Volkswagen Tiguan 1.5 TSi: Σταθερά στην κορυφή

Γιώργος Βαρίνος
Volkswagen Tiguan 1.5 TSi: Σταθερά στην κορυφή
Το Volkswagen Tiguan παραμένει ένα μοντέλο που ορίζει τις τάσεις στην κατηγορία των μεσαίων SUV, ειδικά με τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI Evo των 150 ίππων και το αυτόματο DSG που του ταιριάζουν γάντι.

Όσο οι κινητήρες ντίζελ αρχίζουν να βγαίνουν από το προσκήνιο με την ταχύτητα και την πυγμή που εισήλθαν σε αυτό, τόσο οι βενζινοκινητήρες επιστρέφουν στις παλιές τους δόξες, ειδικότερα σήμερα, όπου το τεχνολογικό τους υπόβαθρο έχει ξεφύγει. Ο 1.5 TSI Evo του ομίλου Volkswagen εξελίχθηκε σε ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πασπαρτού, το οποίο διατίθεται σε ποικιλία ιπποδυνάμεων (130 ή 150 ίππους), τοποθετείται σε ευρεία γκάμα μοντέλων (από το Polo στο Arteon και από το Q3 στο A1) και «καίει» διαφορετικά είδη καυσίμων (διατίθεται ως 130άρης σε έκδοση φυσικού αερίου TGI σε αρκετά μοντέλα). Μοιραία λοιπόν, τον συναντάμε και κάτω από το καπό του Volkswagen Tiguan, όπου θα μπορούσαμε να πούμε ότι «δένουν» ιδανικά. Οδηγήσαμε την ισχυρότερη εκδοχή των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το (εξαιρετικό σε λειτουργία και ταχύτητα) αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων.

Πετυχημένος «γάμος» κινητήρα-κιβωτίου

Ο τούρμπο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας τα βγάζει πέρα πολύ εύκολα με το αμάξωμα του Tiguan και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις που φτάνουν και περισσεύουν για τις οικογενειακές του υποχρεώσεις. Σύμφωνα με το εργοστάσιο η διαδικασία επιτάχυνσης για τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Το ρόλο του παίζει και το αυτόματο κιβώτιο το οποίο εναλλάσσει αστραπιαία τις επτά πολύ έξυπνα κλιμακωμένες σχέσεις του, ανάλογα με την περίσταση και τις απαιτήσεις του οδηγού. Στην κατανάλωση καυσίμου είδαμε κατά μέσο όρο περίπου 7,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύαμε.

Με δεδομένο ότι πολλά από τα χιλιόμετρα έγιναν εκτός Αθηνών και με χαλαρούς ρυθμούς, δεν αριστεύει στην οικονομία, τα καταφέρνει όμως αξιοπρεπέστατα χωρίς να σου δίνει την αίσθηση ότι καίει υπερβολικά. Εντός πόλης η σχετική ένδειξη θα σκαρφαλώσει κοντά στα 8,5 λίτρα / 100 χλμ. Η Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 6,9 λίτρα ανά 100 χλμ κατά μέσο όρο και εκπομπές ρύπων στα 156 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Εδώ να τονίσουμε ότι ο 1.5 TSI απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους του μοτέρ όταν δεν υπάρχει φορτίο, για χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους. Το εντυπωσιακό είναι ότι σπάνια θα καταλάβεις την αλλαγή αν δεν δεις τη...

Διαβάστε ολόκληρη την δοκιμή εδώ:

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!