ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
Στο τιμόνι της καταιγιστικής BMW M440i των 374 ίππων

Δοκιμάζουμε στη Γερμανία τη νέα Σειρά 4 Coupe της BMW.

Στο τιμόνι της καταιγιστικής BMW M440i των 374 ίππων

Στο τιμόνι της καταιγιστικής BMW M440i των 374 ίππων

Μπορεί να προκαλεί η πόλωση με τη μάσκα της, όπου κυριαρχεί το τεράστιο «νεφρό» της BMW, ωστόσο η νέα Σειρά 4 αποτελεί στην έκδοση Μ440i xDrive ένα άκρως ερωτεύσιμο Coupe με καταιγιστικούς ρυθμούς στον δρόμο και πρόσφυση ταχείας αμαξοστοιχίας στις στροφές!

Η BMW ήταν ανέκαθεν μία εταιρεία που της άρεσε να τολμά σχεδιαστικά, οπότε στο Μόναχο είναι συνηθισμένοι από φιλονικίες σχετικά με το design κάποιων νέων μοντέλων τους. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν θυμάμαι όμως να έχει ξεσηκωθεί τόσος θόρυβος για μία καινούρια BMW, όπως στην περίπτωση της νέας BMW 4 Coupe με τον εργοστασιακό κωδικό G22. Να διευκρινίσουμε ότι η αμφισβήτηση αφορά σχεδόν αποκλειστικά και μόνον τη μάσκα με το τεράστιο ‘’νεφρό’’, το οποίο πολώνει με την πρώτη ματιά και κάποιοι το θεωρούν άκρως δυναμικό στοιχείο, ενώ άλλοι το απορρίπτουν μετά βδελυγμίας!

Οι Βαυαροί πέτυχαν σε κάθε περίπτωση τον σκοπό τους, αφού το νέο Coupe βρέθηκε με αυτό το σχεδιαστικό εύρημα στην πρώτη γραμμή επικαιρότητας και –εκτός των άλλων- διαφοροποιήθηκε ριζικά από τη σειρά 3, από τα σπλάχνα της οποίας προέρχεται. Πρόκειται για μία κίνηση ματ, με την οποία έβγαλε η νέα Σειρά 4 από πάνω της τη ρετσινιά της τρίθυρης «Τριάρας», κάτι που δεν ισχύει έτσι και αλλιώς αφού πρόκειται για ένα μοντέλο με εντελώς αυτόνομο χαρακτήρα και διαφορετικά γονίδια και προδιαγραφές. Με την ευκαιρία, να πούμε ότι κοιτώντας το αυτοκίνητο από κοντά κατά το πρώτο μας test drive γύρω από το Μόναχο, μας άρεσε αισθητικά. Βέβαια η συμπάθεια μετεξελίχθηκε σε σφοδρό έρωτα μετά τη δοκιμή και παρακάτω εξηγούμε και τους λόγους.

Οι άνθρωποι της BMW προίκισαν τη νέα Σειρά 4 με πληθώρα ενισχύσεων για κορυφαία ακαμψία του αμαξώματος, ενώ αύξησαν το πίσω μετατρόχιο, μείωσαν το ύψος του αυτοκινήτου κατά έξι εκατοστά και χαμήλωσαν το κέντρο βάρους κατά δύο πόντους. Ετσι δημιουργήθηκε ένα σαφώς πιο άκαμπτο αμάξωμα με αναβαθμισμένη αεροδυναμικότητα, το οποίο επέτρεψε περισσότερες ελευθερίες σε σχέση με τη Σειρά 3 όσον αφορά στην εξέλιξη των αναρτήσεων.

Ουσιαστικά άλλαξαν σχεδόν τα πάντα, μεγάλωσε η μπροστινή γωνία κάμπερ, επαναρρυθμίστηκαν τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, ενώ προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα και το σύστημα διεύθυνσης, που αντιδρά πλέον απολύτως ‘’κοφτερά’’ στην παραμικρή κίνηση του τιμονιού. Η αίσθηση επιτείνεται από το γεγονός, ότι κάθεσαι πιο κοντά στην άσφαλτο, ενώ η έκδοση M440i εφοδιάζεται –προφανώς- με ακόμη περισσότερα…καλούδια. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το ηλεκτρικό κύκλωμα 40 Βολτ με τη γεννήτρια εκκίνησης των 8 Κιλοβάτ, το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης xDrive, ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, η ακόμη πιο σφιχτή ρύθμιση των αμορτισέρ, κ.ά.

Eνα άλλο, εντελώς νέο αξεσουάρ που διατίθεται αποκλειστικά στην M440i είναι το πρόγραμμα Sprint που ενεργοποιείται τραβώντας επί ένα δευτερόλεπτο το αριστερό κλαπέτο στο τιμόνι, οπότε κατεβάζει το οκτατάχυτο αυτόματο σαζμάν στη χαμηλότερη δυνατή σχέση και αλλάζει αστραπιαία η παραμετροποίηση –και η απόκριση- του γκαζιού, του τιμονιού και των αναρτήσεων. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις είναι άκρως επιθετικές και διατηρούνται μόνον λίγα δευτερόλεπτα, μετά τα οποία επιστρέφει το πρόγραμμα οδήγησης στις προηγούμενες και ανεβάζει το αυτόματο σαζμάν μερικές ταχύτητες προς τα πάνω.

Προσωπικά και μετά το test drive θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα παιχνίδι για μεγάλα παιδιά, αφού τα 374 άλογα προσφέρουν σε όλα τα πεδία περιστροφών του εξακύλινδρου μοτέρ άφθονη ισχύ, ενώ η θηριώδης ροπή στρέψης των 500 Nm φροντίζει για χαλαρές μετακινήσεις εντός πόλης. Οι μετρήσεις της BMW είναι απολύτως ενδεικτικές, με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 4,5’’, την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ελέω κόφτη στα 250 χλμ./ώρα που τα φτάνεις σε χρόνο dt και τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται –με ασκητικό στυλ- στα 7.0 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε από το σύστημα τετρακίνησης  xDrive, επειδή μεταδίδει μία αίσθηση οδήγησης πισωκίνητου μοντέλου, όμως σου επιτρέπει να αγγίζεις τα –υψηλότατα- όρια πρόσφυσης με τη σιγουριά και την ασφάλεια της κατανομής της ισχύος σε όλους τους τροχούς και σε μεταβαλλόμενα ποσοστά ανάλογα με τις συνθήκες. Εξάλλου, το βαυαρικό θηριάκι μετατρέπεται σε ήρεμο αρνάκι όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Comfort, οπότε μεταβάλλεται σε λιμουζίνα υψηλού τουρισμού και μεγάλης άνεσης.

Αναμφίβολα, η νέα σειρά 4 αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη BMW. Πολύ περισσότερο, καθώς στο σύνολο των εκδόσεών της (Coupe, Gran Coupe, Convertible) έχει πουλήσει από το λανσάρισμά της το 2013 έως σήμερα σχεδόν 800.000 κομμάτια, άρα φέρει μία βαριά κληρονομιά. Oι τιμές απευθύνονται προφανώς σε προνομιούχους συμπατριώτες μας, που τους αρέσει να διαφοροποιούνται αισθητικά και λατρεύουν την σπορ οδήγηση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η νέα Σειρά 4 Coupe ξεκινά από 57.935 ευρώ στη δίλιτρη έκδοση βενζίνης 420i των 184 ίππων και από 64.542 ευρώ στην –επίσης δίλιτρη- 430i των 258 αλόγων. Η εκρηκτική M440i xDrive κοστίζει από 77.397 ευρώ και οι δίλιτρες ντιζελοκίνητες εκδόσεις 420d και 420d xDrive με 190 ίππους τιμούνται αντίστοιχα 54.699 και 57.627 ευρώ.