Hyundai i10: Από την πόλη και προς κάθε κατεύθυνση

Γιώργος Βαρίνος
Hyundai i10: Από την πόλη και προς κάθε κατεύθυνση
Το νέο Hyundai i10 μόνο στο μέγεθος θυμίζει αυτοκίνητο πόλης. Aπό άποψη, χώρων, εξοπλισμού και συνολικής απόδοσης έρχεται και φεύγει από αυτή όποτε το θελήσει ο οδηγός του.

Λίγοι είναι οι κατασκευαστές που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν κερδοφόρες προτάσεις στη μικρότερη κατηγορία αυτοκινήτων, την Α. Λιγότεροι ακόμα, αυτοί που το έχουν καταφέρει προσφέροντας μοντέλα που ξεφεύγουν από τη λογική της αυτοκινητικής ένδειας.
Το νέο i10 έρχεται να επιβεβαιώσει την κατάταξη της Hyundai στη δεύτερη κατηγορία των κατασκευαστών. Η τρίτη γενιά του μοντέλου, το οποίο αποτέλεσε διάδοχο του εξαιρετικά δημοφιλούς στη χώρα μας Atos, παρουσιάζεται στην πιο ώριμη και λειτουργικά άρτια εκδοχή, η οποία ξεχωρίζει στην κατηγορία Α σε κάθε επίπεδο.
Με μήκος 3,67 μέτρα το νέο Hyundai i10 είναι από τα μεγαλύτερα, αλλά όχι το μεγαλύτερο της κατηγορίας Α. Ξεπερνά κατά 2 περίπου εκατοστά το Fiat Panda και υπολείπεται κατά 3 του Suzuki Ignis. Μολαταύτα, με πλάτος 1,66 μέτρα και σχετικά χαμηλό ύψος, δείχνει αρκετά δυναμικό και με επαρκές αποτύπωμα στην άσφαλτο.
Σχεδιαστικά το μοντέλο, ειδικά το πλούσια εξοπλισμένο Distinctive της δοκιμής με τις ζάντες των 16'', δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό με τα μέτρα της κατηγορίας και καταφεύγει λιγότερο στη λογική του τετραγωνισμού του όγκου του, που συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση των χώρων.
Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,426 μέτρων υπολείπεται κατά 1 πόντο μόνο αυτού του Suzuki Ignis, ενώ είναι 4 εκατοστά μεγαλύτερο αυτού της προηγούμενης γενιάς. Έτσι και παρά τη μείωση του ύψους κατά 2 πόντους, οι χώροι για 4 επιβάτες είναι εντυπωσιακά άνετοι με τα μέτρα της κατηγορίας, ενώ ο χώρος αποσκευών των 252 λίτρων μεγάλος. Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι παρά την πενταθέσια έγκριση τύπου που έχει το αυτοκίνητο, το πλάτος πίσω είναι επαρκές μόνο για δύο ενήλικες.
Από τη θέση του οδηγού, η αίσθηση είναι αυτή μεγαλύτερου μοντέλου. Ακάλυπτο μέταλλο δεν υπάρχει πουθενά, τα πλαστικά είναι σκληρά μεν αλλά πολύ καλής υφής και συναρμολόγησης, ενώ ο εξοπλισμός της έκδοσης Distinctive, με αυτόματο κλιματισμό, πληρέστατο πίνακα οργάνων, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματη λειτουργία φώτων, keyless entry και start, οθόνη αφής 8'' για το σύστημα πολυμέσων και κάμερα όπισθεν, είναι κορυφαίος για την κατηγορία.
Στα παραπάνω στοιχεία πρέπει να προσθέσουμε ότι το νέο Hyundai i10 διαθέτει από τη βασική του έκδοση το “πακέτο” συστημάτων S-10, ένα σύνολο 10 τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών, αυτόματη λειτουργία μεγάλη σκάλας φώτων και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Ταυτόχρονα είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας με στάνταρ το σύστημα E-call, που προσφέρει τη δυνατότητα να κληθεί ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112.
Η έκδοση της δοκιμής μας διέθετε το μικρότερο μηχανικό σύνολο της γκάμας, αυτό των 998 κ.εκ. με τρεις κυλίνδρους, ατμοσφαιρική τροφοδοσία και απόδοση ισχύος...

Διαβάστε ολόκληρη τη δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!