερματίζει δεύτερος, ενώ εσύ 10ος και καταϊδρωμένος. Μήπως έφτασε η ώρα να παραιτηθείς, Σεμπάστιαν;

«Στη Formula 1 είσαι τόσο καλός, όσο στον προηγούμενο αγώνα». Αυτό το ρητό δείχνει πόσο αδυσώπητο είναι το συγκεκριμένο άθλημα και πόσο εύκολα ξεχνιούνται τα πάντα, όταν η καριέρα σου έχει πάρει την κάτω βόλτα. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ το βιώνει ολοένα εντονότερα και τροφοδοτεί αυτή την τοξική ατμόσφαιρα με τα συνεχή, παιδαριώδη λάθη του, με πιο πρόσφατα εκείνο στις κατατακτήριες δοκιμές του Γκραν Πρι Αυστρίας που του στέρησε μία θέση στο Q3 με εκτόπιση του Λεκλέρ από τη δεκάδα και το τετ α κε στον 31ο γύρο του Γκραν Πρι Αυστρίας, το οποίο τον έριξε πολύ πίσω. Την ίδια στιγμή που έβγαζε ο Γερμανός τα μάτια του, στον Λεκλέρ γεννούσαν και τα κοκόρια και τερμάτιζε δεύτερος αναγνωρίζοντας τη μεγάλη του έκπληξη για το αποτέλεσμα λόγω της χαμηλής ανταγωνιστικότητας των Ferrari.

Είναι προφανές ότι ο 32χρονος δεν ξέχασε την αγωνιστική οδήγηση, όμως το ηθικό του βρίσκεται στο ναδίρ αφού –όπως αποκάλυψε χωρίς να διαψευστεί από τη Ferrari- η Scuderia τον είχε ξεγράψει και δεν του έκανε ούτε καν πρόταση για ανανέωση του συμβολαίου του παρά τις αντίθετες δηλώσεις του Μπινότο. Για τον Μπινότο είναι ωστόσο ζωτική η ύπαρξη του Φέτελ στην ομάδα της Ferrari, γιατί κρύβει πίσω από αυτήν τη δική του ανικανότητα για τη θέση του διευθυντή της ομάδας. Αυτή τη στιγμή βάλλει ο ξένος Τύπος -και ιδίως ο ιταλικός- κατά ριπάς εναντίον του Φέτελ και κάνει συγκρίσεις μεταξύ της απόδοσης των δύο πιλότων της Ferrari, ενώ το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι τα κόκκινα μονοθέσια έχουν πέσει κατηγορία και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν συνολικότερα τις Mercedes και τις Red Bull.

Μάλιστα, αυτή τη στιγμή είναι ταχύτερα από αυτά ακόμη και τα μονοθέσια της McLaren και της Racing Point, κάτι για το οποίο ευθύνεται ξεκάθαρα ο Μπινότο. Ωστόσο, υπάρχει ένα εξιλαστήριο θύμα που δίνει συνεχώς αφορμές με τα λάθη του να κρύβει η Ferrari τα σκουπίδια κάτω από το χαλί, σε συνδυασμό με ορισμένα μικρά θαύματα όπως η δεύτερη θέση του Λεκλέρ στην Αυστρία. Η αγωνιώδης ερώτηση του Μονεγάσκου μετά την ολοκλήρωση του Q2 των κατατακτήριων δοκιμών στο Σπίλμπεργκ, αν είναι ασφαλής και αν πέρασε στο Q3 είναι άκρως χαρακτηριστική για τη δυναμικότητα της Scuderia, όμως δεν της δόθηκε η πρέπουσα σημασία εξαιτίας των κακών επιδόσεων του Γερμανού.

Μέσα σε όλα αυτά περνούν απαρατήρητες οι συνεχείς δηλώσεις του Φέτελ για την αστάθεια του πίσω μέρους του αυτοκινήτου του, η οποία προφανώς τον επηρρεάζει ψυχολογικά και τον κάνει να πηγαίνει υποσυνείδητα ένα κλικ κάτω από το όριο, άρα να χάνει μερικά δέκατα του δευτερολέπτου στον γύρο. Αν προσθέσουμε σε αυτό και την υστέρηση σε δύναμη του κινητήρα της Ferrari SF1000, τότε εξακοντίζεται η διαφορά από τους πρώτους στα ύψη και οι Κόκκινοι παλεύουν μόνον από σπόντα και συγκυριακά για κάποια θέση στο βάθρο.

Πρόκειται για ένα αδιέξοδο, που δεν οδηγεί πουθενά τον Γερμανό και φέρνει πιο κοντά μία πρόωρη αποχώρησή του από την ομάδα με την οποία φαίνεται ότι δεν τον συνδέει πλέον τίποτα. Να κάνω εδώ μία παρένθεση. Στην πρώτη διαδικτυακή εκπομπή της περυσινής σεζόν της Formula 1 είχε προβλέψει ο συνάδελφος Τάκης Πουρναράκης, ότι ο Λεκλέρ θα κατατρόπωνε τον Φέτελ και ότι ο τελευταίος θα έσπαγε το συμβόλαιό του και θα αποχωρούσε πρόωρα από τη Ferrari. Τότε είχα εκφράσει τις ενστάσεις μου, φαίνεται όμως ότι ο Τάκης έβλεπε πολύ μακριά και ενδεχομένως να δικαιωθεί με καθυστέρηση ενός έτους!

Από εκεί και μετά το μέλλον του Σεμπάστιαν Φέτελ στη Formula 1 είναι εξαιρετικά αβέβαιο, αφού η Mercedes έχει δίπλα στους Χάμιλτον, Μπότας και τον ταλαντούχο Ράσελ, ενώ και ο Άλμπον έχει ικανοποιήσει μέχρι τώρα με την απόδοσή του τη Red Bull. Μάλιστα, θα είχε ανέβει δύο φορές στο βάθρο κατά τους τελευταίους τρεις αγώνες, αν δεν είχε πέσει πάνω του στη Βραζιλία και στην Αυστρία ο Λιούις Χάμιλτον.

Οι θέσεις σε McLaren και Racing Point είναι καπαρωμένες για το 2021 και η Renault φλερτάρει με τον Αλόνσο, ενώ δεν θα αποτελούσε έτσι και αλλιώς μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική για τον φιλόδοξο Γερμανό. Από εκεί και μετά θα ήταν οτιδήποτε άλλο χαμένος χρόνος για τον Φέτελ, ο οποίος πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται πλέον και την υστεροφημία του. Την οποία φροντίζει να τραυματίζει συνεχώς ο ίδιος με τα «κατορθώματά του».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης