To πρόβλημα της Ferrari έχει όνομα και λέγεται Μπινότο

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
To πρόβλημα της Ferrari έχει όνομα και λέγεται Μπινότο
Είσαι διευθυντής της Ferrari και αφήνεις τους οδηγούς σου να παίζουν συγκρουόμενα αυτοκινητάκια μεταξύ τους. Δηλώνεις ότι ο Φέτελ αποτελεί την πρώτη επιλογή σου και τελικά τα σπας μαζί του, ενώ πετάς και τη φετινή χρονιά στα σκουπίδια. Τότε μάλλον δεν κάνεις γι αυτή τη θέση!

Σούπερ προσφορά* στα Virtual Sports | *Ισχύουν όροι & προϋποθέσεις

Η ανακοίνωση του διαζυγίου της Ferrari με τον Φέτελ ήρθε μετά από εβδομάδες φημολογιών και διαρροών και από τις δύο πλευρές. Ο Γερμανός φεύγει μετά από έξι χρόνια στη Scuderia χωρίς να έχει εκπληρώσει τις αρχικές προσδοκίες και να κατακτήσει τουλάχιστον ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα με τους «Κόκκινους». Αντίθετα μένει στη θέση του ο Ματία Μπινότο παρά τις παλινωδίες του, αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση το ψάρι βρωμάει όντως από το κεφάλι.

Ο Ιταλοελβετός διαδέχθηκε τον –επίσης αποτυχημένο- Αριβαμπένε για να αναστήσει τη λαοφιλέστερη ομάδα της Formula 1, οπότε έπρεπε να μπει στα –τεράστια- παπούτσια ενός Ζαν Τοντ ή ενός Ρος Μπρον. Σε ειδικές καταστάσεις απαιτούνται ωστόσο άτομα με ειδικά προσόντα και έντονη προσωπικότητα και ο συμπαθέστατος Μπινότο αποδείχθηκε άλλη μία λανθασμένη επιλογή των ιδιοκτητών της Ferrari. Ο Μπινότο δεν κατάφερε να ελέγξει τους οδηγούς του, επέτρεψε την κλιμάκωση της διαμάχης τους πέρυσι με αποκορύφωμα τη σύγκρουση μεταξύ Φέτελ και Λεκλέρ στη Βραζιλία και γενικά έδειξε μεγάλο έλλειμμα πυγμής και κύρους απέναντί τους.

Εφέτος ανακοίνωσε σε όλους τους τόνους ότι ο ίδιος και η Ferrari εκτιμούν τον Γερμανό και θέλουν να τον κρατήσουν, αν και του προσέφεραν αρχικά μονοετές συμβόλαιο, ενώ ο Φέτελ δήλωνε από την πλευρά του ότι η καρδιά του ανήκει στη Scuderia και ότι ονειρεύεται τίτλους με αυτήν. Την ίδια στιγμή έχει εξασφαλίσει ο Λεκλέρ –και δικαιολογημένα- ένα πολυετές συμβόλαιο έως το 2024 σε συνδυασμό με την καθιέρωσή του ως Νούμερο Ένα στην ομάδα.

Η αρχική θέση της Ferrari ήταν ότι θα ξεκινούσε τις συζητήσεις με τον Σεμπάστιαν Φέτελ μετά τους πρώτους αγώνες της σεζόν, όμως ο κορονοϊός ανέτρεψε τα σχέδιά της. Το γεγονός ότι πίεσε για το νέο συμβόλαιο χωρίς να έχει ξεκινήσει το πρωτάθλημα και να δει πώς θα πάνε οι δύο οδηγοί της και ειδικότερα ο Φέτελ, είναι μάλλον φάουλ. Πολύ περισσότερο όταν οι δύο φερόμενοι ως υποψήφιοι διάδοχοί του, Ρικιάρντο και Σάινθ Τζούνιορ, θα έρχονταν ακόμη και γονατιστοί στη Ferrari και σίγουρα θα μπορούσαν να περιμένουν standby την απόφαση των Ιταλών πριν ανανεώσουν με κάποια άλλη ομάδα.

Εντύπωση μου προκαλεί όμως και το γεγονός, ότι με τη συγκεκριμένη τροπή που οφείλεται στους αδέξιους χειρισμούς του Μπινότο, πετάει η Ferrari άλλον ένα χρόνο στα σκουπίδια και δεν ανοίγει…μύτη. Γιατί ποιος πιστεύει στα σοβαρά, ότι θα διαθέτει εφέτος η Scuderia δύο οδηγούς συνεργάσιμους; Ο Φέτελ δεν πρόκειται να παίξει σε καμία περίπτωση τον ρόλο του πιστού στρατιώτη και νεροκουβαλητή ούτε θα υπακούσει σε εντολές της ομάδας. Αντίθετα θα προσπαθήσει να αποδείξει με κάθε τρόπο ότι αδικήθηκε και ο αντίπαλός του θα είναι πλέον ξεκάθαρα ο Λεκλέρ και όχι ο Χάμιλτον.

Μία επιλογή, που θα κοστίσει όμως ακριβά στη Ferrari, θα ήταν –όπως μου περιέγραψε ως δυνητικό σενάριο ο συνάδελφος και φίλος Τάκης Πουρναράκης- η άμεση διακοπή της συνεργασίας μεταξύ της Scuderia και του Φέτελ και η επιστροφή του Κίμι Ράικονεν ως μία μεταβατική λύση. Ο Iceman ανήκει επί της ουσίας στη Ferrari, γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις στο Μαρανέλο, παραμένει γρήγορος και θα βοηθούσε τον Λεκλέρ χωρίς να προκαλέσει προβλήματα. Το αν θα έμενε μόνον για εφέτος ή και για του χρόνου, δεν είναι τόσο σημαντικό. Πολύ σημαντικότερο είναι να μη μείνει άλλο στη Ferrari ο Μπινότο, γιατί ομάδα χωρίς καπετάνιο δεν μπορεί να πετύχει τους στόχους της.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης