Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική BMW iX3 στη Γερμανία

Gazzetta team
Δοκιμάζουμε την ηλεκτρική BMW iX3 στη Γερμανία
Το νέο ηλεκτροκίνητο SUV της BMW αποδίδει 286 ίππους, προσφέρει έως 460 χλμ. πραγματική αυτονομία, εφοδιάζεται με ένα προσαρμοζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που μας ενθουζιάζει οδηγικά, ενώ κατασκευάζεται στην…Κίνα!

Η BMW πρόσθεσε στη γκάμα της X3 την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση iX3, η οποία κατασκευάζεται στην Κίνα και μας εντυπωσίασε σε όλα τα επίπεδα κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής επαφής μας μαζί της στην περιοχή του Μονάχου. Εξωτερικά διαφοροποιείται η ηλεκτρική iX3 από τις εκδόσεις συμβατικής τεχνολογίας με ορισμένες ιδιαίτερες πινελιές, όπως για παράδειγμα τους μικρότερους αεραγωγούς και την κλειστή πλέον επιφάνεια εντός του πλαισίου που οριοθετεί το χαρακτηριστικό «νεφρό» στο κέντρο της μάσκας. Το τελευταίο διαθέτει μπλε σχεδιαστικά στοιχεία, ενώ τα δύο τμήματά του δεν είναι ανεξάρτητα, αλλά ενώνονται δημιουργώντας ενιαίο σύνολο.

Στις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες του ηλεκτροκίνητου SUV περιλαμβάνονται επίσης οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες ελαφρού κράματος για εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ στο πίσω μέρος εντοπίζεται η διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες Χ3 στους μπλε χρώματος διαχύτες, που έχουν ενσωματωθεί στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα.

Στο εσωτερικό μας υποδέχεται η γνωστή ατμόσφαιρα της Χ3, τόσον σχεδιαστικά όσον και ποιοτικά. Ωστόσο και εδώ υπάρχουν σε διάφορα σημεία μπλε διακοσμητικά στοιχεία ως σήμα κατατεθέν, ενώ είναι στάνταρ το ψηφιακό κόκπιτ και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με δυνατότητες συνεχούς update από την εταιρεία. Συστήνουμε σε κάθε περίπτωση το καταπληκτικό σύστημα Head-up display, που προβάλλει με εξαιρετικό τρόπο όλες τις σημαντικές πληροφορίες μπροστά από τον οδηγό και προσωπικά μας απάλλαξε από κάθε άγχος στο οδικό δίκτυο της Γερμανίας, όπου η αστυνομία είναι πανταχού παρούσα. Οι χώροι είναι παρόμοια πλούσιοι όπως στις βενζινοκίνητες και ντιζελοκίνητες εκδόσεις της Χ3, ενώ το πορτ-μπαγκάζ της iX3 ξεκινά από 510 λίτρα όγκο και φτάνει τα 1.560 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Η iX3 είναι η πρώτη BMW με τον ηλεκτροκινητήρα πέμπτης γενιάς της εταιρείας, ο οποίος συμβιώνει σε ένα κέλυφος μαζί με το αυτόματο σαζμάν και τα σημαντικότερα ηλεκτρονικά συστήματα, ενώ αποδίδει 286 ίππους ισχύ και μία μέγιστη ροπή στρέψης της τάξης των 400 Nm. Χάρη σε αυτές τις προδιαγραφές παραμένει η ηλεκτροκίνητη iX3 ένα γνήσιο τέκνο της BMW και –κατά την ταπεινή μας άποψη- το κορυφαίο πράσινο SUV της κατηγορίας του όσον αφορά στην αίσθηση οδήγησης στον δρόμο, όπου ισορροπεί ιδανικά μεταξύ σπορτίφ συμπεριφοράς και άνεσης.

Μεγάλη συμβολή σε αυτό έχει το καινοτόμο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που «διαβάζει» όλα τα απαιτούμενα δεδομένα –όπως π.χ. το ιστορικό κίνησης τα τελευταία χιλιόμετρα, την τοπογραφία της διαδρομής, την επερχόμενη κίνηση, κλπ.- οπότε προσαρμόζει ανάλογα και την ένταση επιβράδυνσης του αυτοκινήτου όταν παίρνεις το πόδι από το γκάζι. Ετσι φρενάρει όσο χρειάζεται και γλιτώνεις από το ενοχλητικό «γονάτισμα» της ταχύτητας που βιώνεις σε ανάλογες περιπτώσεις στα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα. Υπάρχει πάντως και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων διαφορετικής έντασης ανάκτησης ενέργειας, για όσους το επιθυμούν.

Ταυτόχρονα, εξοικονομείται χάρη σε αυτό το σύστημα ενέργεια με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται η iX3 κορυφαία και σε αυτόν τον τομέα και να μπορεί να προσφέρει πραγματικές αυτονομίες της τάξης έως και των 460 χιλιομέτρων. Αυτό το διαπιστώσαμε και κατά το test drive επί γερμανικού εδάφους, όπου το ηλεκτροκίνητο SUV έδειχνε ανεξάντλητο σε ενέργεια παρότι το «διακοσαρίσαμε» σε...ενεργοβόρα σημεία της αούτομπαν χωρίς όριο ταχύτητας. Η εντυπωσιακή σβελτάδα της νέας BMW iX3 αποτυπώνεται και στις εργοστασιακές μετρήσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 6,8’’ και να κρίνονται απολύτως ρεαλιστικά με βάση την πρώτη εμπειρία μας με το αυτοκίνητο.

Oλοκληρώνοντας, να πούμε ότι η νέα BMW iX3 αναμένεται το επόμενο διάστημα στη χώρα μας όπου κοστίζει 67.900 ευρώ. Πολλά χρήματα, όμως για όσους είναι σε θέση να διαθέσουν ένα τέτοιο ποσό για την αγορά αυτοκινήτου αποτελεί το βαυαρικό SUV μία άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!