Οδηγούμε το Volkswagen T-Roc 1.5 TSI με 150 ίππους (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Οδηγούμε το Volkswagen T-Roc 1.5 TSI με 150 ίππους (pics)
Ως νεανικό, με σπορ καταβολές και οικογενειακές «προδιαγραφές» SUV μας συστήνεται το δημοφιλές T-Roc της Volkswagen, στην έκδοση με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα των 150 ίππων και το επτάρι αυτόματο κιβώτιο DSG.

Η Volkswagen ανέκαθεν ήταν μια εταιρεία που όριζε τις τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με τα SUV όμως, τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι. Τουλάχιστον στην αρχή. Όταν παρουσιάστηκε το πρώτο Tiguan, πάνω από δέκα χρόνια πριν, η γερμανική φίρμα άρχισε να παίρνει μια ισχυρή θέση στην κατηγορία των υπερυψωμένων αυτοκινήτων που άρχισαν να γίνονται μόδα, ενώ μερικά χρόνια μετά, βρίσκεται σε ένα σημείο που έχει μια πλήρη γκάμα για όποιον θέλει να επιλέξει ένα SUV με τα σήματα της Volkswagen. To T-Roc βρίσκεται κάπου στη μέση των προτάσεων. Μεγαλύτερο από το T-Cross, μικρότερο από το (δεύτερης γενιάς πλέον) Tiguan, αλλά και με πιο νεανικό χαρακτήρα, αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Volkswagen στη χώρα μας.

Κόμπακτ έξω, μεγάλο μέσα

Στο εμφανισιακό κομμάτι γίνεται αμέσως σαφές ότι σε αυτό τους το μοντέλο, οι σχεδιαστές είχαν το «ελεύθερο» να παίξουν λίγο περισσότερο με τα σχήματα. Η γενικότερη σιλουέτα του T-Roc χαρακτηρίζεται από μια ελαφριά κλίση της οροφής, δίνοντας μια κουπέ υπογραφή στο πίσω μέρος, ενώ μπροστά, η μάσκα εκτείνεται ενδιάμεσα στα φωτιστικά σώματα και φιλοξενεί στο κέντρο της το σήμα της φίρμας. Στις εκδόσεις με τους προβολείς LED, μεγάλο ενδιαφέρον έχουμε και στα φώτα ημέρας, τα οποία βρίσκονται χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα και έχουν ένα πολύ ενδιαφέρον σχήμα. Μετά από μια προσεκτική ματιά στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, καταλαβαίνεις ότι ένα βασικό target group του είναι οι νέες οικογένειες. Συνεπώς στο εσωτερικό θα πρέπει να βρούμε μεγάλους χώρους και πρακτικές λύσεις.

Ανοίγοντας λοιπόν την πόρτα και μπαίνοντας μέσα, βλέπεις ότι τα πράγματα έχουν ακριβώς έτσι. Τέσσερις ενήλικες εύκολα βολεύονται στην καμπίνα και τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών φτάνουν και με το παραπάνω για τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Τα SUV διακρίνονται για την αίσθηση ευρυχωρίας που παρέχει η ψηλή τους καμπίνα και το T-Roc δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού ακόμη και ψηλοί επιβάτες βολεύονται άνετα στο πίσω μέρος χωρίς να υπάρχει πρόβλημα με το διαθέσιμο «αέρα» που έχουν για τα κεφάλια τους.

Ο οδηγός από την άλλη απολαμβάνει μια εξαιρετική, «εποπτική» θέση οδήγησης που ρυθμίζεται σε κάθε πιθανή κατεύθυνση. Το κάθισμα παρέχει σωστή στήριξη και αγκαλιάζει σωστά το σώμα δίνοντας μια σπορ αίσθηση και το περιβάλλον διαθέτει μια high tech αύρα, κυρίως λόγω του ψηφιακού πίνακα οργάνων με την οθόνη των 10,25 ιντσών και την οθόνη αφής των 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων. Η τελευταία διαθέτει τεχνολογία με αισθητήρα προσέγγισης που καταλαβαίνει ότι ένα χέρι πλησιάζει και μεγαλώνει τα εικονίδια, ώστε ο χειρισμός να γίνεται εύκολα και με την άκρη του ματιού, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πάρει το βλέμμα του από το δρόμο.

Το καντράν από την άλλη, παρέχει κάθε πληροφόρηση. Από το σύστημα πλοήγησης, μέχρι το συνδεδεμένο με Bluetooth κινητό τηλέφωνο, τις κλήσεις, τα μηνύματα, το media player και πολλά ακόμη. Εννοείται ότι προβάλλονται ανά πάσα στιγμή και οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου, με στοιχεία όπως η μέση κατανάλωση, η αυτονομία, η μέση ταχύτητα ταξιδιού και ο,τι μπορεί να φανταστεί κανείς. Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού, μερικές πολύ πρακτικές θήκες μικροαντικειμένων και ποτηροθήκες. Οι fans της τεχνολογίας θα ικανοποιηθούν με την υποστήριξη όλων των σύγχρονων μεθόδων σύνδεσης του κινητού τους τηλεφώνου με το σύστημα πολυμέσων, όπως το Apple CarPlay και το Android Auto. Επίσης στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και ένα ηχοσύστημα κορυφαίας απόδοσης "Beats" που συνοδεύεται από έξι ηχεία, subwoofer και οκτακάναλο ενισχυτή των 300W.

