Όσα μας μένουν από την πρώτη ημέρα δοκιμών της Formula 1

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Όσα μας μένουν από την πρώτη ημέρα δοκιμών της Formula 1
Ο Πάνος Σεϊτανίδης παραθέτει παρατηρήσεις και (κάποια) συμπεράσματα από την πρώτη εμφάνιση των νέων μονοθεσίων της Formula 1 στην πίστα

Μετά από 73 ημέρες, ο μαγικός κόσμος της Formula 1 πάτησε ξανά γκάζι στο πλαίσιο της πρώτης ημέρας των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Και παρά την αρχική… παγωμάρα καθώς δεν είχαμε τηλεοπτική κάλυψη μέσω του F1 TV αλλά ούτε live timing, όπως οι ομάδες βρήκαν σιγά-σιγά τα πατήματά τους, το ίδιο κάναμε κι εμείς. Και μέσα από το LIVE του Gazzetta σας μεταφέραμε λεπτό προς λεπτό όλα όσα έγιναν στην πίστα της Βαρκελώνης, από τις 10 το πρωί ώρα Ελλάδας, ως τις 7 το απόγευμα.

Όμως τώρα που αφήσαμε την πρώτη ημέρα δράσης πίσω μας, ήρθε η ώρα να δούμε κάποια πράγματα πέραν της κατάταξης της ημέρας, αφού παραδοσιακά, τέτοια εποχή είναι ίσως αυτό που έχει τη μικρότερη σημασία.

#1 Είδαμε 16, μας μένουν 5

Δεν κάνετε λάθος, είκοσι είναι τα μονοθέσια που θα παραταχθούν στο grid του Μπαχρέιν στις 20 Μαρτίου. Ωστόσο επειδή ο χορηγός, άρα το χρήμα, πάντα έχει προτεραιότητα, η Alfa Romeo ξεκίνησε τη χρονιά με τον Ρόμπερτ Κουμπίτσα πίσω από το τιμόνι στην πρωινή περίοδο.

Απομένουν λοιπόν πέντε οδηγοί που ακόμα δεν έχουν πατήσει πίστα στο πλαίσιο του τεστ της Βαρκελώνης. Αυτοί είναι ο Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull Racing, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren, ο Έστεμπαν Όκον της Alpine, ο Πιερ Γκασλί της Scuderia AlphaTauri και ο Γκουάνγιου Ζου της Alfa Romeo.

#2 Η Ferrari έτρεχε μαραθώνιο

Για παράδειγμα, από τη στιγμή που έχουμε την πρώτη εμφάνιση των μονοθεσίων νέας γενιάς στην πίστα, ο αριθμός που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αυτός των γύρων. Εκεί, η πρωταγωνίστρια της ημέρας ήταν αναμφίβολα η Ferrari.

Κάρλος Σάινθ

Κάλυψε 153 γύρους στην πίστα του Μονμελό με τους Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ, αριθμός που ισοδυναμεί με 715 χιλιόμετρα! Ή για να το θέσω αλλιώς, με δυόμιση ισπανικά Grand Prix!

#3 Καμένοι στο ζέσταμα

Στο άλλο άκρο ήταν η Alfa Romeo. Όπως είπαμε, το πρωί οδήγησε ο Κουμπίτσα - όσο πρόλαβε δηλαδή αφού τα προβλήματα νεότητας της C42 τον κράτησαν καθηλωμένο στο μεγαλύτερο κομμάτι της περιόδου.

Το απόγευμα ο Βάλτερι Μπότας ξεκίνησε με φόρα την πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της ελβετικής (κι όχι ιταλικής) ομάδας αλλά σύντομα, κάθισε κι αυτός στον πάγκο. Πρόλαβε να προσθέσει άλλους 23 γύρους στην ομαδική συγκομιδή. Σύνολο 32. Όχι καλό. Καθόλου καλό.

Συνολικά η C42 έκανε 150 χιλιόμετρα. Αθήνα-Αταλάντη, την ώρα που η Ferrari έφτασε στην… Ξάνθη!

Ελάχιστα καλύτερα τα πράγματα για τη Haas που έκανε 43 γύρους, με τον Μικ Σουμάχερ να χάνει πολύ χρόνο έχοντας πληγώσει το πάτωμα της VF-22.

#4 Όλα στο πράσινο

Φαντάζει σπάνιο και είναι. Δεν υπήρξε ούτε μία διακοπή στη δράση της πρώτης ημέρας δοκιμών εξέλιξης, ούτε μία κόκκινη σημαία. Πράγμα σπάνιο όταν μιλάμε για αυτό το στάδιο ζωής των μονοθεσίων, όπου τα προβλήματα νεότητας αποτελούν νόρμα. Όχι φέτος.

Μάλιστα, το επίπεδο αξιοπιστίας ήταν τέτοιο που οι δέκα ομάδες κάλυψαν συνολικά 5162,2 χιλιόμετρα – 1104 γύρους. Πέρυσι η πρώτη ημέρα δοκιμών (στο Μπαχρέιν) είχε 1030 ενώ την περίοδο 205-2019 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν τριψήφιος.

#5 Τα ελαστικά

Η Pirelli έφερε και τις πέντε γόμες της και ήταν όλες διαθέσιμες. Ο Λάντο Νόρις ήταν ταχύτερος όλων και ταχύτερος ανάμεσα στους πιλότους με τη C4 γόμα. Με επίδοση στο 1.19.568. Όμως με την -κατά τι πιο σκληρή- C3, ήταν ο Λεκλέρκ αυτός που έγραψε τον καλύτερο χρόνο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1.20.165.

Ωστόσο ενδεικτικό της προσέγγισης της ημέρας, ήταν πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν, έκανε τον δικό του ταχύτερο γύρο με τη C2! Επικεντρώθηκε βλέπετε σε προσομοιώσεις μεγάλων αποστάσεων. Άλλωστε και μόνο το γεγονός πως είναι δυόμιση δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφαία επίδοση της ημέρας, μαρτυρά την πραγματική σημασία των χρόνων.

#6 Πεταλούδες

Τον περασμένο Ιούλιο στο Σίλβερστον, η Formula 1 μας έδειξε την κάμπια. Το showcar. Όταν ήρθαν οι πρώτες παρουσιάσεις, κάποιες ομάδες κράτησαν τα πραγματικά τους μονοθέσια κρυμμένα σε ένα κουκούλι. Σήμερα όμως, είδαμε δέκα πεταλούδες, πολύχρωμες να ανοίγουν τα φτερά τους.

Και γελώντας ειρωνικά στα μούτρα όποιου μιλούσε για «ενιαίο πρωτάθλημα», οι πεταλούδες αυτές διέφεραν εμφατικά. Είδαμε διαφορετικά σχέδια εμπρός αεροτομών, διαφορετικά πίσω, τεράστιες αποκλείσεις στους σχεδιασμούς των sidepods (τι έκανε εκεί η Red Bull Racing ρε παιδιά;) και των εισαγωγών αέρα των ψυγείων, του όγκου και του σχήματος του πίσω μέρους, των διατάξεων των αναρτήσεων, παντού! Κι αυτά είναι μόνο στο φανερό περιτύλιγμα. Που να δούμε τι γίνεται και στο πάτωμα των μονοθεσίων που φέτος είναι όλα τα λεφτά.

Πεταλούδες λοιπόν, χρωματιστές, πανέμορφες, πετούν με χάρη προς τη νέα εποχή της Formula 1!

Μαξ Φερστάπεν

Φωτογραφίες: McLaren

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.