MAZDA CX-30: Ο γητευτής των οδηγών

Γιώργος Βαρίνος
MAZDA CX-30: Ο γητευτής των οδηγών
Το νέο CX-30 είναι ένα ακόμα μοντέλο της Mazda, που καταφέρνει να στοχεύει απευθείας στο συναίσθημα, τόσο αισθητικά, όσο και οδηγικά.

Η Mazda ειναι μια εταιρεία που ανέκαθεν ένιωθε την ανάγκη να δικαιολογήσει τη φιλοσοφία πίσω από την κατασκευή των αυτοκινήτων της. Αν επισκεφτείτε το site της ή ανοίξετε τα φυλλάδια των μοντέλων της, θα διαβάσετε σχετικά με τη λογική σχεδίασης του εσωτερικού «Yohaku», για τη σύνδεση ανάμεσα στον οδηγό και στο αυτοκίνητο με την ονομασία «Jinba Ittai», για σχεδιασμό αμαξώματος σύμφωνο με τη λογική «Kodo» και πολλά ακόμα που έχουν ως στόχο, κατά δήλωση της Mazda, να δημιουργήσουν μια άρρηκτη σχέση και έναν ενθουσιασμό μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Πολύ σωστά η Mazda, ως ένας μικρής σχετικά δυναμικότητας κατασκευαστής περίπου 1.5 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως, στοχεύει σε ένα ειδικό κοινό το οποίο εστιάζει στη διαφορετικότητα αφενός και στην απόλαυση της οδήγησης αφετέρου.
Εμείς, ως περισσότερο πρακτικοί άνθρωποι, βάζουμε το δάχτυλο στον τύπο των ήλων για να δούμε πως εκφράζονται όλα τα παραπάνω και αν ο στόχος επιτυγχάνεται στην περίπτωση του νέου CX-30, το πιο πρόσφατου μοντέλου της μάρκας στην κατηγορία των συμπαγών SUV.

Κατ' αρχάς, από άποψη διαστάσεων, το CX-30 βρίσκεται ανάμεσα στα CX-3 και CX-5. Ανήκει ξεκάθαρα στην κατηγορία C των μικρών – μεσαίων αυτοκινήτων, με μήκος αμαξώματος 4,395 μέτρα και πλάτος 1,795. Αισθητικά, ακολουθεί τη λογική του μακριού καπό και του ογκώδους πίσω μέρους, που συνθέτουν μια κουπέ σιλουέτα πολύ δυναμική και εντυπωσιακή. Το βαθύ κόκκινο χρώμα αναδεικνύει τις γλυπτές λεπτομέρειες των πλευρών και συνολικά το αποτέλεσμα καθηλώνει, όπως τουλάχιστον έδειξαν οι αντιδράσεις άλλων οδηγών κατά τις ημέρες της δοκιμής.
Οι πολλές προσεγμένες λεπτομέρειες και η απουσία κραυγαλέων στοιχείων εντυπωσιασμού ακολουθούν τον οδηγό και στο εσωτερικό, όπου η έννοια της αφαιρετικής σχεδίασης αγγίζει τα όρια της τέχνης. Το ταμπλό του νέου Mazda CX-30 είναι ένα σχεδιαστικό case study και αντικειμενικά πολύ εργονομικό και πρακτικό. Τα όργανα είναι συνδυασμός ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων, με οτιδήποτε πραγματικά χρειάζεται ο οδηγός, ενώ το σύστημα multimedia με την κεντρική οθόνη αφής, υποστηρίζεται και από ένα περιστροφικό διακόπτη απομακρυσμένου ελέγχου -καθώς είναι αρκετά ψηλά και μακριά από τον οδηγό. Η θέση οδήγησης είναι σωστή υπό την έννοια ότι τα πάντα μπορούν να...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!