Το DSG αναδεικνύει τις αρετές του TSI

Το T-Roc της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI του ομίλου Volkswagen. Στα 1.5 λίτρα κυβισμού, αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων φροντίζει ώστε το μοτέρ να δείχνει πάντα τον καλύτερό του εαυτό. Το κιβώτιο έχει αστραπιαίες αλλαγές, παρέχει σχεδόν αδιάκοπη επιτάχυνση και υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από paddles πίσω από το τιμόνι ή από τον λεβιέ στην κονσόλα. Στο τέρμα πάτημα του γκαζιού κατεβάζει γρήγορα τη σωστή σχέση και γενικότερα, αποτελεί μια ιδανική επιλογή. Ο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού καυσίμου διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο (εκ των τεσσάρων) κυλίνδρων όταν δεν υπάρχουν μεγάλες ανάγκες ισχύος, κάτι που έχει σαφές αντίκτυπο και στην κατανάλωση.

Εργοστασιακά η τιμή που ανακοινώνεται είναι στα 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κατά μέσο όρο. Στην πραγματικότητα δεν θα δείτε εύκολα πάνω από 8 λίτρα σε μικτές συνθήκες και αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας παρόλο που παρέχει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα) αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ολιγαρκής σε καύσιμο. Την περίοδο που το είχαμε στα χέρια μας διανύσαμε πολλά χιλιόμετρα σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, οπότε η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 7,4 λίτρα, όταν επιστρέψαμε στην πρωτεύουσα. Σημειώστε ότι το ταξίδι έγινε με τέσσερις ενήλικες και με αρκετές αποσκευές, ενώ ο -αυτόματος διζωνικός- κλιματισμός δούλευε σχεδόν συνέχεια.

Ιδανικός σύντροφος για να γράφεις χιλιόμετρα

Αυτό που εκτιμήσαμε πάρα πολύ στα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε με το T-Roc ήταν η σιγουριά που εμπνέει στο δρόμο, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Ταξιδεύει ακλόνητο, οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο άνεσης και ησυχίας, ενώ η ισχύς του τούρμπο TSI μαζί με την αποφασιστικότητα του DSG επιτρέπουν εύκολες προσπεράσεις. Το αυτοκίνητο στον επαρχιακό δρόμο είναι διασκεδαστικό αλλά υπενθυμίζει την SUV ταυτότητά του, μαζί με τον οικογενειακό προσανατολισμό του, όταν οι απαιτήσεις του οδηγού ανέβουν. Σίγουρα ένας πολύ γρήγορος ρυθμός δεν του ταιριάζει και προτιμά τις χαλαρές ή και σβέλτες μετακινήσεις. Το τιμόνι ωστόσο διαθέτει ακρίβεια, με σωστό βάρος και τα φρένα δεν θα σε προδώσουν ποτέ, έχοντας πολύ καλή απόδοση αλλά και αντοχή.

Το μενού των περιπλανήσεών μας στη Νότια Πελοπόννησο περιλάμβανε και μερικά χιλιόμετρα σε χωματόδρομους. Η απόσταση από το έδαφος μας βοήθησε να έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας στα κακοτράχαλα κομμάτια και έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι η κίνηση περνά μόνο στους εμπρός τροχούς, δοκιμάσαμε να περάσουμε και από ένα αρκετά δύσβατο μονοπάτι. Ο τελικός απολογισμός είναι ότι το T-Roc τα καταφέρνει πολύ καλά αν υπάρχει σύνεση από την πλευρά του οδηγού. Βέβαια ξεκαθαρίζει σχεδόν αμέσως ότι δεν έχει φτιαχτεί για να κρεμιέται από κατσάβραχα, κυρίως από την πλευρά της ανάρτησης, η οποία γρήγορα εκφράζει τον ασφάλτινο προσανατολισμό της όταν μπεις στο χώμα.

Ολοκληρωμένο πακέτο

Οι ημέρες που περάσαμε μαζί με το Volkswagen T-Roc με τον 1.5 TSI και το επτάρι DSG πέρασαν πολύ γρήγορα. Τα πανέμορφα τοπία, μαζί με τη συντροφιά του πολύ καλού αυτοκινήτου έφτιαξαν μια αξέχαστη εξόρμηση και εκτιμήσαμε την προθυμία του να μας εξυπηρετήσει σε κάθε μας επιθυμία! Χωρίς καμία αμφιβολία, όποιος χρειάζεται ένα ποιοτικό αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους, φουλ εξοπλισμό άνεσης-ασφάλειας και έναν ικανότατο κινητήρα με πολύ λογικές απαιτήσεις σε καύσιμο, το συγκεκριμένο T-Roc είναι από τις καλύτερες επιλογές που μπορεί να κάνει. Μαζί θα πάρει ένα όμορφο σχήμα, μαζί με μερικές ικανότητες κίνησης εκτός ασφάλτου. Όλα αυτά ξεκινούν από τις 26.370€ για τον βενζινοκινητήρα των 150 ίππων μαζί με το αυτόματο DSG στο πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Advance, ενώ 25.550€ στοιχίζει χωρίς το αυτόματο κιβώτιο. Ωστόσο, εμείς το προτείνουμε ανεπιφύλακτα!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!